Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 jan, 2016 18:14 pm
Berichten: 4
Hallo Modelbrouwers,

Ik heb hier een Revell Star Trek USS Enterprise 1701 (TOS) staan, maar als een "trekkie" moet het allemaal nog beter dan wat geleverd is door Revell. (Wat eigenlijk al best goed is)

Ik heb hierbij alvast twee vragen.

Er zitten kleine groeven over het schip, welke "hull plating" moeten representeren. Dit is prima, maar het originele model heeft dit niet. Dus deze zou ik graag willen opvullen en het geheel volledig plat krijgen voordat ik begin met het spuiten van de kleur.
Ik kom nu uit bij Tamiya voor opvul middel, maar in principe bijt dit door je plastic heb ik gelezen. Is dit alsnog ideaal of kan ik beter iets anders gebruiken? Het opvul middel van Revell zelf kent nogal slechte ervaringen.

Als tweede vraag, ik wil er lichten bij installeren. Dit is voor mij geen probleem, enkel, de led lichten schijnen behoorlijk door het plastic heen. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik las iets op een Engels forum over "Resurfacer black matte", maar dit kan ik nergens vinden. Hebben jullie misschien een oplossing voor deze situatie?

Alvast heel erg bedankt, dit word mijn eerste model werk, ik kijk er erg naar uit.

Met vriendelijke groet,
Arndroid


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
in verband met de belichting kan je je binnenkant zwart schilderen, of alu aanbrengen zodat het licht er niet meer doorkomt.

Verder kan je die tamiyaplamuur gewoon gebruiken nog nooit problemen mee gehad, maar je moet het niet gebruiken om bvb een neusconus of motorgonden van binnen mee op te vullen... door de weekmakers kan je dan wel in de problemen komen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 jan, 2016 18:14 pm
Berichten: 4
Als dat alles is gaan we dat eens spoedig proberen proberen, mbt belichting.

Tamiya plamuur it is, dan. Bedankt :)


Ik heb nog een klein vraagje mbt verf, waar ik niet nog een geheel topic voor hoef te openen denk ik.
Deze luidt, is het aangeraden om verf te spuiten of te verven met een kwast?

Ik vernam dat ik mogelijk ook moet gaan mengen, op dat moment lijkt mij gewoon verf zelfs de enige optie?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
je kan het beide, hoewel de ene soort naar mijn inzien beter geschikt is voor de borstel en de andere om te spuiten. Je kan zelfs gebruik maken van spuitbussen. en je kan/mag volledig vrij combineren tussen de verschillende methodes.

Indien je met de borstel schildert kan je hier een paar tips krijgen in verband met de borstelshier over het opbouwen van de verschillende laagjes.

Het is beter om verschillende dunne laagjes te doen dan 1 dikke (geldig voor alle methodes)

Met de spuit heb je weinig kans op strepen, maar heb je wel een redelijke kost om te beginnen, met spuitbussen moet je leren werken (nooit uit stilstand op je model spuiten, met een constante afstand en snelheid over je model passeren, altijd starten met spuiten voor je over je model komt om de eerste dikke wolk niet op je model te krijgen)
De borstel is het handigst om in te stappen, maar je hebt meer moeite om strak werk te krijgen, maar zoals bij alles... oefening baart kunst

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 jan, 2016 18:14 pm
Berichten: 4
Het is inderdaad zeker weer een stuk duurder. Maar ik vertrouw eerder op een constante hoogte/verplaatsing icm het gebruik van een spuitbus dan dat ik het met een kwast ga aanbrengen.

Wel ik mij nog onduidelijk hoe je een kleur kan mengen dmv een spuitbus?
Of moet je op dat moment gewoon zeggen, helaas Revell, ik zoek wel naar een (hopelijk) soort gelijke kleur in een andere soort spuitbus?

Bedankt voor de tips, ondanks mijn gebrek aan ervaring kijk ik er erg naar uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 20:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je kan de spuitbus decanteren, maar dan wordt het airbrushen met wat er uitgekomen is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jan, 2016 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 jan, 2016 18:14 pm
Berichten: 4
Ah helemaal top, ik heb het even onderzocht, het is weer wat meer werk enzo, maar is goed te doen. Bedankt voor de informatie. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jan, 2016 20:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Succes ermee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement