Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2013 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
wat ik altijd doe om het dunner te maken is door het te splijten :brouw:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door karel1c op di 26 maart, 2013 19:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2013 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Precies, is een gebruikelijke methode. Af en toe wel prutswerk...

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
@ Karel en Nico: Ik begrijp de opmerking over splijten niet. De EZ line is "een-aderig" elastiek met een diameter van iets meer dan 0,1 mm. Dat is ook ongeveer de dikte van de snede van een scalpel. Ik zie niet hoe je dat zou kunnen splitsen.

Ik was niet tevreden over het te veel in het oog lopende verschil in dikte tussen de spandraden en de rolroerkabel. Dus heb ik de laatste er weer uitgesloopt en de gaatjes in de vleugel weer opnieuw opengeboord. Daarna de rolroerkabels in twee delen in de gaatjes gelijmd, evenals de kables voor het richtingsroer.

Afbeelding

De laatste kabels zijn hier al afgespannen (eentje aan de werkbank). Nachtje over laten staan, en daarna de kables van het richtingsroer afgesneden.

Afbeelding

De rolroerkabels door de gaatjes in de rolroeren naar het onderste rolroer geregen en daar afgespannen met tape.

Afbeelding

Voorzichtig een druppeltje lijm in het gaatje in het rolroer laten vallen aan beide kanten, en daarna laten drogen. In de tussentijd kon ook het hoogteroer weer vastgelijmd worden.

Afbeelding

Het laat na het afschuren nu tenminste het richtingsroer vrij. Tenslotte de leiding voor de pitot buis aangebracht (ook 0,06 mm zwart vissnoer).

Afbeelding

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Laatst bijgewerkt door robh op wo 27 maart, 2013 17:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
mij lukt het anders wel tot op draadjes die je bijna niet meer ziet :mrgreen:


Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Wat klein grut. De twee wind aangedreven brandstofpompen.

Afbeelding

Echt lastig te monteren, die kleine dingetjes.

Afbeelding

De trede om in de cockpit te klimmen en de twee draagstangen voor de "ground handling". Onder het staartvlak zijn de stuurstangen voor het hoogteroer te zien.

Afbeelding

Afbeelding

De pitot buis op de vleugelstijl.

Afbeelding

Tot slot nog een overzichtsplaatje.

Afbeelding

Nu moet ik het model nog nalopen en hier en daar wat verf- en vernisplekjes corrigeren, en dan het windscherm voor de cockpit nog. Bijna gedaan.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2013 9:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Wat een diamantje is dit geworden Rob....zoveel detail, heb de foto's keer op keer bewonderd.

Hoop dat ik ooit eens in de buurt van jouw bouwkwaliteiten kan komen.

Echt een schoonheid.

Cheerz :brouw:

Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2013 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Hallo Rob,

Het is een prachtig model, het ziet er net zo mooi uit als 1/48. Chapeau! Al je moeite en werk, je ziet het er toch aan af. Ik hoop binnenkort een exemplaar in mijn schaal te gaan bouwen, de tekeningen heb ik al klaar.
Heb je al een idee voor je volgende project ?
Dit smaakt toch naar meer :D

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Bijna nog wat vergeten. Het horizontale staartvlak moet nog van touwtjes en stijlen voorzien worden. Aan de bovenkant 0,06 mm zwart vissnoer.

Afbeelding

Aan de onderkant 0,3 mm grijsgeschilderde stijlen. Ongebruikelijk, maar op de foto's zijn de "lijntjes" aan de onderkant duidelijk zwaarder dan aan de bovenkant,

Afbeelding

En tenslotte die twee stangen (0,6 mm grijsgeschilderd plastic staf) waarmee de invalshoek van het staartvlak met het trimwiel in de cockpit kan worden ingesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is ie echt af, behalve het bijwerken van de verf. En de eindfoto's ook nog natuurlijk. Hopen op zon.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2013 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De laatste penseelstreekjes zijn gezet, de foto's gemaakt. Helaas geen zon, maar regen; het moet maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook geprobeerd nog een paar foto's te maken uit hetzelfde gezichtpunt als dat van de oorspronkelijke foto's van de K-167 op de ELTA. Valt niet mee, dus voor wat het waard is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo eindigen we, zoals we begonnen zijn. Drie maanden werk voor mijn eerste volledig scratch model. Een paar foutjes; vanzelfsprekend moet je veel nauwkeuriger werken dan met een kit. Een leuke ervaring, maar ik ben niet meteen verslaafd :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2013 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Één woord; schitterend! Zoals al door anderen vermeld in je FK-51 topic; je verslag en bouwproces blijft erg mooi om te volgen. Zeker met zo'n resultaat als gevolg; chapeau!

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement