Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2013 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Arie Vos schreef:
Ook is het belangrijk dat je eerst alles droogpast voor dat je de lijm erop doet.


Is bij elk model van belang. Ook bij nieuwe en niet-short-run modellen wil de pasvorm nog wel eens te wensen over laten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2013 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
tsjopper bob schreef:
Arie Vos schreef:
Ook is het belangrijk dat je eerst alles droogpast voor dat je de lijm erop doet.


Is bij elk model van belang. Ook bij nieuwe en niet-short-run modellen wil de pasvorm nog wel eens te wensen over laten.

René



Helemaal eens René. Maar bij deze is het echt meer dan belangrijk om dat te doen.
Het is bij deze kit echt extreem hoeveel en hoe vaak je moet droogpassen. Geeft niks; ik ben lekker bezig.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2013 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Sebooo schreef:
De details van deze kit zien er wel strak uit zeg, dan is wat flash weghalen ineens niet meer zo erg. Ik ben wel benieuwd naar de pasvorm van het geheel.


Tot nu toe is de pasvorm goed. Wel veel droogpassen. De truc zit hem in de doorzichtge neus om die er mooi en goed op te krijgen. Volgens de diverse sites zit daar de uitdaging bij deze kit.
We zullen we zien.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 apr, 2013 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Weer wat verder. De interieur onderdelen gespoten, verder geschilderd en de romhelften in elkaar gezet.
Vleugels eraan en nu goed laten drogen zodat het geplamuurd en geschuurd kan worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Ziet er goed uit Arie, nog wel het nodige plamuur werk aan de romp zo te zien.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je DB-7 begint nu ook aardig te vorderen. Het lijkt alsof de 2 romphelften een verschillende lengte hebben, dat kan nog wel eens een uitdaging worden met het plaatsen van het glaswerk.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2013 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Shake schreef:
Je DB-7 begint nu ook aardig te vorderen. Het lijkt alsof de 2 romphelften een verschillende lengte hebben, dat kan nog wel eens een uitdaging worden met het plaatsen van het glaswerk.

Gr. Sjaak


Tja; dat klopt. De ene romphelft is een fractie langer dan de andere. Maar dat komt wel in orde. Ik kwam er al achter tijdens het droogpassen. Het is een kwestie van een stukje plastic card, plamuur en schuren.
De cockput aan de voorkant heb ik ook een stukje verbreed met wat plastic card om er voor te zorgen dat het glaswerk beter past.
Ben ook lang bezig geweest om de vleugels passend te krijgen. Als je het zo uit de doos maakt heb je een hoogte verschil van bijna 2 milimeter.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2013 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Arie, waar zitten de verschillen 'm in bij de vleugel? Klopt de dikte niet of is de positie van de vleugelwortels verschillend?
Het lengteverschil in de romp lijkt zich te manifesteren rond de voorste cockpit.

Ben wel een beetje benieuwd, ik heb deze ook liggen namelijk.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
De dikte van de vleugels pas precies op de romp.
Maar....
De locatiepinnen aan de vleugel zitten zo'n 1,5 te hoog. Hierdoor komt de vleugel te laag aan de romp. Maar dat zie je meteen als je de vleugels past.
Aan de romp zit een uitstulping waarin de vleugel zou moeten passen. Ook hier heb ik flink wat plastic weg moeten halen. Hetzelfde moet je doen aan de vleugels zelf en dan past alles mooi in elkaar. Doe je dit niet dan heb je een aardig hoogte verschil te overbruggen. Miischien dat het ook werkt als je de locatiepinnen weghaalt, ik heb er voor gekozen het zo lang plastic weg te halen todat het paste en toch nog was stevigheid bood.
Het is allemaal te doen maar kost veel tijd. Ik ben 2 avonden (zo'n 5 uur) bezig geweest om de vleugels passend te maken.
Het is geen kit die je zo in elkaar zet. Je moet er echt te tijd voor nemen.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 apr, 2013 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat soort probleempjes lijkt wel bij een MPM/Special Hobby kit te horen. Aan de andere kant brengen ze modellen op de markt waar de NL bouwer voorheen alleen nog maar van kon dromen, dus dat moeten we naar mijn mening maar voor lief nemen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement