Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re-paint corvette 97'
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2005 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
Hey allemaal.
Ik ben een tijdje niet meer online geweest, maar ik ben back.

Ik had ongeveer een maand geleden een schaalauto van bburago gekocht, deze met alreeds gespoten metal body en onderdelen die je moet schroeven en klikken.
Ik kon toen niet wachten omdat ik nog geen verf had, en dus had ik het model al in een gezet.
Nu heb ik vandaag, eindelijk na 3 weken wachten, een reeks verf binnengekregen die ik besteld had (voor de airbrush en custompainters).
Dus, deze corvette CS 97' gaat weer uiteen, onder de heatgun om de (eigenlijk wel mooie blauwe mettalic verf eraf te krijgen en zal voorzien worden voor een nieuw laklaagje.
Ik weet nog niet wat ik juist van plan ben. het model word niet veranderd, ofzo, misschien wel eens andere grotere velgjes, en miss iets om in de koffer, want daar is het redelijk kaaltjes. maar de carroserie word niet gewijzigd.
Ik was iets van plan met meerdere kleuren, ofwel graphics, of met twee kleuren.
Ik had al verschillende ideeen gehad om te doen, maar op het moment heb ik het idee, om hem in twee kleuren te doen. vanonder mettalic rood en van boven mettalic pearl silver. mischien met een striping langs randen van de twee kleuren als overgang.

Maar ideeen zijn welkom.

Dit zijn de foto's van de originele lakstaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja kweet, ziet er wel goed uit, die originele lak. maar toch wil ik het veranderen :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2005 19:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
Net de corvette volledig uitgekleed 8)
Afbeelding

Spijtig dat de deuren er niet vanaf gaan, alles is met schroeven,alleen de deuren niet.
Maar het zal wel lukken.
Donderdag nog eens een vrij dagje, dan ga eerst proberen met heatgun, anders met afbijtmiddel. en dan maar beginnen met grondlak en de rest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2005 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 okt, 2004 10:35 am
Berichten: 982
In de remvloeistof dot3 dompelen, dan is de verf er zo af.

_________________
Bugatti Portal :: Bugatti Register ::


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2005 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
Voila, vandaag ff bezig gehouden.
Dus volledig de oude lak eraf, in grondlak gezet.
Met de airbrush dan flamered lak deze gemengd met wat pearlescent en ik krijg een kleur die in fel licht roze word en met nog feller licht zelfs al eerder zilver.
En de donkere kleur is antraciet, ook zelf gemengd (zwart met pearlsilver)
het is voor mij nooit perfect genoeg, maar ik vind dat het redelijk gelukt is.
Alvast ook de clearcoat erover gedaan, en dit is het resultaat dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet, dit is niet echt modelbouw, maar ik vind het spuiten ervan nu eenmaal het leukste en daarom had ik een bestaande auto een andere lak gegeven.
Groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2005 23:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik hoop dat ik een eerlijk antwoord mag geven, maar ik vind de kleur niet zo mooi. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.
De lak ziet er verder wel strak uit.

Het mag dan misschien wat minder modelbouw zijn, het is wel een voorbeeld van creatief spuitwerk. Kun je ons misschien nog wat gedetailleerder vertellen hoe dat gegaan is. Ik lees namelijk wel eens dat mensen niet goed weten hoe lang ze moeten wachten voordat ze aan een nieuwe kleur/lak beginnen. Ook hoe je dit hebt afgeplakt, is misschien nog waard te vermelden.

Ik ben benieuwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2005 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Zoals Deathtrap al zei ben ik ook niet zo onderste boven van de kleuren keuze maar dat doed er ook niet aan toe als je het zelf maar mooi vind.

Maar ik ben ook benieuwd hoe je dit allemaal in een dagje voor mekaar heef gekregen?

Ronald

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2005 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 sep, 2004 20:01 pm
Berichten: 122
bwa ya, kleur maakte ook niet uit. kwou het gewoon eens proberen. maar ik vind de kleur (int echt) wel mooi passen.
Is redelijk snel klaar zo iets, als je alles onder handen hebt.
Ten eerste alles losgedraait, de body en andere onderdelen verhit en dan gemakkelijker schuurbaar.
Als alles geschuurd is, een grondlakje geplaatst, ik heb gekozen voor een witte grondlak omdat er nadien rood overheen kwam.
Dus, je hebt het in grondlak gezette body. dan ga je een laagje spuiten, deze even met de heatgun of desnoods fhön erover heen, dan zie je de verf echt opdrogen en dan zit hij vast. Dan weer een laagje , en dan weer en dan weer, totdat jetevreden bent.
dan heb ik hierover een dun laagje pearl silver gespoten, dit zie je dus alleen hoedat het licht erop invalt.
Als dit gebeurt was , en alles goed droog was, heb ik bep delen die in andere kleur gespoten moesten worden, afgeplakt met die tape's die ze verkopen in de autoshop's.
Nadien gewoon laagje per laagje erover gespoten in antraciet kleur met wat pearl gemengd.
Nadien zijn hier 2 lagen clearcoat overgekomen en goed met de heatgun laten warm worden dan is het sneller droog.
Volgende keer zal ik hem stap per stap posten met foto's.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2005 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 jun, 2005 18:05 pm
Berichten: 32
Woonplaats: waspik
ik vond die oude kleur toch mooier dan de tweede

gr jim

_________________
be fast, but faster is better


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement