Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2013 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Schiet ik dwars door mijn eigen gestelde dead line heen.... ut kreng is nog ie af. Afijn, me benne d'r bijna.

Laatste deurtjes van het landingsgestel zijn aangebracht en toen viel mij op dat er iets niet klopte. Hmpf...volgens recept van Meindert de Vreeze de wielpoten ca 2mm verlengd. So far so good, maar als je dan de wieldeuren aanbrengt dan krijg je een kier die er niet hoort te zijn. En dat ziet ie dan als die wieldeuren ram vast zitten en die kleine luikjes ernaart vast gaat zetten en dus om de juiste hoek te bepalen er es efkens een foto bij pakt. Voor de liefhebbert die dit ding ook eens wil maken: maak ook nieuwe deuren op aangepaste maat of vergeet die verlenging van de wielpoten. Droogpassen...tuurlijk, als de lijm droog is kijken of het past. Het schijnt in een iets andere volgorde te moeten.

Anyway, prop zit er op en ook het zonnedakkie is gedaan. Nu ik wist dat deze F-31 een skykleurige dekhaak had (met dank aan Erik voor de foto) kon deze er trouwens ook op. Nu nog de laatste freubels aan het opklapmechanisme, de kanonnen in de vleugels, een pitotbuis en een sprietantenne achter de cockpit plaatsen. Er kan een (uitschuifbaar) opstappie onder de romp, maar die laat ik achterwege, want dan had ik voor het mooie en het complete ook de treedjes in de romp moeten maken.

Afbeelding
Hmmm. mag nog wat geel op de proptips aangetipt worden en ook dat gat naast de radiator mag wat ronder (zou daar in het echt de gun camera hebben gezeten?).

Bedtijd nu...Triple is gaar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2013 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Plasticprutser Peter schreef:
Er kan een (uitschuifbaar) opstappie onder de romp, maar die laat ik achterwege, want dan had ik voor het mooie en het complete ook de treedjes in de romp moeten maken.
Volgens mij blijven de treetjes in de romp dicht, ze waren afdekt met van die door veren dichtgehouden luikjes.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2013 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Plasticprutser Peter schreef:
Hmmm. mag nog wat geel op de proptips aangetipt worden en ook dat gat naast de radiator mag wat ronder (zou daar in het echt de gun camera hebben gezeten?).

Bedtijd nu...Triple is gaar


Dat zijn inderdaad wat kleine puntjes, maar het blijft wel 1/72. Ik vind het geheel er zeker niet verkeerd uitzien. Je bent in ieder geval lekker op weg zo.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 mei, 2013 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Kleine puntjes...verdomd wat zijn die dingen af en toe klein. In plaats van de meegeleverde plastic stokken die de bewapening voor moesten stellen heb ik van de mantel van electriciteitsdraad gebruikt om wat loodproppertjes in de vleugels te zetten. Ik moet dat spul ook maar eens in zwart gaan kopen, want dit was lichtgrijs, dat ik met enamel zwart zwaar verdund met terpentine heb aangetipt. Stukkie beter dan de Trumpeteroplossing dunkt mij.

Afbeelding

En dan die vermaledijde opklaptoestand bij de vleugels. Het scharnier van Trumpeter had ik inmiddels al weggefl.....d. Ik zou wel eens effe wat beters maken. Tuurlijk, alleen was zoals gemeld de verdieping in de vleugels te groot en moest er derhalve een te grote afstand overbrugd worden. Het scharnier zoals dat in werkelijkheid op de Fury zat zou dus aan een kant in het luchtledige blijven. Noodlossing (helaas):

Afbeelding

De oplettende lezer zal hebben gezien dat er een kale pitotbuis op de linkervleugel zit. En ook dat er zich een kale cilinder voor in de vleugel bevindt. Daar ga ik een dezer dagen een kwast tegenaan zetten. Dan de sprietantenne achter de cockpit en wellicht wat stroomtouwtjes tussen de vleugeldelen (hoe zou anders in het echt de verlichting hebben kunnen werken?).

Oh ja, Sjaak, kijk eens rond in het Dutch Profile boekie. Daar staan plenty foto's waarop te zien is dat de treedjes wel degelijk opengeklapt blijven staan. Bof ik zeg, anders zou ik mijn kans op een politieke carrière moeten heroverwegen. :mrgreen:

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 mei, 2013 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Rondje met de kwast gedaan, klein griebus er op en er in gezet en is ie zo'n beetje af. Twee storende dingetje nog verhapstukken en dan komt de 'walk around' bij daglicht.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 mei, 2013 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ziet er al goed uit. Je hebt helemaal gelijk met de treetjes, mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is :mrgreen: . Ben benieuwd naar de eindfoto's.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2013 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Het is klaar zo. Hoewel d'r nog een kleine blaf zijdeglans over een plekkie heen moet waar ik met terpentine een vuile vingerafdruk heb weggehaald (en vergeten had dat ik daar ook vernis op oliebasis had zitten....). Dat doe ik dan wel als de Sea Hawk daar aan toe is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Open cockpit is leuk, maar je ziet vrijwel niets van het kantoor

Afbeelding

En samen met broerlief. Tweede livery is toch mooier, nietwaar?

Afbeelding

Afbeelding

En nou as de sodemieter wieter met de Sea Hawk...time is ticking away.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2013 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Heel mooi resultaat. Doe het je niet na.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2013 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Qua bouw lukt dit jou gemakkelijk. Het is alleen de keuze voor het merk dan wel de ontwerper nietwaar? ;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2013 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Netjes. Inderdaad mooier dat tweede schema.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement