Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Corre schreef:
Deze groepsbuild is voor alle modelbrouwers die het eens op een andere manier willen aanpakken.

Op andere fora ben ik al een aantal keer iets tegengekomen waarvan ik dacht: dat wil ik ook eens proberen! Je zal denken, niets speciaals want dat overkomt elk van ons bijna elke dag, maar dit is toch een beetje anders. Het gaat hier om een iets ander concept waarbij veel creativiteit, goede vaardigheden en vaak ook artistieke vrijheid komt kijken. Ik heb het over het overbrengen van modellen op papier, naar modellen in plastiek.

Het idee is dat je niet te veel opzoekwerk doet en geen voertuig gaat bouwen volgens het boekje, maar dat je een illlustratie of tekening neemt (eigen of geplukt van het net) en je je build op die 'ene' tekening baseert. Voor de tekenaars onder ons is het zeker een kans om eigen creaties over te brengen naar een 3 dimensioneel model.

Enkele grote namen uit de scene die het opzoeken waard zijn, zijn
- Gary Campesi
- Jairus Watson
- Brian Stupski
- Eric Brockmeyer
- de mannen van StudioPCK


Zoals bij alle groepsbouwen zullen er ook hier een aantal regels gelden. Om te beginnen:
- De groepsbouw start op 01-08-2012 en zal eindigen op 01-02-2013.
- Tussentijds instromen is geen enkel probleem, hou voor jezelf dan uiteraard wel de einddatum in gedachte.
- Liefst zien we natuurlijk maagdelijk plastic. Een reeds begonnen kit màg, mits niet verder dan 10 onderdelen verlijmd. (da's makkelijker te bepalen dan 25% gevorderd of zoiets.) Ga je een diorama maken en is daar al een onderdeel, bijvoorbeeld een tank, al van afgerond dan is dat geen probleem, in dat geval gaat het namelijk om het diorama en niet het voertuig.
- In het onderwerp graag de naam van wat je gaat bouwen en de schaal.
- In je eerste post van je topic plaats je de bewuste afbeelding van hetgeen je na gaat maken. Géén uitzondering!
- Het is niet de bedoeling dat je eerst zelf wat tekent en het dan vervolgens gaat bouwen, een afbeelding uit een boek, van internet of een foto uit den ouden doosch is precies waar het hier om gaat. Deze bouw je zodanig na dat wanneer je eindfoto's gaat maken de boel zo goed als gelijk er uit ziet. Een hele uitdaging!
- Je mag meerdere projecten afronden voor deze groepsbouw, maar zoals meestal het geval is: niet meer dan 1 tegelijkertijd.
- Als je je eindfoto's maakt zorg je er voor dat er één foto tussen zit die vanuit dezelfde hoek is genomen als de oorspronkelijke afbeelding.
- Aan het eind van de groepsbouw worden de dan afgeronde projecten in een poll verwerkt en mag iedereen, ook de niet-deelnemers, stemmen op de favoriet.


Ik wens iedereen veel bouwplezier, en de kijkers veel leuks om te volgen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2012 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Holy guacamole!
Nog iets meer dan een maand en deze groepsbouw is alweer ten einde! Hopelijk gaat er meer dan één project worden afgerond; ik heb in ieder geval de BMW er weer bij gehaald.

Wakker worden, medebrouwers! Nog effe d'r bij blijven! :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement