Mijn bijdrage bestaat de volgende maanden uit een
Royal Aircraft Factory S.E. 5a Even een stukje basis kennis waarmee je op feesten en partijen net even meer weet als je buurman
S.E.5Eerste versie. Eenpersoons fighter Engine met een 150 pk Hispano-Suiza 8a motor. Deze machine kon echter niet op tegen de fokkertjes uit duitsland.
S.E.5aVerbeterde versie, met een 200 pk Hispano-Suiza 8b V-8 of een 200 pk Wolseley Viper. Dit ging al een stuk beter in de lucht. Maar nu hadden de engelsen een probleem dat ze sneller frame's konden bouwen als dat er motoren beschikbaar waren.
S.E.5bExperimental prototype, volgens mij niet in grote aantallen gebouwd.
Nou ja, voor de liefhebbers is er genoeg informatie op het net te vinden, dat ga ik niet copy pasten
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Aircraft_Factory_S.E.5De bouwtekeningDe bouwtekening kan, zoals zo vaak met dit soort modelletjes op 1 pagina, moet volgens mij wel gaan lukken allemaal. Het wordt wel even opletten met de stokjes naast de cockpit die naar de bovenvleugel gaan (nummer 2 )
Plastic gebeurenEr zitten 2 motoren bij en 2 props zodat je kan kiezen om de Hispano-Suiza 8b V-8 ( 4 bladen )of een 200 pk Wolseley Viper ( 2 bladen )te bouwen. Verder ziet het er aardig uit, beetje flash hier en daar.
De speciale uitdaging met deze bouw wordt het setje pe met control horns en stretchers die ik wil gaan gebruiken.
( lekker knoeien op de vierkante millimeter )
Verder ga ik natuurlijk vaak kijken op de site van wingnuts, wat een schat aan informatie is daar te vinden zeg
http://wingnutwings.com/ww/productdetail?productid=3&cat=5Een blik op de kalender leert ons dat we nog een paar dagen geduld moeten hebben voordat we echt van start gaan.