Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 jun, 2022 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Ik wil een 1:8 schaal wide body maken en ik ben opzoek naar een goed verwerkbare putty om een bestaande body te verbreden.
Ben met miliput putty bezig geweest maar ik krijg het niet lekker in vorm en het wordt zo ongelofelijk hard dat het bijna niet te schuren is.

Iemand tips voor een klei achtige putty die goed in vorm te brengen is en schuurbaar?

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jun, 2022 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
Mijn advies zou een epoxy-klei zoals Milliput zijn. Je kunt dat in elke gewenste dikte opbouwen, het smelt het plastic niet, je kunt het met water afstrijken en in vorm boetseren. Dat je het te hard vindt begrijp ik niet goed, ik vind het juist fijn schuren.

Ik ben overgestapt van Milliput naar Apoxie overigens, Milliput is een paar jaar geleden, misschien schuurt Apoxie wat makkelijker? Ik ben voornamelijk overgestapt vanwege de veel betere verpakking. De onhandige plakkerige zakjes, en de korst om 1 van de 2 componenten vond ik uiteindelijk te vervelend worden.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2022 12:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik ben het wel eens dat Milliput heel hard wordt. Maar soms heb je die sterkte nodig. Ik gebruik het nu om de ruwe vorm op te zetten en daarna Alabastine autoplamuur voor het afwerken. Dat is inderdaad makkelijker te schuren, maar wel 1K dus er is wat krimp.
Gebruik ook gewoon styreen om de eerste vorm te maken. Scheelt je een dijk aan werk en geeft veel meer stevigheid.

Ik heb overigens hele goede verhalen gelezen over de Tamiya Epoxy Putty. Maar nog niet zelf geprobeerd.

Succes
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2022 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Heb inmiddels wel gezien dat er verschillende soorten miliput zijn, degene die ik heb kun je in boren en schroefdraad in tappen dus wellict is dat niet de beste keus ;-)
Tamiya exposie putty heb ik op een ander forum voorbij zien komen, die ga ik maar eens bestellen en proberen. Dat lijkt veel beter verwerkaar dan de miliput die ik nu heb.

Thanks voor de reacties, ik zal het resultaat delen.

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement