Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi gespoten DB-7! Inderdaad jammer van de slecht passende canopy, maar soms is het helaas niet anders... :cry:

Al met al staat er een aantrekkelijk model. (Altijd jammer gevonden dat deze nooit met oranje driehoeken bovenop hebben gevlogen...)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hallo Arie,

Je hebt er nog stevig aan getrokken en een nette kist neergezet.
Van Special Hobby valt mij de passing van deze Douglas toch wel wat tegen. Het is toch een recentere uitgave van ze.
We weten allemaal dat dit kits zijn waar je de nodige aandacht in moet stoppen maar lengteverschillen in romphelften en een te brede canopy zijn wel lastig op te lossen.
Nu heb ik deze ook hoog op mijn lijstje staan en ben even benieuwd naar het volgende:
Is in jouw optiek de romp te smal of is de canopy te breed? Als ik terug kijk naar de foto in je voorlaatste posting lijkt het erop dat de romp delen die aansluiten op het cockpitdak wat naar binnen staan.
En hoe zit het met de passing van de neuskoepel t.o.v. de romp? Als die goed is valt er weinig te verbreden aan de romp ben ik bang en dan wordt het kiezen tussen plamuren of een andere kap erop...

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 mei, 2013 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Is een prima resultaat geworden. Zeker gezien deze kit. En je hebt hem tenminste af!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei, 2013 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Als je van achter naar voren kijkt is de romp is de romp achteraan goed en past het doorzichtige deel prima.
Daarna gaat het mis. Aan de voorkant had ik al een stukje plastic strip tussen gezet om er voor te zorgen dat het neusdeel past. Achteraf had het net een halve milimeter meer mogen zijn. Dat stop je dan aan de voorkant.

Afbeelding

Op deze foto kun je zien dat ik er een stripje tussen heb gedaan. Achteraf was het beter om dit iets breder te maken.
Oh ja: lood; veel lood moet er in.
Elk stukje in de neus is benut. Dan heb je in ieder geval geen staart zitter.

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement