Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 17:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Na lange tijd niet actief te zijn geweest op het forum wordt het nu tijd om de hobby weer eens op te pakken.
Deze groepsbouw wordt voor mij een stok achter de deur om weer eens door te zetten en het zal ook tevens mijn eerste meerdekker worden (wel die ik afmaak dan).
De interesse voor de kisten uit de eerste wereldoorlog is er zeker maar het bespannen en het correct uitlijnen van de vleugels is iets wat me tot dusverre altijd heeft tegengehouden, ik heb periodes gehad dat ik enorm slechte motoriek had maar het lijkt op dit moment allemaal verbeterd te zijn. Op hoop van zegen dan maar!

De Aas

Afbeelding

Walter Böning werd geboren naar verluid in het Groot Hertogdom Oldenburg Bovenste dikke vlek op de kaart) echter wanneer is niet bekend.

Afbeelding
Zijn militaire carrière begon bij de Duitse infanterie vanwaar hij zich liet overplaatsen naar de Duitse luchtvaart dienst, zijn training als piloot begon op 10 februari 1916.Voor een korte periode was hij gestationeerd bij de de FA 6 eenheid aan het Westelijke Front waar hij taken voor de artillerie uitvoerde. In november 1916 werd hij overgeplaatst naar JaSta 9, het Koninklijke Pruisische jachteskader waar hij zijn eerste overwinning behaalde op 6 april 1917. Hij behaalde de aas status op 23 september 1917 met het neerhalen van twee Nieuport jagers, respectievelijk nummer 5 en 6 op zijn kill list. Tevens waren dit zijn laatste overwinningen voor JaSta 9 want op 5 oktober 1917 kreeg hij het commando over het Koninklijke Beierse JaSta 76B.
Tussen 9 december 1917 en 31 mei 1918 slaagde hij erin om nog 11 overwinningen te scoren voor zijn nieuwe eskader. Op 31 mei 1918 kwam hij echter in de lucht in botsing met een van zijn eigen piloten terwijl zijn eskader aangevallen werd door piloten van het Engelse No. 70 eskader. Daarbij raakte hij gewond aan zijn linkerbeen onder de knie maar slaagde er toch in het gevecht af te breken en naar zijn thuisbasis terug te keren. Voor hem was echter de oorlog voorbij.

Er is verder weinig over hem bekend, zelfs zijn dood is niet opgetekend voor zover ik heb kunnen vinden.

De Kit

Deze Albatross D V is van Eduard en komt uit een dual combo editie. Dat is mooi want ik wil toch wel wat meer tweedekkers gaan bouwen, dus wie weet volgt er later nog een uit hetzelfde eskader, mits ik daar decals van kan vinden.
De boxart is in ieder geval een plaatje:

Afbeelding

en als je de mooie stevige doos openmaakt krijg je de sprues te zien, ik laat er maar een zien want de andere is precies gelijk (duh!) en zal hier en nu niet worden gebouwd. Ook twee fretjes PE zitten erbij en wat masks voor de wielen en velletje met decals.

Afbeelding

Tot slot een mooi boekje met daarin mooie plaatjes van de versie die ik ga maken:

Afbeelding

De details lijken niet verkeerd voor de schaal en zeker met de PE zal er iets moois van te maken moeten zijn. Dit wordt mijn allereerste Eduard kit dus ik ben wel benieuwd hoe me die gaat bevallen.

Supersnel zal deze bouw niet gaan aangezien ik maar ongeveer een dag per week kan bouwen maar de motivatie is er wel om deze binnen de gestelde tijd af te gaan krijgen. Wordt vervolgd dus....

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ah! Zo'n kleurrijke Albatros is altijd een fijne toevoeging :-)

Succes ermee!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Mooi model.
Geen makkelijk in verband met de hout kleur van het toestel.
Ben benieuwd hoe u dit gaat oplossen.
Leer ik daar ook weer van :)

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 sep, 2012 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Mooi model maar voor houten: http://wingnutwings.com/ww/CBDE9678E10CF728F5F6A7B663C725AA

Veel succes :brouw:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 8:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Bedankt Karel,

dit is inderdaad een van de technieken die ik wilde gaan toepassen, die website bevat enkele geweldige tips! Helaas is de bouw nog niet gestart; ik ben door een kat gebeten en zit nu met een hand die twee keer zo dik als normaal. Hopelijk vinden ze snel de juiste kuur en dan kan ik weer aan de slag maar vooralsnog kan ik mijn vingers amper bewegen...

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
auch vervelend rob.

beterschap en brouwse :brouw: :brouw:





gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Verherbrouwer schreef:
............................................ Helaas is de bouw nog niet gestart; ik ben door een kat gebeten en zit nu met een hand die twee keer zo dik als normaal ......................................................................

Ja, ja, sommigen vrouwen zijn niet voor de poes hoor ..........

:) :)
Beterschap, vond het een leuk toestel.

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2012 5:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Medebrouwers, helaas moet ik me terugtrekken uit deze groepsbouw. Arthritis heeft mijn handen volkomen lamgelegd en de tot nog toe verstrekte medicatie heeft geen resultaat gehad, schrijven, typen is een marteling aan het worden dus over bouwen zullen we het nog maar niet eens hebben.
En met nog een week of 6 te gaan kan ik al met zekerheid zeggen dat ik het niet meer ga redden dit jaar. Groepsbouwen en ik lijken niet zo'n gelukkige combinatie te zijn. Mooi dat er dan andere zaken zijn waar het wel mee zit :roll:

Ik wens jullie allen veel succes.

Grt

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2012 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Beterschap joh!
Ik had uw model graag gezien gebouwd worden.
Vind het een pracht model, maar gezondheid is belangrijk en misschien lukt het wel met de meerdekker groep bouw, wie weet.

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2012 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Vervelend om te horen dat je door lichamelijke klachten niet verder kan met je hobby. :( Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en hopen dat de behandeling wel aanslaat. Beterschap!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement