Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2013 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Het hoeft geen geheim te zijn, want eBay vertelt me in enkele klikken dat de kit"jes" zo'n slordige € 600,- moeten kosten. Had ik ook wel verwacht, maar bij Pocher is niet alleen het model in schaal, zelfs het bouwen komt in de buurt van "the real deal".

Mooi spul!

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Ik ben nu eerst met de motor aan de slag. Ondertussen wacht ik af wat andere bouwers toe gaan passen. En er komen minstens twee verbeterde kits voor deze lamborghini aventador.
Over de zachte rubberen stoelen overspuiten hoor ik verschillende berichten. Sommige zeggen dat het kan met een latex-acryl mengsel, bij iemand anders is het compleet mislukt en laat de verf los.

Ik ga niet veel overlakken aan de motor, je ziet er niet veel meer van.






Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ben over bovenstaand resultaat niet echt tevreden, iemand tips om de letters mooier van verf te voorzien?



Afbeelding

Foto's zijn met de telefoon genomen, dus geen goede kwaliteit.

Groet, johan


Laatst bijgewerkt door Johanstompwijk op ma 17 feb, 2014 21:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Johanstompwijk schreef:
Afbeelding
Ben over bovenstaand resultaat niet echt tevreden, iemand tips om de letters mooier van verf te voorzien?

- Dun kwastje en geduld?
- Een klein rollertje? Op de MAVO moesten we met van die gutsen in linoleum knoeien. Op het vlak bracht je dan verf aan met een harde roller, daar waar je met de guts materiaal had verwijderd, kwam dus geen verf, blako papiertje erop, drukken, perfecte afdruk. Dit zou je kunnen doen bij de letters van Lamborghini. Zie het motorblok er omheen als het materiaal dat verwijderd is, zodat alleen op het reliëf verf komt.

Johanstompwijk schreef:
Afbeelding
Foto's zijn met de telefoon genomen, dus geen goede kwaliteit.

Zorg in ieder geval voor goed licht en eventueel een statief. Bij te weinig licht kiezen de toestellen een lange sluitertijd en heb je dus grote kans op bewegingsonscherpte (bewogen foto). Jammer, je wilt een detail laten zien, maar uiteindelijk zien we niks tot heel erg weinig. Maak eventueel meer foto's en zoek de beste uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Bedankt voor de tip René,

Ik heb voor het schilderen 3 pogingen ondernomen, eerst met een theelepel met verf op de onderkant over de letters wrijven. Niet tevreden en schoongemaakt. Hierna met een mini-roller over de letters gegaan, weer niet tevreden, hierna nogmaals geprobeerd met eetlepel. Zie resultaat. Nog niet tevreden.
Met een klein penseel kan ik nog proberen (maar ik denk niet dat ik zo'n vaste hand heb), of met een rubber roller met een grotere diameter...

Of glad schuren, spuiten en een decal erop....

Iemand ervaring


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2014 11:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Voor het schilderen van het opschrift kan je een fijn penseel of een sponsje gebruiken.

De stoelen kan je spuiten met een primer met een goede hechting (bijvoorbeeld de acrylic-polyurethane surface primer van Vallejo).

Maar waarom bouw je deze kit als een LEGO-pakket ? Het gaat er een pak beter (én minder plastiek-achtig en dus speelgoed-achtig) uitzien als je ALLE onderdelen van een verfje voorziet.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2014 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Hoi Pascal, bedankt voor de tips.

Ik ben zeker niet van plan alles zo te laten. Ik heb nog bijna niets verlijmd en veel onderdelen zijn geschroefd of heb ik met DST tijdelijk aan elkaar verbonden.

Ik wil de kit eerst redelijk simpel, zo uit de doos in elkaar zetten. Ook volg ik veel andere bouwers.
Ik snap dat het zo wat simpel is. Zeker vergeleken met alle kunstwerken hier!

Ik zal weer posten als ik ga detailleren, of vragen heb die ik niet elders op het forum kan vinden.

Vriendelijke Groet, Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jan, 2014 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Proefstukje op de rubberen stoelen gedaan. De door Pascal voorgestelde Acryl-polyurethaan surface primer droogt mooi op en laat niet los bij buigen. De Tamiya spuitbus primer was na twee dagen nog plakkerig.

Groet Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jan, 2014 22:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Hey Johan,

Die Vallejo primer heeft een prima hechting. Het is wel belangrijk dat je die dun spuit en voldoende tijd geeft om te laten drogen.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jan, 2014 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:34 pm
Berichten: 56
Voor de letters op het motordeksel (luchtdistributiefilterachtig ding?):

Eerst het onderdeeltje met een mooi laagje alclad of gewoon silver/aluminium spuiten. Vervolgens laagje zijdeglans zwart. Dan met een schuurpapiertje over de letters gaan totdat het zwarte eraf is. Geeft bij mij altijd een mooi resultaat!

_________________
Alle generalisaties zijn FOUT!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 feb, 2014 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 dec, 2013 20:00 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Stompwijk
Stoelen en interieur gespoten, en de uitlaten licht geweathered.
Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement