Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2013 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Geef nu maar gewoon toe dat je naar die verpleegster wilde. Nogmaals beterschap enne....die groepsbouw duurt nog wel efkes en dan ben jij er al lang weer bovenop.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2013 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat is balen, hopen dat je er snel weer bovenop bent.

Sterkte, Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2013 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ziekenhuis opnames zijn nooit leuk! Beterschap!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2013 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Na bijna 2 maanden stilte in dit topic, nu eindelijk weer eens een update. De Barracuda leeft nog en staat nog steeds op de planning om op tijd afgerond te zijn.

Tijdens de ziekenhuisopname bij het volgen van de andere verslagen bijna besloten om op zoek te gaan naar een MPM/Special Hobby Barracuda omdat de Frog versie toch wel erg basic is. Maar 25 euro uitgeven aan een vroege limited run uitgave terwijl het bouwen op dat moment toch niet echt wilde vond ik toch iets te veel van het goede.

Terug naar de Frog versie dus. Romp onderkant had een "beetje" plamuur nodig. Canopy is geplaatst. Nu de eerste kleuren er op komen gaat het allemaal al weer aardig snel. De eerste kleur op de vleugels is trouwens Humbrol 224 Dark Slate grey.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Is die canopy nu al geverfd of zie ik dat mis? Anders moet je nog eens afplakken :?

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Dat zie je helemaal goed. Ik heb al enkele keren geprobeerd om een canopy in één keer volledig af te plakken zoals zovelen doen, maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Het uitsnijden lukt me niet en kost me uiteindelijk een canopy, vinger en frustaties. Ik wil het afplakken met hele kleine stukjes tapes nog wel eens proberen. Maar nu nog even op de oude manieren door elke keer een stijl af te plakken. Kost misschien wat meer tijd, maar voorkomt een diepe dip. Ik kan ook merken dat dit soort afplakklusjes me heel snel vermoeien en door elke keer een paar stijltjes te doen kom je wel voorruit zonder al te veel frustatie.
Straks bij de eindlagen blanke lak plak ik het glaswerk globaal nog een keer af langs de rand zeg maar. Zie je bijna niets meer van terug.


Voor vanavond had ik vanwege een avondje uit van de vrouw een hele bouwavond gepland staan.. Moest ik zonodig weer op de bank in slaap vallen. Nu een uurtje dialyseren en dan kijken wat er nog over is aan beschikbare tijd... :evil: Zucht.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2013 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Vervelend te horen dat je gezondheid niet erg mee wil werken! Ik ben blij dat je toch nog wat energie hebt kunnen vinden om wat aan de Barracuda te doen. Uiteindelijk ben je al verder gevorderd dan ik met mijn Avenger!
Zou het netjes uitknippen van tape vierkantjes geen oplossing voor de ruitjes zijn? Als de ruitjes rechte hoeken hebben zou dat volgens mij moeten lukken. Je kan ze netjes opmeten en aftekenen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Allereerst sterkte en beterschap, ik wist niet je ziek was :oops:

Ik plak meestal gewoon een flinke lap tamiya tape over de canopy, hou hem in het licht en dan snij ik het uit. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo'n broeikas als op jouw Barracuda heb afgeplakt hoor, dat stelt je geduld wel op de proef..

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
@Shake; Die manier die je oppert kan ik ook nog wel eens proberen. Bij de volgende glazen bak dan maar.

@Knetterik; Dank je, en je kan ook niet alles weten. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Nog net even tijd voor een update voordat ik weer (minimaal) een weekje mag verblijven in het ziekenhuis. (Niets acuut dit keer, maar moet wel weer even gebeuren... :( )

De Barracuda vordert redelijk. Beginnetje gemaakt met de Camouflage en hij staat inmiddels op zijn pootjes. Begint al steeds meer ergens op te lijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement