Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2013 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Wel een rotklus zeg. Dan denk je even wat oranje erop te klotsen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2013 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Op de 1/48 versie kreeg ik de decals niet zo lekker over de neus en staartkegel heen getrokken. Daardoor moest ik ook de boel verven. Jammer maar helaas!

Maarem, je maakt hem toch nog wel af heh???? :brouw:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jun, 2013 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
1.JaVA_Platypus schreef:
Maarem, je maakt hem toch nog wel af heh???? :brouw:
Nou, vooruit dan maar. :)

It's so very lonely, you're 2000 decals from home.... Godsamme zeg. Zitten loeren op het daar-moet-je-de-plakzooi-plakken-instructievel en dat benne zo bijna 100 van die plakdingen die op model geflanst moeten worden. Noge effe en ik kan net zo gemakkelijk een F-4 nog wat Phantom gaan bouwen. Die zijn ook berucht om hun talloze markings.

Goei, bakkie warm water naar het hok gesleept. Mini schaartje, mes, cocktailprikkers, kwassies en de pottekens Set'm en Sol'm gereed. Asbak geleegd en een glas rode wijn binnen handbereik.....Triple kan beginnen. Oh ja...de decals en wat onderdelen van het model, wel zo handig om die ook bij de hand te hebben. Rustig aan, eerst beginnen met wat 'groot spul' zoals rozetten, regi's en 'KON. MARINE' aan beide zijden. Dan lijkt het al snel wat nietwaar? Vervolgens naar wat kleiner spul en oeps....toen was het glas rode wijn al leeg. Mooi de tijd om de handel wat te laten drogen en Triple sjokte weer es de trap af, kieperde wat wijn in het glas en sjokte weer naar boven. Tijd voor kleiner grut en een zootje markeringen werden aangebracht op alles dat vleugel wordt genoemd....aan één zijde. Wat onderop mag komen komt later wel. Je zal het maar meemaken dat je in de haast lekker door jast en later constateert dat er zo'n ienieminie plakding opeens is verdwenen of een kwartslag is gedraaid. Bovendien: vergeet vooral de wijn niet!

Toen de rozetten erop werden gezet vielen twee dingen op:
1. de decals zijn een beetje uit register. Dat komp wel vaker voor en soms kan je er niets aan doen, maar die witte randjes die uitsteken....brrrrrr
2. de decals zijn een beetje opaque. Huh? Moeilijk woord? Nou, ze schijnen dus een beetje door. Dat maken we wel vaker mee en hoeft op zich ook niet zo problemagisch te zijn, maar het is knap lullig dat op het stekkie van de rozet nou net toevallig de ondergrond twee verschillende kleurtjes heeft, resp. Sky en Heul Erg Donker Zeegrijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joe sie wot ai mien? Dat kunnen we dus zo echt niet laten. Flevodecal toe ze reskjoe. Uit een FD set voor trainers 4 rozetten gehaald met dezelfde diameter. Weliswaar iets andere kleurtonen, maar dat vond ik niet zo erg. De rozetten van Decall zagen er toch al te fonkelnieuw uit. Duzzzz, 'ouwe' rozetten eraf gewipt en Dol's rozetten ervoor terug geplaatst.

Afbeelding

Mwah, witte randje is weg, maar we hebben er wat voor teruggekregen: namelijk een overlap tussen blauw en rood en......ook deze handel houd weinig tegen. Eerlijk gezegd zie je het alleen op de foto. Met de lens Mk. 1 zie je helegaar niets doorschijnerigs.

De handel maar eens goed laten drogen en dan nog wat meer klein grutterigs erop. Vervolgens de zwarte streep onder de cockpit links wat verlengeren, want die mag tot aan het randje. Dan wat van die parketsmut erover en jottem.... de rode 'driehoeken' bij de inlaten overspuiten. Die zijn niet helemaal op de juiste lengte en Jan zal ook vast geen Revell rood in zijn Alps hebben gekieperd toen ie de set ging printen. Kleurverschilletje wordt dus ook getackled.

Pauze


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Beste vervelend van die rozetten. Maar ken jij die oude roundels van Dutch Decal nog??? Wellicht hebben ze die geleend en op hun eigen velletje geprint?? :mrgreen:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2013 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hmmmm, Dutch Decal....

Witte cirkel + 1/3e taartpunt blauw + 1/3e taartpunt rood + klein oranje cirkeltje in het midden. Op macro-stand zie je de aansluitingen (witte randjes), maar als je op een meter staat, of hardlopend langsloopt, zie je er niks van.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Plakhandel zit er op. Laagje glim daarna en wat geprobreerd om een wash in de lijnen te krijgen. Dat ging niet helemaal lekker, omdat de paneellijnen behoorlijk ondiep zijn. Na ja, de MLD vlieggebakkies werden vaker gepoetst dan de lucht in gejaagd denk ik dan maar dus ik vond het wel best. Laagje mat om de handel te sealen en dan maar es wat klein grut er aan gaan hangen. Onder andere het landingsgestel.

En toen.....
Afbeelding

Al grutplakkend kwam ie toen tot de constatering dat de peutpijpen die net naast de pootjes moeten komen te hangen nooit en te never er bij zouden kunnen. Wazzer dan fout? Loerend naar plaatjes van het echte vlieggebakkie lijkt het allemaal ongeveer prima qua stand en afstand, maar dan siettekik een tekening met vooraanzicht waarop de hoofdpootjes naar binnen 'wijzen'. Iemand suggesties (anders dan het ding in de vullisbak mieteren, want die gedachte is inmiddels hier al opgekomen)?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb nimmer nog een Seahawk in elkaar geflanst en heb geen flauw idee waar je het nu over hebt. Zou je eens een plaatje kunnen schieten met wat je bedoeld, dan brainstorm ik vrolijk met je mee. We gaan er natuurlijk wel komen met deze kist.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat was ook wat ik dacht, wellicht even een foto. Er zijn meer die wellicht een Sea Hawk hebben gebouwd en je de sleutel van het slot kunnen overhandigen.

En anders monteer je de tanks toch niet. Of horen ze er onder?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Muy bien. Los hombros quieren la fotografia.....

Situatie zo ongeveer beetje nu:

Afbeelding

Afbeelding

Krappe boel nietwaar? Let overigens niet op de aangebrachte schade op het MLG. Daar kan later nog een kwakkie wit tegenaan.

Wat het zou moeten mogen kunnen zijn is:

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto lijkt het MLG recht te staan, maar het is altijd zo belabberd te vertrouwen op foto's van een vlieggebakkie dat op steuntjes staat (in een traditiekamer hoog in het noorden des lands), want kijk eens naar de stand van het wiel. Nou zitten op deze - ex Royal Navy Sea Hawk - geen tanks aan de pylons, maar tijdens het operationele leven van de MLD Sea Hawks zaten die tanks zo'n beetje vastgeroest aan de pylons. (heeft René meteen antwoord op de vraag of het ook zonder kan). Bron van de de foto's is trouwens http://www.jetphotos.net. Copyright? Vast wel.

Nou was het ook door mijn hoofd geschoten dat ome HobbyBaas ooit op enig moment een handleidinkie in de doos moet hebben gekwakt. Die handleiding had ik uiteraard al enige maanden niet meer gezien. Toch eens loeren in dat ding en wat bleek....

Afbeelding

...aha: ome HobbyBaas wil de pylons pessies op de plek waar de vleugelkens scharnieren. Lijkt mij niet echt handig qua belasting in het echt. Lijkt mij ook niet handig qua plakken als je een setje Wolfpack opvouwvleugels in het plastic wilt proppen en dus juist op die plek de zaag in het model hebt gezet.

In ieder geval zal de werkwijze van ome HobbyBaas tot ellende volgen. Kijk ook maar eens naar de deurtjes op het MLG en vooral in welke hoek die zitten. Dat ga ik ook niet eenvoudig voor mekander krijgen met het aangeleverde plastic van onze Chinees. Nou ja, dead line van de groepsbouw is aanstonds, ik ben redelijk futloos gezien inspanningen bij de 'sponsor' en last but not least ook het model een beetje zat aan het worden. Het moet maar eens af zijn. Dus schat ik dat ik de min of meer foute deurtjes laat zoals ze zijn en dat ik accepteer dat de peutpijpen zo'n beetje tegen de deurtjes aan komen. Misschien dat ik die MLG's nog wat verder naar binnen 'buig' en dan eens zien hoe het er uit ziet als het gehele ding op zijn wielen staat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
In de rode cirkel zit volgens mij het probleem. Als je een stuk uit de oranje cirkel weg haalt, dan kunnen de deuren (blauwe lijnen) strakker plaatsen en moet het gewoon gaan passen. Het lijkt mij gewoon in de hoek te zitten waaronder de deuren geplaatst zijn door de dikte van de onderzijde van de poten. Op de foto van de traditiekamer zie je dat de deuren haast strak tegen de wielen zelf aan zitten.

Afbeelding

Als je de deurtjes er nog af kunt halen, dan kun de poot wat bijvijlen aan de onderzijde.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement