Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2013 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Ja, het is inderdaad 1:8.

Ook is het mijn werkplek, maar ik ga deze auto thuis brouwen. Heb hem ondertussen uit de doos gehaald. Boordevol plastick, metaal en rubberen onderdelen. Of het alleen maar klikken en schroeven word betwijfel ik. Je kan denk ik genoeg met deze kit doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen een foto van alle onderdelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2013 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 sep, 2013 11:08 am
Berichten: 61
1 word : wauw :shock: ik ga je zeker volgen deze kit wil ik ook hebben alleen heb het geld er niet voor over.
Mvg victor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Deze ga ik zeker volgen, ik wil hem waarschijnlijk ook ooit eens gaan kopen. Kan ik mooi bij jou meekijken of het de hoge aanschafprijs waard is. :wink:
Veel succes met dit grote monster :brouw:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 11:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat een gaaf, groot model!
Laat je 'm in deze kleuren of ga je 'm zelf opnieuw spuiten (hoop van wel, daar wordt 'ie weer wat origineler van).

Hoe dan ook, veel plezier met het bouwen! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Ik zou hem eigenlijk zwart of tegen zwart aan willen hebben, maar ik ga hem eerst eens in elkaar zetten in deze kleur cobinatie. Nu ik een begin heb gemaakt zie ik wel dat het interieur gespoten moet worden, zie foto middenconsole. Ik zou het graag willen als onderstaande foto, maar de stoelbekleding is van zacht rubber, en ik betwijfel of dat gespoten kan worden.
Er schijnen ook wat verbeter kits aan te komen o.a. van Tommaso Luele. Mischien even afwachten.

Afbeelding

Ik heb ondertussen de eerste doos uitgepakt. Lekker veel onderdelen.



Afbeelding

[IAfbeelding

De andere doos met de metalen, gespoten onderdelen laat ik nog even in zijn beschermde tempex doos.

Het spuitwerk van de metalen oranje body geef ik een 9, van de plastic oranje body onderdelen een 6 a 7 ( hier zitten wat schoonheids foutjes in), en de zwarte plastic onderdelen zijn niet goed genoeg om zo uit de doos te gebruiken.

Ik ga voorlopig even verder met o.o.b. En ga veel op andere fora naar andere brouwers kijken.

Groet, johan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2013 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Jeetje, zo'n Pocher is natuurlijk wel het summum in Modelbouwland...

Succes hiermee, mijn aandacht heb je!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 okt, 2009 13:51 pm
Berichten: 148
Pocher??? ken ik dat niet ergens van? Enkele belletjes van lang geleden gingen rinkelen en het maakte me meteen enthousiast.. Ik dacht dat het merk niet meer bestond, maar leuk dat er weer werk is van dit merk.

Komt op mijn verlanglijstje. Nu eerst ergen in huis plaats maken voor een dergelijk gevaarte, vervolgens de vrouw overtuigen en als dit voorbereidende werk verricht is, eens op zoek gaan naar.

_________________
op de glasplaat: f40, 312T5
in de ijskast: 250 california
in de koelkast: Palm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 10:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Het merk Pocher is opnieuw gelanceerd door Hornby, dat is een engelse firma die onder andere ook Airfix heeft her-opgestart.

Hornby is eigenaar van alle mallen van de Pocher kits, toen dit nieuws jaren geleden bekend geraakte hebben duizenden modelbouwers (waaronder ikzelf) Hornby

"bestookt" met emails om de kits terug op de markt te brengen. Maar helaas gaf Hornby te kennen dat ze geen interesse hadden om iets met de mallen te doen.

Tot ze opeens met het nieuws kwamen dat ze een nieuwe kit onder het Pocher label gingen uitbrengen. Uiteraard hoopten velen dat het een engelse auto zou zijn.

Een Jaguar E-type, een MG A/B, een Austin Healey, een Triumph Spitfire of misschien een McLaren F1.

Groot was de verbazing toen bleek dat het een tractor :mrgreen: ... euhh Lamborghini zou worden :shock:

Hornby had gehoopt op een gigantische verkoop, maar mede door de keuze van de auto en mede door de kwaliteit van de kit (het is eigenlijk een veredelde Airfix) is de verkoop alles behalve een succes.

Uiteraard is van deze kit een mooi model te maken, maar dat betekent een rondje ovenreiniger / remolie voor het plastic en afbijt voor de zamac.

Op deze schaal is scratchen een leuke optie, zeker omdat de prijzen van de toekomstige aftermarket sets de kosten van dit project nog eens serieus de hoogte in jagen.

Tot zover deze lezing :wink:



Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken. Met wat extra aandacht en wat "huis-tuin-keuken" spullen" (zelfklevend vilt, aluminium-tape, koperdraad, ...) kan je deze kit al aardig op knappen.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even voor mijn interesse. Als ik zoiets aan zou schaffen, wat doet dat in mijn beurs? Want ik ben meer van de modelletjes die me €5 á €10 kosten, met een uitschieter naar €80 (alleen helikopters dan hé).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb inmiddels antwoord gekregen via pb, dus hoeft hier niet meer vermeld te worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement