Nieuw projectje, een mooie kit van IBG, maar wel een uitdagende. De bouw begint met het interieur, welke zeer gedetailleerd is, de buizen staan hier verkeerdom:

De kit heeft veel kleine details, dit stoeltje moest bijvoorbeeld op een buis worden gelijmd, de positionering-pinnen zijn echter minuscuul, de dikte van een haar, en ook de lengte van een haar, amper zichtbaar:

Sommige details zijn wel echt achterlijk: zoals deze:

De kit heeft prachtige wieltjes:

En PE, uiterst klein, en soms effectief onmogelijk te vouwen:

Deze bijvoorbeeld, ik heb een poging gedaan maar om een randje van een paar tiende millimeters om te zetten is voor mij een stap te ver...

Veel verder kwam ik niet, deze verdween ergens in de wielkasten, dus mooi overgeslagen. De volgende was wel te doen, ik gebruik 2 afbreekmessen, daarmee heb ik een rechte rand en kan ik met het andere mesjes de PE omhoog buigen:

en de andere:

Mooi op hun plek:

Om er vervolgens dikke plastic bakken bovenop te lijmen....

De koepel is ook mooi gedetaileerd, met PE voor het rooster dat de radio beschermd:

Kanon, coax en alles is aanwezig:

Het dakje heeft een soort cabrio mechanisme, welke van PE moet worden gemaakt volgens IBG, gelukkig zijn de instructies zeer verhelderend............. niet...

Al met al ben je wel een uur of 8 bezig voordat je dit vrij kleine voertuigje in elkaar hebt zitten, de bouw is echt serieus uitdagend, maar het resultaat mag er dan ook zijn:

Nu alles gebouwd is kan ik me richten op het verfwerk, eerst het interieur daarna de buitenkant. Ik moet eerst echter nog wel wat plamuren, want alles precies passend krijgen valt niet mee met dit kitje, daarvoor past alles net niet lekker genoeg. Ook waren de zijkanten gebogen en zit er best veel tijd tussen het lijmen van de grote individuele delen waardoor het lastig kan zijn om een ander onderdeel later nog perfect aan te laten sluiten. Het is uiteindelijk prima te doen, maar wel uitdagend dus.
D.J.