Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2012 23:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Beloofd is beloofd, ik kom dat wellicht wat laat aan met mijn aas, maar de reden is dat ik achter de schermen al een poosje bezig ben met de kit, en deze Spit heeft al in de prul gelegen.
Nadat ik het allemaal weer even wat heb laten bekoelen en een aantal keer tot 10 heb geteld het ding er toch maar weer uitgevist.

Mijn aas Anatoliy Levchenko heb ik helaas geen foto van kunnen vinden, in de Spitfire heeft hij 4 confirmed kills staan en daarvoor vloog hij in een I-152 als ik een kleine voetnoot mag geloven in een van mijn vele boeken over de Russische luchtvaart.
In de I-152 heeft hij 9 kills behaald naar het schijnt.

Wat foto's van de kit en de bouw tot dusver.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De kist met witte 21 wordt het

Afbeelding

Afbeelding

Dave


Laatst bijgewerkt door dave the doctor op di 25 dec, 2012 13:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2012 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Beter laat dan nooit toch? Er zijn er genoeg die wat aankondigen maar helaas niets meer laten horen... :roll:

De Spit ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Waar liep je op vast?

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2012 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Leuk zo'n russische Spit, die zie je niet veel. Maar ik vraag me ook af waarom je deze even niet meer zag zitten. Wat ging er fout? Wat ik zie, ziet er goed uit toch?

erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2012 21:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
De stand van de vleugels was niet goed, het was meer een plank zeg maar in plaats van een lichte V-stand, dus boeltje in warm water en in de juiste vorm getracht te krijgen.......KNEK.
Juist ja middendoor, en achter de intake onder de vleugel het hele boeltje vervormd beyond repair....
Nou jullie kunnen vast wel begrijpen dat er toen een aantal lelijke woorden gevallen zijn.
Maar goed, ik kreeg ineens de ingeving dat ik ergens.....ja ergens in de grote stapel nog een 2e Heller kit had liggen, na lang graven bleek mijn geheugen me niet in de steek gelaten te hebben.
Van deze kit de vleugel genomen en er een geknikt messing staafje er in verlijmd met CA-lijm, wat de vleugel onder de juiste hoek dwong, want ook deze 2e vleugel was een plank.
En toch is het nog steeds niet helemaal naar mijn zin, maar goed, ik maak deze af, en als ik nog eens een Mk.Vb van Italeri tref welke goed in elkaar schijnt te vallen doe ik nog eens een Russische Vb van het plakkervelletje.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2012 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Tja dan heb ik bewondering voor je doorzetten! Met dat soort tegenslag had ik het bijltje er al bij neer gegooid ben ik bang.. Je hebt het prima goed gemaakt met je donor spit! Het is maar goed dat je een grote voorraad hebt:mrgreen: Zet hem op en maak deze af want deze GB is best stil...


erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2012 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Hoe staat het met je Spitfire Dave ,een russische spit zou erg leuk staan in de eregallerij

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2012 13:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik heb de kleurtjes erop zitten, glanslakje, en de plakkers erop en geseald.
Nog wat klein grut plaatsen zoals antennes en uitlaten en dan is deze klaar.
Geen topper geworden door al het voorgaande geneuzel, maar goed achterop de plank valt het niet zo op zullen we maar zeggen....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 nov, 2012 23:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
En het vervolg van de bouw.

Kleurtjes erop
Afbeelding

Afbeelding
Op de plaatsen waar de Engelse roundels zaten Russian green rondje gemaakt, uit de losse pols, de Russen keken niet zo nauw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In de glans en plakkertjes erop, en het kleine grut, nog een antennekabel en dan is dit monstertje gereed.

Dave


Laatst bijgewerkt door dave the doctor op di 25 dec, 2012 11:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 17:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Deze kist is klaar, en eerlijk gezegd was ik er ook nogal klaar mee....
Nu even een sneak preview, een dezer dagen zal ik een serie daglichtfoto's maken.

Afbeelding

Verweren heb ik met dit gevalletje drama absoluut geen zin in, ik wil binnenkort bij mijn lokale hobbyboer eens gaan kijken naar een kwalitatief betere Spitfire en het nog eens overdoen met de andere Mk.VB versie van het plakkervelletje.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Je was er misschien helemaal klaar mee, maar ik kan niet zeggen dat hij niet gelukt is, hij ziet er behoorlijk goed uit, en verweren is niet perse een noodzaak,

Groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement