Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 11:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2013 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Ik vermoed ook een brandstoftank. Kleur kan van alles zijn, wellicht roodbruin?

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2013 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Op de onderstaande link is een Firefly restoratie project te zien waarbij waarschijnlijk de betreffende tank onder het toestel te zien is.

http://www.platinumfighters.com/#!__firefly/albumphotos0=0

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2013 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Ik heb een boekje over de Firefly gekocht. (Tevens een 1/72 Heinkel 70, die was toch in de aanbieding bij de LHS ;)) Daar stond deze foto in.

Afbeelding

Dit is denk ik dezelfde vlucht als de foto die Shake/Sjaak eerder hier had gepost. Ik wil graag mijn Firefly met raketten uitrusten. Op het internet had ik mooie foto's en tekeningen gezien van Firefly's met lanceerrails en "blast shields". Zie ook:

Afbeelding

Dus ik heb heel enthousiast het enige overgebleven exemplaar bij de LHS van dit gekocht:

Afbeelding

Maar toen ik die twee foto's goed ging bekijken, blijkt het dat de MLD Firefly's helemaal niet dat soort lanceerrails onder hun toestellen hadden. Ze maakten gebruik van heel andere, veel kleinere en lichtere lanceerrails. Nouja, ik heb alvast de raketten. Ik ben zo'n beetje klaar met het verven van al het resin. Van de week ga ik het spul voorzichtig in elkaar zetten. Al het detail van het resin maakt nog steeds indruk op me. Het ziet er gewoonweg fantastisch uit! Ik ga niet alle foto's uitleggen, ik plaats er gewoon een aantal onderelkaar om de vorderingen te laten zien. Ik ben even vergeten om er een foto van te maken, maar ik heb de tank in een wat neutrale zandkleur geverfd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens heb ik op youtube een leuk filmpje gezien waarin je ondermeer MLD firefly's (MK.4/5) ziet vliegen in een formatie met engelse toestellen. En ondermeer een 'kraak' op het dek van een (vooralsnog) onbekend vliegdekschip.

http://www.youtube.com/watch?v=usvJNuoxiRQ

Edit: Op de één of andere manier kreeg ik de youtube video niet 'embedded' in de post. Ook niet met de Youtube code tussen de haakjes. Nouja, een keertje klikken kan ook de moeite niet zijn. ;)

Edit 2: Na de tip van Tsjopper bob heb ik de video embedded gekregen. ;)

[youtube]?v=usvJNuoxiRQ[/youtube]

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Laatst bijgewerkt door 1.JaVA_Platypus op vr 18 jan, 2013 21:15 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2013 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dat klikken was de moeite, leuk filmpje hoor.

Het interieur ziet er goed uit zeg. Lekker levendig.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2013 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Sebooo schreef:
Dat klikken was de moeite, leuk filmpje hoor.

Het interieur ziet er goed uit zeg. Lekker levendig.


Ja bedankt! Ik ga de cockpitkappen denk ik dicht laten en dan heb je sowieso wat 'levendigheid' nodig om de hele cockpit te kunnen zien. Je kan denk ik niet echt heel erg fout zitten als je de leidingen en kleiner spul gewoon groen of zwart doet, maar zo ga je al die prachtige details in het resin niet meer zien.

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2013 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Effe een klein updateje (Of hoe je dat ook schrijt ;))

Ik heb de helften van de horizontal stabilizers van bramen en uitwerp markeringen ontdaan en die vast op elkaar geplakt. Ik heb geen flauw idee wat nu precies de verschillen tussen de onderste en de bovenste helften zijn. Tevens heb ik die zelf maar voorzien van 'locator pins' omdat ik de verbinding niet echt vertrouw.

Afbeelding

Toen heb ik voorzichtig maar de hoofddelen van de cockpit in elkaar geplakt (met tape) om te zien hoe ze in elkaar passen. Je ziet dat het zijkantje nogal een kier open laat en onder niet lekker aansluit. Bij de andere kant is dit nog erger omdat de onderkant enigzins gekromd loopt en de lijn in bijna niet te zien als de zijpanelen nog op het gietblok zitten.

Afbeelding

Effe met stoeltje erbij. De piloot krijg nog schouderriemen, maar die zitten aan het achterpaneel vast en kan ik pas lijmen als de stoel er ook definitief in zit. De stuurknuppel zit ook nog niet goed vast. Ik heb het vermoeden dat ik er aan de onderkant een stukje af moet zagen, maar goed referentie materieel daarvoor is lastig omdat cockpitfoto's altijd onder een bepaalde hoek genomen worden. Nouja, met een beetje zoeken en veel foto's kijken moet dat goed komen.

Afbeelding

Hij past! Het instrumenten paneel moet met een klein nokje net voor de uitsparing in de romp komen zo blijkt. Dit nam wat tijd en een aantal pogingen in beslag voordat ik dat doorhad. Mazzel dat ik nog niet alles had gelijmd! De cockpit past trouwens prima in de romp.

De rugsteun sluit bijna goed aan op de romp. De zijpanelen moeten nog wat versteld worden. Het ene zijpaneel steekt met een randje boven de romp uit, en de andere (die je hier ziet) net niet. Ik laat ze maar met een randje uitsteken, dan oogt de romp niet zo verschrikkelijk dik. De niet zo perfecte aansluiting van de zijpanelen aan de onderkant is niet te zien.

Afbeelding

Ik zit er trouwens heel erg over te denken om de romp eerst aan elkaar te plakken en dan de cockpit en het kantoor van het tweede mannetje er pas later in te schuiven. Zodoende kan ik lekker in de weer met schuren en plamuren en word het mooie resin niet beschadigd.

Afbeelding

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 1:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
1.JaVA_Platypus schreef:
Ik zit er trouwens heel erg over te denken om de romp eerst aan elkaar te plakken en dan de cockpit en het kantoor van het tweede mannetje er pas later in te schuiven. Zodoende kan ik lekker in de weer met schuren en plamuren en word het mooie resin niet beschadigd.



Mooi is het zeker en dat dit een mogelijkheid is, dan zou ik het zeker doen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 1:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
1.JaVA_Platypus schreef:
Edit: Op de één of andere manier kreeg ik de youtube video niet 'embedded' in de post. Ook niet met de Youtube code tussen de haakjes. Nouja, een keertje klikken kan ook de moeite niet zijn. ;)


In de link naar het joep-tjoep filmpje, moet je alles voor het vraagteken weghalen. Dan werkt het wel.

[youtube]?v=usvJNuoxiRQ[/youtube]

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
1.JaVA_Platypus schreef:
Ik zit er trouwens heel erg over te denken om de romp eerst aan elkaar te plakken en dan de cockpit en het kantoor van het tweede mannetje er pas later in te schuiven. Zodoende kan ik lekker in de weer met schuren en plamuren en word het mooie resin niet beschadigd.
Ik mag aannemen dat je tijdens of na dat denken hebt geprobeerd of dat kantoor er in te schuiven is als de romphelften al tegen mekander aan zitten. Zo te zien is de romp naar boven toe wat smaller dus zou het uitermate lullig zijn als het er dan niet meer fatsoenlijk in te frommelen is. Om al dat resin te beschermen tegen rondvliegend schuurpapier zou je natuurlijk ook een flinke lap tape over de cockpitopeningen kunnen plakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2013 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat ziet er goed uit, zo in kleur. Een aantal mensen zijn al lekker op weg in deze groepsbouw.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement