Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Weer een mini-update. De pietepeuterige PE pitot buis vastgelijmd. Zat steeds beter aan de pincet vast dan aan de vleugelstijl. Maar uiteindelijk .....

Afbeelding

Beetje onscherpe foto. Ook de navigatielichten geschilderd. Eerst zilver, daarna met transparant rood en groen. Het groen "dekte" lastig, maar er zit nu een zichtbaar groenzweem op (niet dit licht, dat is het rode).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Het laatste loodje is gelegd: de windschermen zitten er op (met witte houtlijm) en hier en daar is het apparaat wat smerig gemaakt met Tamyia weathering (mud en oil stain). De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samenvattend: een aardige kit om te bouwen, niet al te veel problemen. Er is een overvloed aan documentatie om hem "waarheidsgetrouw" te maken (zij het in mindere mate van de laatste drie MLD F.K.51's).
Ik heb er van geleerd, dat ik bij het cockpit interieur toch nog meer tijd moet besteden aan het controleren, of alles nu wel op de goede plek zit. En nooit meer iets alleen maar op zijn (dunne) kant aan één romphelft lijmen, maar er voor zorgen dat het ook op een andere manier nog vastzit (het verdwenen instrumentenpaneel).
Mijn bijdrage aan de groepsbouw zit er op.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hallo Rob

Niet alleen een mooi model om naar te kijken, maar ook een mooi verslag om te volgen, voorzien van knappe foto's. Met name de laatste serie foto;s zijn mooi scherp, mooi groot en daardoor erg duidelijk.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
de laatste serie foto;s zijn mooi scherp, mooi groot en daardoor erg duidelijk.

Ik werk altijd met statief, klein diafragma en draadontspanner (ook al is dat tegenwoordig een elektrisch draadje). En had vandaag de mazzele dat er zon was. Maar de foto's moeten toch altijd nog wel door de Photoshop heen (belichting bijstellen en uitsnijden). En dank voor de complimenten, René!

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Hij is mooi geworden :brouw:

Bij het doorspitten van mijn kits kwam ik deze ook nog tegen, heb ik nu een mooie 'handleiding' erbij.

grt,
Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
En ook deze keer weer een schitterend model. Blijft mooi om te zien hoeveel details je toch kan verwerken in zo'n klein model, en dan allemaal nog zo strak ook. :shock: Ook de laklagen zitten er keurig op. Zou het ook zo geloven als het gespoten was.


Enige kleine opmerking is dat ik mijn vraagtekens heb bij de juiste afmetingen van de zwarte rand op het rudder vergeleken met de rest. Maar dat is dan ook echt alles.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 maart, 2013 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
de juiste afmetingen van de zwarte rand op het rudder

Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik herinner me ergens, dat de zwarte rand altijd even breed was, en niet geschaald met de afmetingen van het omsloten oppervlak. Als decal klopte dat wel, maar die randjes vouwen natuurlijk het hoekje om. Zal het nog eens opzoeken (maar het is nu een beetje laat om het over te schilderen).
Ten aanzien van het kwasten: ik gebruik altijd goede penselen (wel duur :roll: ), en bij voorkeur zo breed mogelijk. Meestal lukt het aardig, maar door de langere droogtijd heb je wel meer last van stof.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2013 6:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Hallo Rob

Niet alleen een mooi model om naar te kijken, maar ook een mooi verslag om te volgen, voorzien van knappe foto's. Met name de laatste serie foto;s zijn mooi scherp, mooi groot en daardoor erg duidelijk.

René


Mooie woorden van Rene en het klopt helemaal als een bus. Ik ben het er volledig mee eens. Echter vind ik het machinegeweer teveel op een klompje plastic lijken, dat het afbreuk doet aan de rest van het model. Om het af te maken zou je die nog eens moeten vervangen door een mooier model.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2013 9:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Echter vind ik het machinegeweer teveel op een klompje plastic lijken

Mee eens, en het kan ook nog, want het zit gewoon los op zijn steeltje. Enig idee welk type gebruikt werd? In mijn boekjes vind ik een Lewis, maar dat lijkt me redelijk gedateerd voor een nieuwe machine eind dertiger jaren. Foto's helpen niet; van deze versie is er alleen maar één waarop iets te zien is wat meer op een soort mortier lijkt (uit het F.K.51 boekje van Hugo Hooftman).

Afbeelding

Ik heb alleen nog maar wat Lewis, Vickers en Spandau MG's in voorraad; die zijn m.i. te oud. En na de teloorgang van Aeroclub Models zijn er weinig mooie MG modelletjes meer te vinden.
Ik zie op deze foto van de E-13 ook nog een soort luchthapper onder de motorkap hangen. Die zit overigens niet op de (alweer enige) foto van de E-15, die dezelfde standaard zou moeten hebben als de E-13 en de E-14 (mijn model, waarvan ik geen foto heb kunnen vinden).

Afbeelding

Ik weet niet of ik die er ook nog op moet zetten.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart, 2013 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je hebt weer een fraai model neergezet! Met de luchthapper kan ik je niet helpen, over deze periode heb ik niet veel documentatie. Dat de bewapening een Lewis is kan wel kloppen, waarschijnlijk onderstaande uitvoering:

Afbeelding
(Bron)

De Lewis werd tot in de tweede wereldoorlog gebruikt en past dus goed op deze kist.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement