Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 9:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het gebruik van Milliput
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2004 10:55 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Milliput is naar mijn weten het meest ideale materiaal om mee te bodyworken. Het krimpt niet, en 1 maal aanbrengen zou in principe voldoende moeten zijn.

Afbeelding

Het is 2 componenten (de 2 staafjes links), en van iedere component moet je evenveel gebuiken tijdens het mengen. Dat kan gewoon met de hand, door de warmte wordt het kneden iets makkelijker.

Afbeelding

Het gat wat is ontstaan door de topchop heb ik eerst opgevuld met een strip polystyreen, dat scheelt een hoeveelheid Milliput.

Afbeelding

Milliput is vrij stug en daardoor kan je goed model aanbrengen, en het wordt binnen enkele uren keihard. Je kunt op de foto boven zien aan de 2 gaten waar de bumper bevestigingen door hadden moeten steken dat ook een dunne laag aanbrengen mogelijk is, en stevig genoeg om glad te schuren!!

Afbeelding

Voor de zekerheid wacht ik een dag voor dat ik begin met het schuren, Milliput wordt zo hard dat het schuren veel tijd vergt. Maar het resultaat is dan ook erg glad!

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 dec, 2004 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 dec, 2004 15:59 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Rotterdam
Ik wil ook wat putty van milliput gaan komen, maar nu kan ik kiezen tussen 3 verschillende soorten: Standard Putty, S.F. Putty en SilverGrey Putty

Er zit een aardig verschil in prijs, daarom vraag ik me af, zit er ook een verschil in kwaliteit, gebruikswijze etc.?

En nog een vraag, zou je niet gewoon normale plamuur kunnen gebruiken die je normaal ook om en rond het huis gebruikt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 dec, 2004 15:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Ik heb het geprobeerd met normale plamuur, dat is voor grote vullingen als hierboven veel te broos. Ook krimpt het iets tijdens het drogen waarna het gaat scheuren. 2 componenten als Milliput doet dat niet en wordt keihard en mechanisch zeer sterk.

Het prijsverschil tussen de 3 zit hem in de kleuren, blijkbaar is wit moeilijker te maken of iets dergelijks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 dec, 2004 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 dec, 2004 15:59 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Rotterdam
hanjos schreef:
Ik heb het geprobeerd met normale plamuur, dat is voor grote vullingen als hierboven veel te broos. Ook krimpt het iets tijdens het drogen waarna het gaat scheuren. 2 componenten als Milliput doet dat niet en wordt keihard en mechanisch zeer sterk.

Het prijsverschil tussen de 3 zit hem in de kleuren, blijkbaar is wit moeilijker te maken of iets dergelijks!


Ok, dan koop ik gewoon de goedkoopste putty van milliput, die aparte kleur maakt dan niks uit. Verven doe ik het model toch, en verf/lak staat er bekend om dat hij onderliggende kleuren verbergt :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2005 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
mooi werk, ik zelf heb nog geen topchop aangedurft.
sterker nog, ik heb gisteren pas m'n eerste plamuur besteld, nog nooit eerder nodig gehad, maar nu ik wil gaan customize zal ik wel moette.

een vraag: waar zo'n kaal plastik dak het kaal plastik frame raakt, lijm je hem daar eerst vast met plastik cement.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2005 14:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Normaal gesproken met plamuur wel. Of dat met Miliput ook zo is, weet ik niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2005 16:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Eerst met normale modelbouwlijm, daarna zorgt milliput voor extra stevigheid maar het is zeker GEEN lijm! Sterker nog, het wordt zo keihard dat als je model buigt het los kan springen. Maar dan moet je wel gek doen. En ik heb gek gedaan :? :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2005 19:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
hanjos schreef:
En ik heb gek gedaan :? :wink:


Als je nu slim bent, dan noem je het een soort Eland Proef :wink: en niemand die dan weet dat je een foutje hebt gemaakt, hahaha


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 maart, 2005 18:57 pm 
Hallo,

Met betrekking tot milliput is mijn vraag kort.
Is het ook om de kuip zoals die in de doos zat te repareren, zodat hij weer wordt zoals op de eerste foto? (Let op het voorste deel van de kuip met de twee gaten)
Als dit echt een probleem is, plamuur ik dat gedeelte van de kuip gewoon dicht.
Ik ben toch van plan, om aan deze motor veranderingen aan te brengen en er mijn eigen draai aan te geven.(Dit wordt pas een project over een tijdje, maar goed geïnformeerd werkt volgens mij een stuk praktischer)

Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Afbeelding

Boven zoals hij zou moeten zijn en onder zoals hij nu is.

Afbeelding[/img]


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 maart, 2005 19:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Hoi Wilko, dat zal in jouw geval niet zo meevallen als het absoluut niet dikker mag worden dan het kunststof. Je moet het dikker houden, en dat valt te veel op in dit geval. Wellicht kan je van afvalstukjes een 'proteze' knippen en vijlen en in erin plakken - het afwerken kan dan weer wel met Milliput.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement