Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2013 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi verwoord Paulus.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2013 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
16 mooie modellen die de eindstreep hebben gehaald. Ieder op zijn eigen manier, keuze voor zijn favoriete onderwerp, schaal, passend binnen deze groepsbouw. De passie zien we dan ook zeker terug in alle modellen. Goed de een bouwt al wat langer dan de ander en de een bouwt ook wat strakker dan de ander. De een vind verweren normaal, een ander doet er niet aan. Maar het gaat om de passie en plezier hebben in de/je hobby. Stuk voor stuk staan hier dus 16 mooie juweeltjes. Dat maakt het dan ook lastig kiezen. Ik, als heli-fanaat, moet dan ook wel punten geven aan een heli. Daarvoor heb ik maar liefst de keuze uit 3 modellen (op die van mijzelf ga ik natuurlijk niet kiezen). Dan kan ik niet om de 1:32 Lynx van Bas heen. Op vleigtuiggebied wordt het wat moeilijker. Maar ik ga dan toch punten geven aan de Koolhoven van Rob. Prachtig touwtje-werk, details keurig uitgevoerd en alles in een mooi verslag weergegeven. Als laatste gaat mijn waardering naar Pieter's Firefly, waarbij de zeer nette raketten voor mij net dat plus-puntje extra was om hem met een puntje te waarderen.

Resumé:
5 punten voor Seboo's 1:32 SH-14D
3 punten voor Robh's 1:72 FK51
1 punt voor JaVaPlatypus' 1:48 Firefly

Met een eervolle vermelding van alle overige modellen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
En de winnaar is............ Robh met zijn prachtige Koolhoven, kort gevolgd door de Firefly van 1JaVa Platypus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gefeliciteerd Rob.

Allen bedankt voor deelname, organisatie en waardering.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jul, 2013 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Allereerst iedereen bedankt voor deze groepsbouw; jullie waren een stimulerend gezelschap en ik heb veel moois gezien, waar ik zelf nog niet aan toe ben. En de uitslag van de stemming? Te veel eer, zou ik zeggen :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2013 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Heeej, prut... ik wist niet dat er een stemming was :roll: :oops:

Allen bedankt voor de stemmen en Rob gefeliciteerd :) Krijgt hij nu ook een prijs?

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2013 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
De stemming is al beslist, maar ik wil er toch wat over zeggen. Om lekker mee te doen ga ik toch een paar puntjes uitdelen.

Op de eerste plek met 5 punten: Het kleine pandertje van Paulus. Het is een heel klein kistje waar heel veel werk in heeft gezeten. En het is alles scratch, modelbouw in zijn puurste vorm! Als ik zo snel het bouwverslag doorkeek, dan is alleen de prop niet helemaal scratch. Een zeer verdiende eerste plek in mijn ogen!

De tweede plek met 3 punten gaat naar RobH. De FK52 is een mooi onderwerp. Een kist die zeker zijn rol in onze luchtmacht heeft gespeeld. En afgewerkt in de naadloze kwaliteit van RobH. Toppie man!

De derde plek met 1 punt gaat naar René Tsjobber B. Fantastich klein toestelletje. Veel werk in gestopt en een mooi klein geel kanarietje geworden.

Bedankt allen die meededen ;)

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement