Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2012 16:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
ETG, volgens mij doel je op dit:
Afbeelding
Nu heeft die foto niet voor niets de naam gekregen "hoe moest dat ook weer? Niet zo..." Ik had op dat moment niet echt een goede methode om mottling te spuiten, en nu wel. Er zijn diverse manieren om mottling te spuiten en nadat ik de staart had bijgewerkt (je ging er toch niet serieus vanuit dat dat bleef zitten?) wist ik dat ik op deze manier een hele mooie mottling heb. En ik ben niet de enige, er zijn genoeg mensen die in 1/48 een mooie mottling kunnen spuiten, zonder een mal nodig te hebben.
Nu is het ieders eigen voorkeur natuurlijk, maar ik ben van mening dat als je een beetje oefent geen mal nodig hebt.
Wat niet weg neemt dat ik voor de mottling die jij liet zien op jouw '109 wel malletjes heb liggen. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2012 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
De hele dicussie over de motling en /of glanzend of mat is erg interessant natuurlijk
maar voordat er mensen kwaad van het forum verdwijnen graag vanaf nu weer ONTOPIC.

Gr. Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 2:33 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Beetje bij beetje komt ook dit toestel af.
Terwijl ik de boel een beetje bij elkaar aan het rapen was voor het overzicht heb ik gelijk maar de wielen 'tire black' gespoten:
Afbeelding
Daarna de Eduard Masks om de velgen aangebracht, en ik moet zeggen, die Eduard Masks zijn vreselijk!
...
...
Ze maken de luie bouwer nóg luier! :lol:
Afbeelding
Hmmm... Schilder de tape wit en ik heeft whitewall's op m'n Wulfie! :mrgreen:
Toen de Micro Meuk maar weer tevoorschijn gehaald en de boel ondergesmeerd.
Afbeelding
Terwijl we dat lieten drogen hebben we de boel dus bij elkaar gezocht, en toen kwamen we uit op deze verzameling onderdelen:
Afbeelding
Afbeelding
Intussen even een hapje gegeten en daarna kon ik met semi gloss black de velgen spuiten.
Afbeelding
En toen was het uitpakken geblazen.
Afbeelding
Het contrast is subtiel, maar ik vind het mooi. :)
Afbeelding
Nu staat mij iets bij dat er rode 'slip-marks' op de banden/velgen zaten om te kunnen controleren of de band ten opzichte van de velg is verschoven. Met een klein penseeltje en een kleiner druppeltje rode verf heb ik die er ook opgezet. Voegt toch wat toe. :)
Afbeelding
Op het rechter wiel is te zien dat ik de onderkant het plat heb gemaakt voor het 'weight on wheels' idee. Links heb ik dit ook gedaan, op een andere plek natuurlijk. :wink:
De wielpoten ook maar op de wieldeuren geplakt, en ben zo stom geweest om remleidingen aan te brengen... :roll:
Afbeelding
En niet veel later:
Afbeelding
Voor de oplettende kijker; inderdaad, het staartwiel staat scheef, dit heb ik bewust gedaan om het nog net wat levendiger te maken. :)

Morgen (of eigenlijk vanmiddag) de laatste dingen monteren, en dan kan ik als het meezit vanmiddag eindfoto's hebben. :D


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Erg gaaf model aan het worden Danny! De rode slipmarks voegt inderdaad wat toe, had ik ook wel op mijn 190 kunnen doen.

erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Die rode streepjes zijn inderdaad van die kleine details die niet mogen ontbreken. @Erik: Je kan ze toch alsnog aanbrengen?
Dat scheve achterwiel, dat brengt er net wat meer leven in dan wanneer alles kaarsrecht gemonteerd wordt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 3:01 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt lui! :brouw:

Intussen kan ik deze ook als 'af' bestempelen en ondanks ik een aantal dingen beter of anders had willen doen, ben ik toch niet ontevreden over het resultaat. :)
Eerst maar eens wat foto's laten zien, en dan zal ik vertellen wat ik anders zou doen bij een volgend exemplaar (en gelukkig heb ik nog een paar Dora's liggen. :P
Voor de gein even het luik in de gesloten positie op de neus gelegd (deze sluit niet goed aan ivm de munitiegoten).
Afbeelding
Afbeelding
Ik blijf de lijnen zo het mooist vinden.

En het enige wat nu nog moest gebeuren, was het monteren van de canopy in open positie. Eduard heeft canopy's meegeleverd voor zowel de open en gesloten positie, omdat de canopy vervormde als deze open geschoven werd. Aangezien ik de canopy open wilde hebben heb ik de toepasselijke canopy daarvoor gepakt. Verder moest het MG luik op de neus in de open stand gemonteerd worden, er moest een antennedraadje gespannen worden, en uiteraard wat uitlaatsporen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
M'n antennedraadje hangt wat slapjes, maar dat mag de pret niet drukken, toch? :mrgreen:

Zoals ik zei zijn er een aantal dingen die ik bij een volgende anders wil doen.
Als eerste wil ik bij een volgende deze set inbouwen:
Afbeelding

Of wellicht wat PE:
Afbeelding
Bij Eduard hebben ze ook moeite met de pasvorm volgens mij. :lol:

Morgen wilde ik wat daglichtfoto's maken voor de galerij, maar tot dan moeten jullie het hiermee doen. :mrgreen:
Toch fijn dat deze voor de Kerst is afgekomen. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Iheb het al vaker gezegd en zeg het gewoon nog een keer; fantastische Dora geworden Danny! Ik vind hem hem erg mooi. Alleen let je op de pitotbuis? Die lijkt iets uit het lood te staan maar dat kan ook aan de groothoek liggen misschien.

Juggernaut schreef:
Eduard heeft canopy's meegeleverd voor zowel de open en gesloten positie, omdat de canopy vervormde als deze open geschoven werd.

Aha nu wordt het mij duidelijk waarom bij mijn 190 de canopy in open stand breder is dan de romp. Hase heeft hier dus geen rekening mee gehouden!


erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Deze is heel mooi geworden, ondanks de tegenslag. Goed gedaan! :D
Die afbeelding van die MG's, dat zou helemaal niet verkeerd staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 17:31 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Heren, bedankt! :brouw:

@ Erik, klopt, een hoop merken houden hier geen rekening mee.
En de pitotbuis staat ietsje uit het lood, maar zeker niet zo erg als wat de foto doet vermoeden.

@ Nem, inderdaad, die set zou netjes staan, alleen is het best een prijzige set (tegen de €30,-), die PE set is dan goedkoper.

Ik zou nog wat daglicht foto's maken, en deze heb ik vanmiddag maar gelijk geschoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Toch wel balen dat ik er persé met m'n klauwen een vingerafdruk in de lak moest zetten... :roll: :evil:

Op een spiegeltje:
Afbeelding

En samen met een Dora die al een aantal jaartjes ouder is:
Afbeelding
Afbeelding

Toch wel fijn dat ik deze voor de kerst af heb kunnen krijgen. Dat gezegd hebbende; Fijne Feestdagen allemaal! :brouw:

Einde!
Afbeelding


Henny, wat mij betreft mogen de foto's 2,3,4,8 en 11 in de galerij. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ondanks de tegenslagen toch een heel mooi eindresultaat. Bijna zonde dat je de rood-witte onderkant bijna niet ziet zonder de spiegel.


Enne... zet die luie Duitser met z'n handen in z'n zakken eens aan het werk... :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Laatst bijgewerkt door Biggles op ma 24 dec, 2012 20:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement