@ Karel en Nico: Ik begrijp de opmerking over splijten niet. De EZ line is "een-aderig" elastiek met een diameter van iets meer dan 0,1 mm. Dat is ook ongeveer de dikte van de snede van een scalpel. Ik zie niet hoe je dat zou kunnen splitsen.
Ik was niet tevreden over het te veel in het oog lopende verschil in dikte tussen de spandraden en de rolroerkabel. Dus heb ik de laatste er weer uitgesloopt en de gaatjes in de vleugel weer opnieuw opengeboord. Daarna de rolroerkabels in twee delen in de gaatjes gelijmd, evenals de kables voor het richtingsroer.
De laatste kabels zijn hier al afgespannen (eentje aan de werkbank). Nachtje over laten staan, en daarna de kables van het richtingsroer afgesneden.
De rolroerkabels door de gaatjes in de rolroeren naar het onderste rolroer geregen en daar afgespannen met tape.
Voorzichtig een druppeltje lijm in het gaatje in het rolroer laten vallen aan beide kanten, en daarna laten drogen. In de tussentijd kon ook het hoogteroer weer vastgelijmd worden.
Het laat na het afschuren nu tenminste het richtingsroer vrij. Tenslotte de leiding voor de pitot buis aangebracht (ook 0,06 mm zwart vissnoer).
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.