Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Moet die Jonker weer zonodig mijn projekkie dwarsbomen! :mrgreen: Ik heb mij redelijk suf zitten staren naar foto's om de kleur duidelijk te onderscheiden. Kon er niet veel anders van maken dan zwart. Zelfs in een topic op dit forum meldde iemand dat ie meende dat ze zwart waren. Meindert heeft destijds die zwengelaars ook groen gemaakt zag ik op zijn site en nu begin ik toch aardig te twijfelen. Ten eerste over de kleur en ten tweede of ik er nog wel zin in heb om die handel groen te maken. :D Dat van die gele strepen was mij al opgevallen (en daarvoor zou ik wat gele decals gaan verknippen).

Wat de inlaten betreft: daarvoor heeft HobbyBaas dezelfde oplossing meegeleverd. Twee transparante stukkies die d.m.v. een zwarte wash tot roosters omgetoverd dienen te worden. Overigens heb ik ook foto's gezien van lynxen zonder die FOD covers. Kennelijk werden ze niet altijd gemonteerd. Heyt zou dus ook kunnen volstaan om de beplating bij de inlaten zwart (of willen we die ook groen hebben? :) ) te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik maak er dit van:
Afbeelding

Nu is ook duidelijk te zien dat de Lynx niet de kenmerkende 'achterover zit' heeft, omdat de achterpoten te weinig zijn doorgeveerd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Vruut dan maar. Groen, dus......

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Afbeelding Volgens mij moet het groen iets donkerder zijn....

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ze zijn inderdaad groen maar tegen het grijze aan. Op Maritiemdigitaal is er wel wat te vinden. Het is in elk geval geen zwart. Denk er wel aan dat die twee setjes van twee gele streepjes op zowel de onder als de bovenkant zaten. Op dezelfde plakken uiteraard.

Is dat ding onder de rotormast nou de hele naaf enzo? Want als dat zo is deugt er iets niet met de plek waar die zit. Dit hoor je in het geheel niet te zien...

Ik heb trouwens inmiddels een aantal foto's gezien van MLD Lynxen met een niet-standaard rwr? bak bovenop de neus en met zowel een standaard MAG als eentje met aangepaste hadgrepen. Voor een D is daar dus ook nog wel wat onderscheid in te maken. Het valt ook niet mee allemaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
ErikZTM schreef:
Ik heb trouwens inmiddels een aantal foto's gezien van MLD Lynxen met een niet-standaard rwr? bak bovenop de neus en met zowel een standaard MAG als eentje met aangepaste hadgrepen. Voor een D is daar dus ook nog wel wat onderscheid in te maken. Het valt ook niet mee allemaal.
Kijk voor de grap eens naar de foto's van de 261 die ik hierboven heb geplaatst en kijk dan eens naar de positie van het raam in de linker schuifdeur. Ze wisten ook echt niet wat ze wilden bij de MLD. Nou snap ik waarom de boel is overgehengeld naar het DHC.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Klopt; die ramenellende is ook een voortdurende bron van zorg. Normaal zou je dan zeggen dat links en rechts misschien uitwisselbaar waren, maar dan zit de handle aan de verkeerde kant dus dat zal wel niet. Geen idee wat dit allemaal behelste en er is waarschijnlijk niemand te vinden die deze ins en outs allemaal even heeft opgemerkt en genoteerd voor het nageslacht. Je zou bijna zeggen "doe maar wat". Volgens mij was dat ook het motto van de MLD als ik links en rechts wat plaatjes bekijk. Goeie kans dat er ooit, ergens, een MLD kist is geweest die het precies zo had als jij het op je model in je meest bizarre fantasie hebt gemaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
ErikZTM schreef:
Goeie kans dat er ooit, ergens, een MLD kist is geweest die het precies zo had als jij het op je model in je meest bizarre fantasie hebt gemaakt.
We kunnen het de Chineesjes van HobbyBoss dus niet eens kwalijk nemen dat ze af en toe de plank mis hebben geslagen. Maar in dat geval, kom eens op de proppen met een foto van een Lynx met compleet gele rotorbladen? Dat scheelt mij wat afplak- en spuitwerk.

Nog bedankt voor de opmerking over de rotorkop. Ik was nog niet zover, maar had de focus op het onderstel. Zowel onderstel als rotorkop hebben een ontmoeting gehad met de zaag en zijn gechopt. Het geheel ziet er nu wat beter uit.

Afbeelding

Nog effe en ik ga die frutsels net onder het EDSG voor de sponsons ook nog aanbrengen en die fairing bij het staartvlak weg halen.


Laatst bijgewerkt door Plasticprutser Peter op ma 18 maart, 2013 21:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
ErikZTM schreef:
Je zou bijna zeggen "doe maar wat". Volgens mij was dat ook het motto van de MLD als ik links en rechts wat plaatjes bekijk.
"Operational necessity" :mrgreen: , niet mijn geliefde MLD afdoen als een stel prutsers :wink: .
Net even mijn verfvoorraad bekeken en ik denk dat ik voor de rotorbladen zou kiezen voor dark slate grey, misschien met nog een druppeltje zwart erdoor.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Zo zonder rond te snuffelen durf ik wel te beweren dat ik dat niet in de la heb staan. Zat zelf te denken aan Humbrol H66 met misschien een droppie grijzigs. De 163 die Wilko adviseert lijkt mij wel erg groen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Wat je misschien ook kan doen, is eerst een basis laag zwart/donker groen spuiten, dan een transparant groene laag er overheen nevelen en dan heel lichtjes een zwart laag er overheen nevelen zodat dit het transparant groene weer een beetje breekt. Weet niet of dit werkt maar je kan het op een proefstukje proberen.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement