Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2013 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Netjes opgelost met de bulten. Een weekje meivakantie zou ik ook wel lekker vinden, maar ik doe een beetje zuinig aan met mijn vakantiedagen.
Vanmiddag had ik nog grote plannen voor het spuiten van de walkways en het antiglare vlak, maar uiteindelijk zit ik de hele hele avond met een wijntje op het www (ook leuk, maar niet erg productief :mrgreen: )

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2013 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
...ook leuk, maar niet erg productief :mrgreen:
So what?!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2013 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 15 dec, 2010 17:29 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Rockanje
moet zeggen dat deze Seafury er ook wel erg fraai bijstaat. Heb trouwens wel het gevoel dat de 1/72 wat minder klinknagels heeft dan de 1/48 versie.

Lennart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 apr, 2013 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Citaat:
uiteindelijk zit ik de hele hele avond met een wijntje op het www (ook leuk, maar niet erg productief)


Och, het nuttige kan nog wel met het aangename verenigd worden. Met alleen maar bouwen haal je al die referentiefoto's ook niet bij elkaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 apr, 2013 9:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Plasticprutser Peter schreef:
Shake schreef:
...ook leuk, maar niet erg productief :mrgreen:
So what?!

ErikZTM schreef:
Citaat:
uiteindelijk zit ik de hele hele avond met een wijntje op het www (ook leuk, maar niet erg productief)
Och, het nuttige kan nog wel met het aangename verenigd worden. Met alleen maar bouwen haal je al die referentiefoto's ook niet bij elkaar.
Ik voel me ook niet schuldig, maar de Avenger nadert de voltooing en moet wel op tijd af.

@Erik: Over referentie gesproken, waar heb je die foto van de 31 vandaan? Hij ontbreekt in mijn naslagwerken.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 apr, 2013 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Goeie vraag. Misschien van historisch valkenburg, maar ik zou het eerlijk niet weten. Ik struin het ganse www af op zoek naar alles wat een nl-roundel heeft en sla vrij veel op. Ik rubriceer per type en niet op afkomst dus wie weet komt het van een obscure japanse site af. Ik gok echter de genoemde site, anders milspotters, dutchfleet of smaldeel5. Maar tegenwoordig is ook de MLD pagina op Facebook een erg leuke bron voor origineel materiaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Plasticprutser Peter schreef:
Wie had het over blisters?


Welke blisters? :wink:

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Terwijl Willempie feest aan het vieren is en Bea nu ongegeneerd buiten beeld een pakkie peuken kan opstomen heb ik de Sea Fury opgeklapte flappers gegeven. We hadden al besloten dat de constructie van Trumpetter niet tot het gewenste resultaat zou leiden. Zie het idee van de trompetteraars:

Afbeelding

Onderdeel A34 is de grote boosdoener. Die houdt de vleugel in een ± 90 graden stand t.o.v. de grond, terwijl op foto's te zien is dat de vleugel verder naar binnen klapt. A34 mocht dus naar de vergeetplaneet. Onderdelen A21 houden nu de vleugeldelen omhoog en A35 moet nog worden aangebracht (zit nog veilig op de sprue om vooral niet kwijt te raken). Voor A34 ga ik van dun styreen een nieuwe steun maken en deze daarvoor in de plaats zetten. Over op plaats zetten gesproken, ik had natuurlijk eerst dat glaswerk in de vleugels kunnen plaatsen...effe niet aan gedacht, maar dat kan volgens mij altijd nog

Afbeelding

Recht van voren bezien levert dat nu deze stand op:

Afbeelding

Nu is ook te zien dat de wieldeuren onder de romp een oplawaai hebben gekregen waardoor ze nu wel in de juiste stand staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De scharnieren van Trumpy zijn noodzakelijkerwijs wat aan de grove kant, maar het geheel komt toch aardig overeen met de echte. Je hebt nu in ieder geval de juiste hoek te pakken en met je eigenbouw A34 komt het ongetwijfeld helemaal in orde.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Klopt. De scharnieren moeten een aardig gat overbruggen en dat komt enerzijds door de dikte van het plastic (vleugelbeplating), anderzijds door het feit dat Trumpeter het schot in het opklapbare gedeelte te ver naar binnen heeft geplaatst. Ik was al te ver (boel geschilderd en wel) om dit nog te herstellen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement