Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 jan, 2013 17:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Zo dan, ik kijk er tegenop als een huis omdat ik tot nu toe 4 kitjes gemaakt heb en met de hand schilder.
Maar ondanks dat heb ik er veel zin in! Wist voordat ik me in de MLD had verdiept niets eens dat ze na-oorlogs kort met deze kist gevlogen hebben, fantastische bak om te zien!

De kit ziet er groot uit met meer onderdelen dan de 1 motorige jongens die ik tot nu heb gemaakt, dus erg spannend in dat ozpicht.
Heb al redelijk wat referentie materiaal via hier verkregen dus dat gaat lukken.
Het word dan dus een na-oorlogse b-25c met decals van flevo decals.: hoogswaarschijnlijk deze:
Koninklijke Marine B-25C M-1 of R-3, die is compleet dark sea grey volgens referenties.
Leuk met deze kisten is dat ze veel als SAR toestel werden gebruikt en ook tijdens de watersnoodramp in '53 actief is geweest.
De decals moet ik even via via bestellen en eventueel wil ik er ook wat PE in hebben.. dus de MG lopen en wat cockpitwerk.
Tot op heden nog geen echt PE werk voor deze kit gevonden maar we zoeken verder.(Alle hulp is welkom!)

(foto's van de doos en het raamwerk volgen deze avond, want we zitten nog op het werk helaas)


Laatst bijgewerkt door mirkohelthuis op ma 04 feb, 2013 21:27 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 jan, 2013 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Om de prijs op te drijven is er hier vast wel e.e.a. te vinden. Staat zooi bij voor een J-versie, maar ook wel wat C/D en 'generic' oftewel altijd goed zolang er maar B-25 voor staat.

Ik zou het niet al te gek maken als ik jou was en jammer genoeg heeft Erwin besloten geen mask setjes meer in huis te halen. Dat laatste lijkt mij echer wel handig, want die glasbak op de snufferd is een crime om uit de losse pols te schilderen/met tape af te plakken alvorens te schilderen/spuiten. Mol verkocht dat vroeger wel, maar die club is in andere handen overgegaan en ik weet effe niet wie Eduard mask setjes levert in NL.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2013 10:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Ziehier dan even wat foto's van de kit die gebruikt gaat worden voor de MLD versie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de standaard decals
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2013 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Leuk nog een B-25! Zelfs met een mega coole vintage Italeri standaard.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2013 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Knetterik schreef:
Leuk nog een B-25! Zelfs met een mega coole vintage Italeri standaard.
Nietwaar! Een Italaerei standaard! Ooit in een diepgrijs verleden de C/D versie van Italeri (nieuwe spelling ja ja) gebouwd en een paar jaar geleden van een nieuw verfje en decals heb voorzien. Als ze een beetje hebben gehusseld met de tooling neem ik aan dat deze vrij eenvoudig in elkaar zal vallen. Meen mij te herinneren dat je wel op moet passen bij de plaatsing van de vleugels. Die vielen nogal ruim in de insparingen in de romp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2013 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Goede pasvorm word ik al vrolijk van :)
Zal de standaard niet gaan gebruiken omdat ik het mooier vind om hem op zijn pootjes te zien staan.
Hen je met jouw uitvoering destijds lood in de neus gebruikt?
Hoor veel dat ie wat gewicht nodig heeft


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2013 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
In de neus wordt wat lastig...weinig plek om het uit zicht weg te moffelen, maar er zit een flink brok net achter of onder de cockpit. Zolang je maar extra gewicht voor het hoofdlandingsgestel aanbrengt komt het wel goed. Puntje is wel dat hoe dichter bij het kantelpunt des te meer gewicht er in moet. Zolang de staartkoepel nog niet is geplaatst heb je nog een mogelijkheid om extra ballast in de kit te kieperen (stuk draadeind met houtlijm insmeren en helemaal naar binnen laten glijden).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2013 20:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Nou , vanavond begonnen met het beest..
De eerste laag verf aan de binnekant van de romp zit erop
Zullen nog wat lagen overheen moeten ivm de donker grijze ondergrond maar dat is voor de buitenkant dark sea gray zeker niet erg.
(Gebruik humbrol interior green)
je zult er niet veel van zien maar voor mijn idee moet het wel.

Hieronder een foto van het "probeersel".
Hier zit inmiddels een 3de laag en het ziet er nu ook echt "groen" uit
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door mirkohelthuis op zo 03 feb, 2013 17:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2013 17:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Leuk dat je ook bent begonnen Mirko :brouw: . Genoeg gewicht in de neus zal nog een hele uitdaging worden, B-25 modellen zijn beruchte staartzitters.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2013 17:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 15 nov, 2012 10:34 am
Berichten: 248
Nog een aantal dingen voorzien van een kleurtje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement