Tot mijn grote schaamte zag ik dat ik nog geen een update heb geplaatst.
intussen ben ik klaar met de cockpit en is de motor in zijn testfase
zoals verwacht is dit echt een super kit. ik heb tot nu toe no maar 1 keer plamuur moeten gebruiken. dit was omdat er in de bodemplaat "injector pin marks" zaten. deze heb ik uiteraard weg geplamuurd.
Het is echt een genot om aan deze kit te werken, alhoewel alles zo'n beetje klopt, dus valt er weinig te scratchen.
maar..... er is toch iets om te scratchen. De leidingen aan de linker kant heb ik vervangen door echte koperen. Je zou zeggen van hup je pakt wat koperdraad en klaar maar er zit een adder onder het gras. wat de meeste mensen als gewoon koperdraad zien is eigenlijk koperdraad met een coating hierdoor is het koper veel te rood. dit moet er dus afgeschuurd worden.
Verder heb ik nog wat andere leidingen toegevoegd.
Het grote scratch werk in de romp was het het munitie opslag rek. dit is in de kit als een PE part meegeleverd maar dat plooit wat moeilijk.daarom heb ik het nagemaakt van tissue. dit werkt overigens uitstekend
.
Toen had ik een probleem omdat het "rek" geen stevige bevestigingspunten had. ook moest ik de besturingskabels van de romp ergens vastzetten. toen kreeg ik de formule 1+1=2 in mijn hoofd. dus wat heb ik gedaan: een plaat aan de achterkant van romp geplakt, gaten er in geboord en er een mat laagje zwart overheen gespoten. daarna het rek opgeplakt, touwtjes door de gaten en klaar is kees!
ik heb ook voor het eerst met alclad gewerkt. het is best lastig om geen druipers te krijgen. het "vlekkerige" is expres.
genoeg gezeurd, de foto's:
de "oplossing" van achteren
en van voor
eerste stukje alclad ooit
en de motor in aanbouw
tot de volgende keer!!!
Gr,
karel
PS: als ik nog tijd overheb ga ik het stoeltje scratchen. vandaar dat hij er nog losjes inzit