Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2012 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
ik leer steeds meer hier, het 'how to' gedeelte had ik niet eerder ontdekt, zit vol handige tips
dat je hier (behalve slap geouwehoer en gechat) ook nog veel leert is eigenlijk voor mij ook de reden dat ik hier ben blijven plakken (hahaha ik zei 'blijven plakken' op een modelbouwforum) :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2012 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je bedrading zit er netjes op! Zelf heb ik voor de E.III visdraad gebruikt omdat ik maar 1 draadje EZ line door de steun op de romp kreeg. Jij hebt dit mooi opgelost door de bedrading erop te lijmen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2012 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Wel, een paar drukke weken achter de rug op het werk, maar die zijn voorbij, dus tijd om mijn fokker af te gaan ronden. Inmiddels zitten alle decals erop, ten minste, niet de kleintjes op de romp, omdat ik bang ben dat er teveel silvering op gaat treden, en dat steekt dan zo lelijk af (volgende keer dus eerst met glanslak aan de slag zoals het eerder opgemerkt door een aantal medebrouwers).

Afbeelding

De achterkant is klaar, op het landingshout na. Ook het windscherm is geplaatst en geschilderd, ik heb ook de aanhechtingspunten van de draden in staalkleur gedaan. Nu rest nog de wielen, twee opstapjes en de propellor. Die laatste moet in zo'n hout patroon, dus dat wordt nog een uitdaging voor mij, maar ik heb hier op het forum al een flink aantal goede voorbeelden gezien en goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik.
Normaal gesproken doe ik een klein beetje aan wethering, ik maak het linnen iets vuiler, dat maakt het denk ik wel aardig. En dan nog wat details naschilderen, en dan kan hij de vitrine in :D

Groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 dec, 2012 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Hoe zet je klaar in je titel?

Ik heb net de laatste dingetjes gedaan, en ik wacht nu op daglicht om er foto's van te maken. Ben er zelf best tevreden over :D

Groet
Walter

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 dec, 2012 22:52 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Niet zo lastig. Je gaat naar je 1e post, klikt op Edit en je past je titel aan en klaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 dec, 2012 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Eelcog schreef:
Niet zo lastig. Je gaat naar je 1e post, klikt op Edit en je past je titel aan en klaar.


Dank voor de tip :)

Hierbij de eindfoto's.

Ben over het resultaat niet ontevreden. Het houtpatroon in propeller is bijvoorbeeld nog nooit zo goed gelukt. Wel een paar verbeter punten voor een volgende keer, en dat is onder andere hamerslag patroon, en de silvering. ook zag ik op de foto dat de linker spandau iets gedraaid zit, dat was me nog niet eerder opgevallen. Maar oefening baart kunst laten we maar zeggen. Leuke eerste groepsbouw voor mij! Petje af voor de bedenker.

groet
Walter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2012 8:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Ik vind hem erg leuk, heb alleen het idee dat de rechtervleugels iets afhangt.


erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2012 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi model geworden. Knap spandraden werk. De verwering vind ik eerlijk gezegd niet echt wat, maar dat is altijd persoonlijk.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2012 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 21:21 pm
Berichten: 109
Knetterik schreef:
Ik vind hem erg leuk, heb alleen het idee dat de rechtervleugels iets afhangt.


erik


Daar lijkt het inderdaad op.. Ik heb even gemeten maar de geodriehoek geeft toch gelijke stand van de vleugel, misschien ligt het aan de foto, of ik kan niet meten.. Dat kan ook natuurlijk :wink:

_________________
momenteel op de werkbank: MPM 1/72 Saab B5, Marivox 1/72 Saab B17A, Azur 1/72 PZL P-24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2012 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Gelukkig nog een die de eindstreep heeft gehaald , ik vindt het een mooie kist geworden
zoals ik in een eerdere post al schreef lijkt het een erg fragiel ding , de spandraden heb je er
mooi op aangebracht , kortom mijn complimenten .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement