Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2012 11:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
strak geschilderd met de hand... benieuwd naar het vervolg

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Even zonder foto's... Vandaag heeft de MS.406 haar matte laklaag gekregen. Hoe het ook komt, ik heb altijd problemen met de matte lak. Of er komt een witte waas, of het glimt nog teveel. Vandaag sputterde de airbrush de hele tijd. Drama! :evil: Er rust hier een soort vloek op. Acryl of enamel. Maakt niet uit...

Morgen maar eens aanschouwen hoe het opgedroogd is. Eindfoto's komen waarschijnlijk pas op woensdag, morgen staat er namelijk aardig wat op het programma.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Hierbij dan de eindfoto's. Zoals gemeld ging de eindlak er niet lekker op. Ondanks heel veel verdunnen is het pigment een beetje "stoffig" opgedroogd. Zelfde potje heb ik een paar maanden terug ook gebruikt met een goed resultaat. Maar dit keer dus niet... :twisted:

Nou ja, de schade dan maar;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De voltooing van de MS.406 levert dan Fin nummer 3 af;
Afbeelding


Op naar de MLD groepsbouw en maar eens verzinnen welke matte lak ik dan ga gebruiken... :roll:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi model geworden.

Momenteel aan het experimenteren met de vernissen van alclad... 2 modellen mee gespoten, en op de tempest ook een witte aanslag, beetje zoals schilfers, er voorzichtig afgeschuurd en opnieuw gespoten, niks meer van te zien. deze vernissen moet je blijkbaar wel iets bijverdunnen voor het spuiten.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Mooi resultaat hoor. Hoewel ik denk dat een washje niet zal misstaan.. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Mooie ondergrond ook, komt me bekend voor 8)

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 21:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi gedaan. En zo'n setje staat ook leuk bij elkaar. Zo wil ik 3 Chinezen maken uit WOII.
Over die ondergrond; dat moet de Luftwaffe hardstand zijn. Die heb ik inmiddels ook. Ik wou dat er meer keus was in dit type materiaal. Ik vind een model op een glasplaat maar niks.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Inderdaad de Luftwaffe hardstand. Misschien niet door de Finnen gebruikt, maar staat wel even beter vond ik. Ze maken inderdaad leuk spul van die grondplaten.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 8:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Gefeliciteerd met het resulstaat! Ziet er goed uit. Beetje off- topic misschien, maar over de ondergrond, ik ben zelf al een tijdje aan het denken over een ondergrond om mijn modellen mooi te kunnen fotograferen, waar haal je luftwaffe hardstand? (Los van het feit dat de term hardstand me niks zegt) heb je tips?

Groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 8:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Prima eindresultaat. Ook mooi om 'm naast de andere modellen te zien. :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2013 9:28 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
waltervdheijdt schreef:
Gefeliciteerd met het resulstaat! Ziet er goed uit. Beetje off- topic misschien, maar over de ondergrond, ik ben zelf al een tijdje aan het denken over een ondergrond om mijn modellen mooi te kunnen fotograferen, waar haal je luftwaffe hardstand? (Los van het feit dat de term hardstand me niks zegt) heb je tips?

Groet
Walter


Walter, verkrijgbaar bij de Luchtvaart Hobbyshop in Aalsmeerderbrug en te bestellen via internet. Het gaat om prachtig bedrukte kartnnen platen. Schaal 1/72 of 1/48. Ik was voor 4,95 Euro klaar.
Google ook evenop de maker: noy's miniatures, en je ziet wat er nog meer is.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement