Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2013 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Zo, dat ziet er goed uit!
Zal inderdaad wel een gepriegel zijn geweest met die rode lijntjes, maar dat houdt je van de straat hè :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2013 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Die rode lijnen zitten er goed op, net zoals de andere decals. Wel veel decals, maar dat is bij elke Revell kit zo.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 0:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Nadat alle decals erop zaten maar weer een laag P+ erover en tijdje laten drogen. Vervolgens drabje gemaakt van hobbyverf van vrouwlief
Dit erop gekwast en uurtje laten drogen. Omdat ik hem er niet erg verweerd wil maken het meeste weer met vochtig doekje weggepoetst.
Afbeelding
Vooral het rood wordt nu wat realistischer in de hoeken en zo.
Ook vond ik nog een doos met pastels in haar hobbykast. De grijze en zwarte exemplaren kunnen prima gebruikt worden voor wat verweringseffecten bij uitlaten en licht roetspoor over vleugels (wel altijd in vliegrichting werken).
Afbeelding
Als je licht met deze pastels over de rivetdetails wrijft, blijven er net wat vage strepen over. Heb getracht dit op de fotos te laten zien. Is echter moeilijk ivm de lichtinval.
Afbeelding

Afbeelding

Nu wordt het tijd voor de afbouw. eerst de motorkappen voorzichtig losgebroken(had ik met clearfix vastgezet) en de motoren gemonteerd. Onder aan voorzijde nog koelertje gescratched en toen weer de kappen eropgelijmd.
Afbeelding
Voorlopig ga ik niet expirimenteren met luchtaandrijving van de props. Ik heb gemaild met de Duitser op Modelversium die dit gefabriekt had. Het blijkt dat je een zeer sterke aquariumpomp nodig hebt wil het een kans van slagen hebben. Deze luchtpompen met hoger vermogen kosten meer dan E35.- en dat heb ik er nu niet voor over.
Als laatste verder met de montage van het landingsgestel. Ik had de witmetalen delen al voorzien van pe remleidingen. Nu vastgekit met secondegellijm en uitgelijnd voor zover het kan.
Afbeelding

Deze week maar verder met rest monteren en glaswerk uitpakken, er is dan nog genoeg tijd over om een leuke MLD heli uit de stapel te pakken :D
Gr. Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 16:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er heel goed uit hoor. Maar die rode streep over de radar bobbel hoort recht te lopen. Dit kan je zeker niet meer herstellen omdat de P+ erover zit.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Ja, zit helaas scheef en P+ er al over :( .Ik laat het maar zo, wegwerken geeft meer lelijke plekken.
Vandaag PE kleppen van motorbeplating eropgelijmd. Montage is tamelijk moeilijk om netjes recht erop te zetten.
Afbeelding

Ook de wielen,straalmotoren en de flaps erondergezet.
Afbeelding

Nu de kleppen van het landingsgestel en radarspullen nog monteren.
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Stug verder met de kleppen van de wielkasten erop lijmen. De lijmvlakken zijn zeer smal dus alles is nogal fragiel. Ook aan de onderzijde alle PE-antennes erop. Ze moeten nog wel in de goede kleur geschilderd worden. Lieve help, wat een gepriegel en moeilijk om ze netjes uit te lijnen en onder de goede hoek te monteren!
Afbeelding
Opname bij niet ideaal kunstlicht maar toch kleppen redelijk te zien..
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Paar dagen niet zoveel aan de Neptune kunnen werken ivm nieuwe baan en drukte thuis. Vandaag rest antennes bovenop erop gelijmd en ook glasdelen uitgepakt. Gelukkig enkel bij neuskoepel ietsje verf onder de tape gelopen, dit kan ik wel wegwerken.
Ook navigatielichtje uit transparant sprue eropgezet(moet nog met rode clear bewerkt worden). Nu nog antennedraden spannen, stripjes aan uiteinde vleugels en verf hier en daar bijwerken. Dit is nog wel opletten omdat alles wel erg kwetsbaar wordt met die PE. groeten Jaap Jan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Is je vleugel nou losgescheurd of is dit van het afplakken. Ook zie je gelijk een van de nadelen van een spuitbus, je spuit vaak en makkelijk te dik en dat zie je nu rond het glaswerk. Dit zou je kunnen proberen weg te schuren, maar dat is een riskant klusje. Het lijkt er overigens ook op af je voordat je wit begon te spuiten, niet eerst een laag zwart over het glaswerk hebt gespoten, klopt dit?

Wat voor dat lampje ook wel een mooi idee was geweest, is eerst een klein gaatje boren aan de binnenzijde en dit vol laten lopen met rode verf, dan kun je de buitenkant mooi transparant houden.

Ik ben vooral benieuwd naar het eindresultaat. Deze macrofoto's laten je altijd te kritisch kijken.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Wow, dat ziet er goed uit. Maar mij valt die rand bij de vleugel ook op. Ook valt het mij op dat er wat haartjes in de verf zit. Je kan de volgende keer misschien een haarnetje dragen. Ik vind dit zelf te ver gaan, maar het is jouw keuze. Ook kun je de volgende keer een bak over je model zetten als hij droogt. Bij grote modellen als deze is dat lastig maar het resultaat gaat daarvan vooruit.
Verder moet je zo door blijven gaan.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2013 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
tehomazie schreef:
Ook valt het mij op dat er wat haartjes in de verf zit. Je kan de volgende keer misschien een haarnetje dragen.
Ik verwacht dat een haarnetje geen soelaas biedt hiervoor. Het zijn verdomd kleine stoffies die hier op het model zitten. Dat komt echt niet van je knar af. :D Dit zijn alom bekende perikelen als je spuit in een huiskameromgeving. Kijk maar eens hoeveel stof je na een paar dagen van bijvoorbeeld een vensterbank af kan halen. Een schone (afsluitbare) spuitcabine met afzuiging zou beter resultaat leveren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement