Bedankt voor de reacties!
markie schreef:
Hij lijkt nog iets lichter op de foto DJ dan die andere beide tanks
Dat klopt, maar dat zit vooral in het feit dat de tank nog washes e.d. moet krijgen.
Silenoz schreef:
Ligt hier ook nog te wachten... net als zoveel andere zaken...
Dat is bij mij niet anders, ik ben blij met het feit dat ik de afgelopen jaren wat meer modellen heb afgerond dan in de jaren ervoor maar ook ik koop meer dan ik bouw in een jaar. De teller afgeronde modellen staat op 8, de M109 afronden moet vast lukken voor de jaarwisseling dus dan heb ik in ieder geval 9 gebouwde modellen dit jaar. Voor context: een paar dagen geleden heb ik een order geplaatst voor 7 resin modellen, voornamelijk Frans spul, een MLRS en een M88A2 voor mijn Amerikaanse collectie. Eerder dit jaar kocht ik een Oekraiense MIG-29, een B-25, M24, Shilka, Jackal, Chenowth FAV, 2x Scimitar Mk.2's, een oude 105mm M1 Abrams en een S-51 van de MLD. Ik heb tot nu toe dus in ieder geval 17 modellen gekocht. In andere woorden, ik koop een keer zo veel dan dat ik bouw en ESM is over een paar weken.
Bovenstaande gezegd hebbende, een kleine update.
______________________________________________________________________________________
Aangezien link-and-length tracks zich niet zo goed lenen voor montage nadat ze volledig geschilderd zijn kies ik er vaak voor om ze de basiskleuren te geven en daarna verder te verweren. Om dit mogelijk te maken heb ik eerst de decals geplaatst op het model gevolgd door een laag matte lak die het geheel weer wat fletser maakte:

Daarna ben ik aan de slag gegaan met acryl en pigment om modder te simuleren:

Zodat daarna de wielen en tracks konden worden gemonteerd:

Als je goed kijkt zie je hier en daar op de rupsen de grijze plastic kleur, vooral op die plekken waar enkele track stukken verbonden worden met andere stukken. Dit ga ik nu bijwerken zodat ik daarna met de verwering van de rupsen en de rest van het voertuig verder kan.
D.J.