Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Die spuitcabine werkt nog steeds het beste ja, maar niet iedereen heeft daar het geld/de ruimte voor.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 22:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@Seboo, In naad van vleugel-romp was wat bruinige wash gelopen die een soort rafelig effect gaf, heb dit voorzichtig wat weggeschuurd. De binnenzijde van de raamstijlen is grijs volgens mij. Ik vond het grijs van de grondverf wel ok. Inderdaad met een spuitbus is de laag helaas wat dik en niet goed weg te schuren, ik ben bang dat ik meer verniel dan :(
Het glaasje van het lichtje achterop heb ik rood gemaakt met clear.

Ja, met macro zie je alle stofjes echt heel erg. Ik heb de penselen nog extra gereinigd voordat ik de P+ erop ging kwasten.
Je kunt dit eigenlijk alleen verminderen als je een spuitcabine met afzuiging hebt denk ik, maar helaas......

Ook nog wat klein afwerkdetails gedaan. PE stripjes op vleugels en richtingsroer
Afbeelding

Ook antenne draden gespannen met dun visdraad, komen ook nog twee extra verticale tussen die van romp naar staart.
Afbeelding

Nog wat herstelschilderwerk en eea nazien deze week en dan is ie wel af geloof ik.
Gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2013 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik adviseer je te sparen voor een airbrush en dan ga je echte toppers bouwen. Deze is al gaaf geworden met die flaps. Buiten het feit dat de verf her en der wat dik is met een stofje, ziet er erg goed uit. Kom maar op met het eindresultaat.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2013 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Deze week nadat de antennes geschilderd zijn gewerkt aan een nette grondplaat. Vond in de garage nog een mooi stuk hardboard. Hier op maat gesneden kartonnen stroken op geplakt en ertussen smalle naden gelaten. Deze opgevuld met zwarte 3D kit uit collectie echtgenote :D. Het kleine hoekje vul ik nog op met grasstrooisel.
Afbeelding

Afbeelding

Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2013 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dat ziet er niet verkeerd uit die plaat.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2013 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er tot dusver goed uit. Ik ben zelf niet zo van die dioramaatjes. Ik zet ze gewoon op m'n plank.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Gisteren wat eindfoto's gemaakt van de neptune. Een paar in macrostand, soms dus wat stof te zien :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
flaps
Afbeelding

Afbeelding
antennes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was leuk om eens te werken met PE. Wel veel gepriegel, maar toch mooie details kunnen toevoegen. Ondanks dat het een wat oudere kit is, weinig problemen met de pasvorm gehad en ook haast geen plamuurwerk nodig. Het toevoegen van de flaps was wel een uitdaging, maar ze halen door het rood alles wel wat op. Ik heb een lichte wash geprobeerd, wat sterker bij de uitlaten. De Neptunes werden als je op foto's kijkt best netjes onderhouden dus niet te zwaar verouderen...
Dus, heb je deze kit nog liggen, snel maken want het is een prachtig vliegtuig!
Groeten Jaap Jan


Laatst bijgewerkt door spiderbrouwer op di 19 maart, 2013 14:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Staat toch een prachtige kit? En er zijn uiteraard altijd wel puntjes ter verbetering aan te dragen. Zo wordt je dus elke keer weer beter.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik weet niet of dat nu nog lukt, maar misschien is het wat om de groene zonwering op de neuskoepel en de zijraampjes nog aan te brengen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi model geworden :brouw:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement