Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Die raampjes heeft Sjaak afgeplakt met Montex als ik het mij goed herinner. Dat spul is net zo goed om een hoek te krijgen als Luuk's oeroude decals, dus best knap dat het allemaal aansloot. Dat je de paneellijnen wilt aanzetten met potlood is prima, maar ik zou wel een wash doen op het landingsgestel (poten en wielen). Likje glanslak of P+ met de kwast aanbrengen en dan een dunne wash om het reliëf wat te benadrukken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2013 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ik moet zeggen dat de glimmende potloodlijntjes me erg meevallen, zowel de RF-104 en de Meteor heb ik zo gedaan (altijd ruzie met washes) en daar heb ik geen satijnlaag meer overheen gespoten. Ook met krijt weinig problemen, je moet er alleen niet met je vingers aankomen.
Wat betreft de ruitjes, die hadden toch wel wat bijwerken nodig. Zeker bij het ronde deel middenvoor was er wat primer onder de tape gekomen en dan merk je dat primer goed hecht! Normaal peuter ik canopies schoon met een cocktailprikker, maar dat ging nu echt niet. Met een 1200 schuurpapiertje de boel afgeschuurd, met de kwast de stijlen opgeknapt en daarna de boel in de P+. Het was even schrikken maar uiteindelijk ziet het er aardig uit.
De Montex masks vielen op zich mee, maar op het midvoor stukje na, bestaat de canopy uit (bijna) vlakke delen.
De wielbakken en landingsgestel krijgen inderdaad nog een wash, het is nu wel erg wit en vlak.
Ook hoort er nog een antennedraad op. Op veel foto's is deze (bijna) niet te zien, maar op onderstaande foto is de antennedraad duidelijk aanwezig. De gaatjes zijn al geboord, maar dat is het allerlaatste klusje.

Afbeelding
(Bron: Vlaggenschip smaldeel 5)

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2014 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Vorig jaar gebouwd tijdens de MLD groepsbouw. Door ziekte en overlijden van mijn moeder niet veel tijd besteed aan modelbouwen en het forum, maar ik begin er nu toch weer zin in te krijgen.

Dit zijn de eindfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door StevenVD op di 13 mei, 2014 15:40 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
verslag alsnog afgewerkt na groepsbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2014 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Hij ziet er prachtig uit. Persoonlijk had ik hem denk een glanslak gegeven, want de MLD houdt zijn kisten mooi schoon. Maar dat is eigenlijk persoonlijke voorkeur. Verder prima.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Blijft een prachtige Avenger Sjaak! Zeker na al het werk wat het je gekost hebt.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2014 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Goed je weer terug te zien hier! Erg mooie en nette Avenger geworden.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2014 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed inderdaad om weer lekker bezig te zijn. Wil vaak wel helpen om te vergeten of om te verwerken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2014 5:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Sterkte met je verlies. Een hobby is een goed ding om je gedachten even op wat anders te zetten.

Ik vind twee dingen van je model, goed en minder goed: Qua bouw en kleur niks op aan te merken, dat is keurig prima voor elkaar. Maar ik mis diepte in je model. De echte machines werden dan wel goed bijgehouden en gewassen, ik denk toch dat een wash je model ten goede zou komen. Niet om vuil te simuleren maar om diepte te simuleren.
Als je waterverf hebt/koopt, en dat met een brede kwast met een weinig water met een druppel afwasmiddel erin (zodat het zich verspreid) op je model aanbrengt dan kun je die diepte simuleren. Even laten drogen en dan met een droge doek in de windrichting droog vegen. Is het te weinig, dan smeer je er meer op. En is het te veel van het goede dan veeg je het met een natt doek zo weer weg. Op die manier geef je je model net die extra diepte die het nog meer als een echt vliegtuig doet overkomen :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MLD Avenger TBM-3W2
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2014 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Bedankt voor de reacties.
tehomazie schreef:
Persoonlijk had ik hem denk een glanslak gegeven, want de MLD houdt zijn kisten mooi schoon.

Ik had hem in Humbrol satijn gespoten, maar dat viel matter uit dan ik verwachtte. Inmiddels heb ik de satijn met glans gemengd, het resultaat kan je op de Hunter zien. Helemaal hoogglanzend vindt ik weer niet realistisch voor een 1/72 model. Ik heb niet veel zin de kist weer over te spuiten dus hij blijft een beetje aan de matte kant.

Nem schreef:
... Maar ik mis diepte in je model. De echte machines werden dan wel goed bijgehouden en gewassen, ik denk toch dat een wash je model ten goede zou komen. Niet om vuil te simuleren maar om diepte te simuleren.......

Je hebt helemaal gelijk, met washes heb ik een soort haat/liefde verhouding. Vaak lukt het me niet de wash gelijkmatig aan te brengen, dit kan je ook wel op de Hunter zien. Omdat de romp van High Planes hele fijne inliggende lijntjes heeft was ik ervan overtuigd dat daar geen wash in zou blijven zitten. Daarom heb ik de panellines met potlood geaccentueerd. Op de foto's is het misschien niet goed te zien, maar het geeft wel iets diepte. Vergelijk maar eens de foto's aan het eind van het bouwverslag en deze eindfoto's.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement