Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 16:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2012 16:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 21 dec, 2012 20:50 pm
Berichten: 5
De Sikorsky S-58 helicopters aan boord werden ingezet voor verschillende taken.
Ze werden gebruikt als “plane-guard” tijdens het starten en landen van de Grumman Trackers
aan boord van Hr.Ms. Karel Doorman en voor de onderzeebootbestrijding met hun sonarapparatuur
die ze in zee kon laten zakken. Verder werden de helicopters ook gebruikt voor het overzetten van
goederen en personen naar andere schepen. Ook een belangrijke taak was het ophalen of wegbrengen
van de post op zee en het verdelen daarvan over de smaldeelschepen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2012 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Afbeelding
edit: comment weggehaald vanwegens te negatief

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Nem op do 27 dec, 2012 15:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2012 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Volgens mij overtreedt hij hiermee geen regels? Maar een voorstel regeltje over de bouwer en opgave bij de GB-starter zou misschien wel aardig zijn.
Wel een heel erg fraaie kit...!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2012 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Het zou netjes zijn eerst even voor te stellen, en daarbij is het de gewoonte een topic te openen met foto's e.d. - en niet met een verhaaltje dat je ook op WikiPedia kan lezen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Nem schreef:
Het zou netjes zijn eerst even voor te stellen, en daarbij is het de gewoonte een topic te openen met foto's e.d. - en niet met een verhaaltje dat je ook op WikiPedia kan lezen.

Het is vooral netjes om iemand die hier net komt kijken welkom te heten, past ook wat meer bij de kerstgedachte he? Of mis ik iets en zijn er tegenwoordig ook al moderators met hun naam in zwart geschreven :?

Dat gezegd hebbende, van harte welkom hubschrauber. Leuk dat je mee gaat doen op dit forum en dan al gelijk met deze groepsbouw. Wat Erik zegt, moet een fraaie kit zijn. We zijn op dit forum wel verslaafd aan foto's en het liefst zo veel mogelijk. Middels de knop "wijzig" kun je ze altijd aan je openingspost toevoegen. Mocht het je niet lukken, dan ben ik, en zeker ook de moderators, altijd bereid je even op weg te helpen.

Naast plaatjes van je model/kit en het toestel wat het uiteindelijk gaat worden, ben ik, en andere met mij, ook wel benieuwd naar de man achter hubschrauber. Welke shampoo je gebruikt en of je gel in je haar doet is natuurlijk leuk, maar hier niet interessant. Wel leuk om te weten is, wat je ervaring is met modelbouw en wat eventueel al eerder eens gemaakt hebt en welke doelen je stelt bij dit model.

Nogmaals welkom en leuk dat je gelijk mee doet.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
Het is vooral netjes om iemand die hier net komt kijken welkom te heten, past ook wat meer bij de kerstgedachte he?

Misschien komt het wat bot over maar zo bedoel ik het niet - fijne nuance gaat lastig via een toetsenbord.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 1:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
- Okay, meneer knalt erin met feiten over het toestel....
- De titel van het topic doet vermoeden dat hier een leuke kit gebouwd gaat worden....

Wat ontbreekt zijn nog wat foto's van de kit (box-art/sprues e.d.), maar meneer is nieuw en wij gaan deze meneer gewoon een beetje kneden zodat het straks allemaal goed gaat komen. Zijn naam gaat namelijk heel veel leuks beloven. Want even voor de niet talenknobbels onder ons, Hubschrauber is vertaald naar het Nederlands helikopter. Maar ja, die naam lijkt wel heel erg op een andere naam, ik kan zo even zo snel niet bedenken welke :D

We zien het nog even als een cliff-hanger. Binnenkort verwachten we duis heel wat van deze 'collega' bouwer. Maar het kan uiteraard geen kwaad dat deze meneer zo hier en daar wat algemene topics door gaat nemen. Verder kan het geen kwaad om een beetje dezelfde stijl over te nemen van een gemiddeld verslag/topic, waar hij (of zij want dat weten we niet, in dat geval willen we wel weten welke sjampoo er gebruikt wordt :D ) uiteraard zijn eigen draai aan mag geven.

Op zich wel jammer dat ik nu niet de eerste heli ga bouwen hier. Maar dat geeft niet. Er wordt een heli gebouwd, dus alleen maar goed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 2:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
dit beloofd veel moois te worden, verder hoef ik niks meer te zeggen want dat is allemaal gezegd.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 3:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Op zich wel jammer dat ik nu niet de eerste heli ga bouwen hier

René, daar kun je toch heel erg makkelijk verandering in brengen denk ik? De MLD heeft er voldoende gehad. Ik denk zo maar dat jij als enthousiast wel een paar kitjes hebt die je hiervoor in kunt zetten.

Dat vragen om sprue shots snap ik nooit zo. Die kun je tegenwoordig -samen met foto's van de instructies en decals- sneller op internet vinden dan de kits in de winkel liggen en je hebt er weinig aan tenzij er detailfoto's bij zitten waaraan je kunt zien of het een beetje kwaliteit is of niet. In dit geval zit het met dat laatste wel goed. Ik heb die kit hier ook liggen en hij is absoluut aan te raden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2012 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ook van mijn kant hartelijk welkom op het forum, hubschrauber.
Leuk dat je als nieuw lid direct met een groepsbouw meedoet. Zoals je al hebt kunnen lezen zijn we hier nogal visueel ingesteld, en wordt het gebruik van foto's om een en ander te illustreren erg op prijs gesteld. Een handleiding voor het plaatsen van foto's kan je hier vinden. Onze admin BBT heeft zich onlangs behoorlijk ingespannen en het proces aanmerkelijk vereenvoudigt, ik verwacht dat dit je geen hoofdbrekens gaat kosten.

Verder sluit ik me bij wat eerdere commentaren aan. Wat info over jezelf, ervaring, interessegebied en dergelijke zijn altijd leuk om te weten.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement