Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Henny....een woord: WAUW :brouw:

Schitterend....hoe mooi zo een lelijk bakbeest kan zijn.
Heb je dat barak en hangar zelf gebrouwd?

Heldere uitleg over de panel lines....weet ik tenminste wat ik in het verleden fout heb gedaan. Kan ik de tube plakaatverf weer tevoorschijn toveren :lol: .

Cheerz :brouw:

gr,

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2013 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Dank je Barry , barak an hangar zijn inderdaad zelf gebouwd van lucifers en houten
roerstaafjes en horen bij een ander diorama waar ik mee bezig ben (zie onderschrift).

Grtz. Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Beetje mosterd na de maaltijd. Maar omdat ik de kit ook heb liggen heb ik toch met veel intresse je bouwverslag gelezen.

Eerst mijn komplimenten voor het technische deel van je bouw. Mooi zoals je alle problemen hebt opgelost. Uiteindelijk staat er een goede vorm. Waarbij je tussen neus en lippen door ook nog eens alle toekomstige bouwers goed laat zien waar de pijnpunten zitten.
Mijn dank daarvoor. Ga ik zeker gebruik van kunnen maken in de toekomst.

Vandaar wellicht dat ik de eindfotos dacht..*oh wat jammer..Wat zonde...* Ik ben bang dat ik haar daar niet mooi meer vind. De kleur is prima. Spandraden zijn ook mooi gelukt. Daar weer mijn komplimenten voor..De pijn zit hem bij mij in de verwering..cq eindafwerking. (Waarbij ik overigens wel snap dat je hem wat vuiler en ouder wilde maken. Zou ik ook gedaan hebben. )

Als eerste de heftige paneellijnen. Ik ben er geen fan van. Als ik naar een referentiefoto kijk zie ik ze ook niet zo zwart en diep. Ter vergelijk..

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet dat in werkelijkheid de paneellijnen veel minder prominent aanwezig zijn..en ook minder algemeen. ikzelf had een lichtere tint genomen. (grijs wellicht) en slechts hier en daar accenten gezet. In mijn beleving krijg je dan een 'natuurlijker' ogend geheel. Datzelfde heb ik een beetje met de roetsporen en het vuil op de vleugels. Het klopt dat het daar zit. Geen discussie daarover. Maar het had van mij net wat subtieler gemogen.

Als tweede opbouwende kritiekpunt. Je hebt hier en daar wat steken laten vallen bij het afplakwerk. Wielkap, prop overgang, vleugelrandjes, canopy. Het is net niet strak. Kan uiteraard komen door je blessure. Dan is het een logisch gevolg.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens zou ik nou net wel op het aluminium deel van de prop een paar lijntjes donkergrijs geplaatst hebben rond de opstaande deeltjes. En ook op de moeren van de wieldoppen. op het wieldeel mis ik zelfs een wat heftiger effectje.Om daar het geheel wat diepte te geven.
En ik weet ondertussen van Biggles dat Propellorbladen de neiging hebben om heel snel af te slijten. Vooral op de voorrand, met spatten en chips vooral op de achterkant. Dat zou het propellordeel helemaal afmaken. En ook kloppen met het oudere, wat vuilere uiterlijk wat je de rest van de kist gegeven hebt.


Dit alles uiteraard opbouwend bedoeld...En met alle respect voor jouw en de tijd die je in het model hebt gestoken.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
@ Cliff

Dank je voor je reaktie , het kan zijn dat je gelijk hebt op de punten van afwerking en
weathering maar smaken verschillen nu eenmaal .
Ik hou altijd in mn achterhoofd dat het eerste perfecte model nog gebouwd moet worden
En op elk model is wel iets aan te merken .
Maar evengoed bedankt voor je opbouwende kritiek .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Daar heb je gelijk Henny. Verweren is inderdaad heel erg aan smaak onderhevig. En is geloof ik het meest bediscussieerde punt bij eindfoto's. De conclusie die ik na een paar jaar getrokken heb. Je kan het nooit goed doen eigenlijk :mrgreen: . Dus of ik nu gelijk heb...nah..ik heb een mening. that's about it :wink:

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement