Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2013 23:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Lekker decallen, dacht ik gisteren. Nee dus. eerst alles voor de operatie klaar gelegd;

Afbeelding

Toen de balkenkruisen van Steelworks aangebracht. Dat ging goed maar ze zijn iets "out of register": let op de witte randjes bij de zwarte vlakken en de stukjes wit die zijn verdwenen. De gele rompband werd een drama. Ik gebruikte die van Airfix, maar deze was te breed. Dus alles goed uitgemeten en omcirkeld en uitgeknipt. Maar toen ze op de romp werden geschoven viel alles uit elkaar:

Afbeelding

Er vielen nog meer schilfers af toen ik Sol aanbracht:

Afbeelding

Ik besloot ze nauwkeurig af te plakken en heb de band vanavond geverfd na alles eraf geborsteld te hebben. Ook de balkenkruisen heb ik met zwart en wit inmiddels bijgewerkt.

vrgr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 8:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Zonde Jan van al die energie (ik kan me enigzins inbeelden hoe je daar aan tafel hebt gezeten :lol: ).....de geleband is aan de andere kant nog redelijk intakt....maar die aan de close up kant is inderdaad rampzalig. Als het wat minder uitelkaar was gesnipperd had je het kunnen laten zitten onder het mom van verwering.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Mooi balen, ik ken die Steelworks decals, althans van zien, en weet dat ze bepaald niet goedkoop zijn! Mocht ik ze ooit nog eens in handen krijgen, eerst een laagje vernis o.i.d.

Succes verder!

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
hè da's k.u.t.
Hopelijk meer succes met de volgende ronde decallen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 17:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor de reacties mannen. ik ga onverdroten voort. Het duurde twee dagen voor ik de decals erop had. Alles brak, viel weg of rolde op en met veel geduld is dit alles wat ik er van maken kan. Het oogt redelijk, dacht ik, maar de macro laat onverbiddelijk zien dat het niet perfect is. De gele balk is ondanks 3 keer afplakken en verven niet strak genoeg. De witte randjes van de rode balken zijn aan de achterkant verdwenen in het water. De balkenkruizen zijn nog niet helemaal goed. Ga ik wat aan doen.

Afbeelding

Vleugel en romp zitten nu in de matte vernis. Deze keer niet gespoten maar geverfd, omdat ik er zeker van wil zijn dat de decals zitten opgesloten en er niet alsnog schilfers vanaf vallen:

Afbeelding

Nog even over die decals. Over de naam hebben we het al gehad. De Mickey Mouse met de bijl is het staffelsymbool. De witte krans met de karabijn in het midden laat zien dat de eenheid speciaal bestemd is voor ondersteuning van de infanterie. De zwarte driehoek en driehoek en de rode balk zijn runentekens en geven de rang van de piloot aan. Let ook op de prop: geen spinner met een spiraal of geverfde tips die dienden om te laten zien dat de prop draaide, maar twee witte streepjes op de bladen. Zelf gemaakt, dat dan weer wel.

Nu wachten tot alles goed droog is, dan kan de rest ook in het vet.

Groetjes maar weer,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zo'n laag mat vernis ziet er meteen weer een stuk realistischer uit! Typisch trouwens zo'n Luftwaffe kist met slechts één kleur groen van boven.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Kan niet anders zeggen dat ik het echt een prachtresultaat vind. Deze zal zeker niet misstaan in je kast.
Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2013 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Las zojuist het hele verhaal en dacht dat het op een drama uit zou lopen, maar ziet er prima uit! Volgens mij is Heinz er ook blij mee, want hij lijkt toch echt breder te lachen dan een paar dagen geleden. :wink:

Groetjes,

EJ

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2013 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Haastige spoed is zelden g..... Wacht dat klopt hier niet :mrgreen:

Dat wordt mooi :mrgreen:




Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2013 23:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
En ik maar denken dat ik het eerste klaar zou zijn in deze GB, maar nee hoor: Henny is sneller met zijn Colt :lol:

De afgelopen week moesten 2 klussen worden gedaan waar ik problemen mee had: het aanbrengen van de bovenvleugel en de aerials. Het eerste was zo lastig omdat er 6 aanhechtingspunten waren en ik de rigging boven de neus al had moeten doen, waardoor één van de 4 draden niet meer strak staat. Het is niet gelukt om dat te corrigeren. Ik kan er niet bij met een heet voorwerp zonder de vernislaag aan te tasten. Toen ik alles op zijn plek had heb ik 20 minuten met het ding in mij handen gezeten om de bovenvleugel te fixeren, Maar nu zit hij erop. Vandaag heb ik de afwerking rond gekregen.

De tweede klus waren de aerials. Draadjes spannen kan ik inmiddels redelijk, maar het wordt lastiger als er een extra draad naar de romp moet lopen. De bovenste draad zakt dan door i.v.m. de spanning die je op de tweede draad zet om hem strak te maken. Het moest drie keer over en perfect is het nog niet. Vanavond de laatste verfpuntjes op de i gezet, morgen vernissen, zondag verweren en dan heb ik hopelijk ook tijd om de eindfoto's te maken.

vrGr
Jan

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 26 jan, 2013 10:55 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement