Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Goed bezig zo. Ik denk dat je jezelf overtreft en dat zal je de voldoening achteraf ten goede komen :brouw:
Sjiek bezig


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2012 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Bedankt allemaal voor de fijne reacties :brouw:

ik heb vandaag en gisteren nog wel wat kunnen doen aan de Alfa, dit werk heb ik gisteren verricht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De versnellings pook word nog wat bijgewerkt aan het eind van de hoes :wink:

En dit heb ik vandaag gedaan:

Bij deze build hoort natuurlijk een diorama, het was niet echt een moeilijke met bomen enzo, gewoon een middagje spuiten 8)

Eerst een paar streepjes matzwart:
Afbeelding

En dan gaan we daar met grijs overheen:
Afbeelding

Waarna we 'm af gaan werken :brouw: :
Afbeelding
Afbeelding

Het is dus gelukt met die heuvel! Ik ben er wel blij mee

Nick
PS. Ik ben me echt helemaal rotgeschrokken toen ik de macro foto's zag :shock: . Ik heb wel de lasnaden wat te groot gemaakt, maar zo erg als op de foto's is het niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Erg mooie onder grond, een dikke pluim!

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 aug, 2012 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 sep, 2008 11:18 am
Berichten: 134
Woonplaats: Noord-Brabant
Zoals andere ook al zeggen, jij wordt steeds beter en gaat op een hoger niveau werken!

Succes verder :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 aug, 2012 8:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Bedankt Aardappel en modelbouwbeginner :brouw:

Nick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
En na een stop van een week ofzo ben ik weer verder gegaan met de Alfa. Ik heb de onderkant verweerd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En verder heb ik het diorama afgerond:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Next up:
-Interieur
-Body spuiten met zero(voor het eerst)
-Ramen en grill
-Lampen
-De Driver

Tot later!

Nick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Ga je de weg ook nog verweren?
Want dit is nog erg nieuw/clean, en als het een circuit is dan heb je toch een ideale lijn.

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Ziet er goed uit, vooral die 'riemen' onder je chassis. Zijn die zelf gemaakt of is het aftermarket spul?

Je zou de kasseien nog kunnen voegen, zou het nog niet iets beter maken ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Aardappel schreef:
Ga je de weg ook nog verweren?
Want dit is nog erg nieuw/clean, en als het een circuit is dan heb je toch een ideale lijn.

Op de 4e foto van onder zie je goed dat ik wat verschillende tinten heb gebruikt. Misschien maak ik nog dat rubber wat van de banden afkomt. Je ziet bij de meeste races wel van die 'bolletjes' van rubber langs de ideale lijn :wink:

Corre schreef:
Ziet er goed uit, vooral die 'riemen' onder je chassis. Zijn die zelf gemaakt of is het aftermarket spul?

Je zou de kasseien nog kunnen voegen, zou het nog niet iets beter maken ;)

De riemen van de uitlaat bedoel je zeker? In datgeval: Ja, deze zijn zelfgemaakt van tape en met verf wat boutjes gemaakt.

Die steentjes zijn al wat geplamuurd maar ik heb die Revell Plasto en dat gaat klonteren en is moeilijk te verspreiden met de kwast. Ik ga 't nu 'ns proberen met houtlijm

Bedankt voor de reacties!

Nick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2012 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
De PC is gecrashed :evil: . Dus kan ik even geen foto's uploaden. Dit bericht is op de iPad geschreven maar op de een of andere manier lukt het niet meer om hiermee foto's up te loaden :? .

Ik heb best veel gewerkt, maar laten we even bij het begin beginnen:

-Het Diorama, is afgewerkt en ik heb de steentjes gevoegd met houtlijm en dat was een groot succes! Daarna had ik het compleet 'ingesmeerd' met houtlijm maar niet zo dik dat je de groefjes niet meer zag. Dan ga je er met je vinger afdrukken op zetten tewijl de lijm nog nat is. Als het dan opdroogd heb je een super profiel op je steentjes. Daarna moet je ze lichtgrijs spuiten en dan met een keukenpapiertje met een klein beetje zwart erop er overheen wrijven en klaar ben je! Je hebt nu super realistische kinderkopjes.

-Het interieur, ik heb traanplaat van plastic in 1/24 gekocht en dat is mooi geworden. De vloer staat compleet in de traanplaat net als de portieren en de rest van de zijkant van het interieur. Daarna heb ik wat dingen gemaakt om de deur te openen. Op wat referentie foto's kwam ik een blokje tegen waar een riempje aan hangt. Als je dan aan dat riempje trekt gaat de deur open. Dat riempje is gemaakt van hansaplast of leukoplast tape. Dat heeft de stuctuur van een gordel en is goed op maat te snijden voor elke schaal.

Ook heb ik een brandblusser gemaakt. De basis is van hout en die heb ik van een kwast gemaakt. Daarna heb ik de hoekjes rond gevijld en de bovenkant schuinaflopend. Ik heb van 0.5 mm plastic een handvat gemaakt en spuitmond van een stukje spreu. Ik had nog wat decaltjes die nergens op slaan zoals een paar gele streepjes en een decal waar '33A' op staat. Daar ben ik ook weer van af want die zitten nu op de brandblusser. De brandblusser word ook weer op zijn plek gehouden door een stel riempjes van die hansa/leuko plast tape.

Op de BrouwersDag koop ik een stoeltje die in de Alfa komt.

-De body is geplamuurd. En wat een klasse zeg, dat spul van Gunze! :brouw: weinig gietnaden en de gietnaden die er zijn laten zich snel wegschuren

Nick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement