Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2013 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Grotendeels bedoel ik die naad ja, maar in de rand van het laatste cockpitgat zit ook nog een kleintje.

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2013 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Die laatste is nog wel weg te krijgen :)

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2013 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Het wordt een lief klein Koolhoventje, ik ben benieuwd naar je rigging. Ik krijg de kriebels al als ik er alleen maar aan denk om dat te moeten maken in die schaal..

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2013 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Ik krijg de kriebels al als ik er alleen maar aan denk om dat te moeten maken in die schaal.

Valt best mee, het zijn maar twaalf draadjes (vergeleken met de 40 van de F.K.26 die ik ook aan het bouwen ben). Het lastigste is de gaatjes te vinden in het donkere khaki, maar ik denk dat ik dit keer zilver gelakt vissnoer ga gebuiken. Waar ik meer tegenop zie is het samenbouwen van de vleugels. Normaal maak ik de vleugelstijlen zelf en maak ze pas op het model dat dan in de tweedekker samenbouwmal zit, maar de stijlen van de F.K.51 zijn zo complex en gestroomlijnd dat ik wel de stijlen uit de kit moet gebruiken. Ik hoop dat het past in de samenbouwmal.
Vanavond op de regioavond van de IPMS was er wat discussie over de kleur van de onderkant van romp en vleugels: helemaal khaki of lichtblauw. In mijn referenties wordt slechts lichtblauw genoemd; ik zal de foto's nog eens bekijken. Maar als iemand nog informatie heeft ........

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 18:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
robh schreef:
Dank, Paul. Aangezien de MLD kisten qua schilderschema de LVA F.K.51's nauwgezet imiteerden, zullen we maar aanemen dat grijs de kleur is (ik had hem al grijs geverfd, dus da's gedaan). Achterkant donker in de zin van zwart of (zeer) donkergrijs?


Gezien de schaal zou ik kiezen voor donkergrijs. Het kan ook zomaar zijn dat het dezelfde khakikleur zijn als de rest van de kist. Bij de DB8a-3n was het tenslotte ook camouflagebruin.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Donkergrijs, dus. Het lichtblauw probleem is opgelost; in Hooftman's boekje zijn een aantal foto's te vinden waar duidelijk een "lichte" onderkant te zien is. Gelukkig :?

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Romp in de glans gezet en de decals met Set er op aangebracht.

Afbeelding

Het zijn mooie dunne, maar toch stevige decals. Ik heb de neus wat bijgewerkt; de scheiding tussen het blauw en het khaki liep iets hoger, precies langs een paneellijn, zag ik bij het bekijken van de foto's.
Na lange tijd ga ik deze tweedekker maar weer eens buiten de samenbouwmal bouwen. De M-stijlen zijn simpel en tamelijk dik, dus ik kan er pennetjes in aanbrengen.
Bovenvleugel met N-stijlen, voorzien van 0,4 mm messing pennetjes in 0,45 mm gaatjes (door en door door de vleugel):

Afbeelding

Goede passing, de stijlen blijven zelfs los staan. De gaatjes heb ik precies in het centrum van de meegegoten markering op de vleugels geboord.

Afbeelding

De motor, uitlaat en motorkap zijn ook klaar.

Afbeelding

Dat glimmende zwart ga ik nog wel wat vervuilen.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Rustig an Hamann! Je bent potdorie een maand geleden begonnen aan dit ding en er zitten al decals op. :D Ik ben een weekie eerder begonnen aan de Lynx en daar zit nu net de glimjas overheen, maar nog geen decal aan vast. Om de boel dus een beetje te temperen: wat sienekik daar tussen de poten van de E? Schat dat het geen reflectie is want het onderliggende papier is maagdelijk wit. Wellicht een paar luchtbobs die nog een prikkie moeten krijgen en worden vlakgetrokken met SOL? Tevens zie ik ook nog een paar uithalen van de kwast op een horizontale staartvlak: Het LVA blauw kruipt naar de bovenkant toe. :-) Iets verveldenders om het tempo bij jou er een beetje uit te halen kan ik zo 1-2-3 niet vinden. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Kijk, dat is nou lekker, hè. Dat blauw had ik op de foto nog niet gezien, maar wel in het echt. Is dus alweer gerepareerd. :wink:
Onder de E zit geen luchtbel, maar op de romp zit daar een klein bobbeltje. Geen vuiltje, want aan de andere kant zit er net zo eentje. Waar dat voor dient weet ik niet, maar ik zal het Sollen, want voorkomen is beter dan genezen.
En voor de rest: Ik breng de decals altijd in stapjes aan bij tweedekkers (kan ook als kwaster). Eerst de romp, evenals onderkant van de bovenvleugel en de bovenkant van de ondervleugel helemaal afwerken, dan samenbouwen en de spandraden aanbrengen, daarna de andere kant van de vleugels afwerken, decals daarop, en sealen. Tenslotte de kleine dingetjes zoals landingsgestel, pitot, antennes, want die vallen er af als ze er al opzitten bij het draadjes rijgen, en af en toe wat krachtermen kwijt moet, want ook voor mij blijft dat toch een lastig werkje.
En jouw Lynx is denk ik een tikje complexer dan deze hele simpele (en schone) tweedekker. En ik heb nog niet de windschermen uit hun vacform omgeving gehaald en geschilderd; daar ben ik altijd best lang zoet mee.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Oogt gelijk heel anders zo met de eerste decals erop. Beloofd nog wat voor de rest.

Glansverf zit er strak op. Gebruik je hier gewoon Humbrol glans voor?

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement