Het was eigenlijk de bedoeling om een Panzer 4 of een Sd.Kfz 231 te bouwen maar de bestelling laat op zich wachten. Dus omdat ik me verveelde ben ik begonnen met het bouwen van een Panzer II van Tamiya. Deze had ik al liggen maar ik miste de inspiratie.....totdat ik na wat surfen op het internet een foto tegenkwam die mijn fantasie prikkelde.
Deze keer wordt het niet alleen het voertuig maar ook een klein diorama erbij. Hieronder de bewuste foto, een tafereel uit 1942 ergens in Rusland.
Vooralsnog wordt het een panzer van de 18e panzer division......maar mocht ik wat leukers vinden
Uiteraard horen daar ook figuren bij en voorlopig wordt het één van deze van Alpine.
De Panzer wil ik ook voorzien van een lucht herkenning band, deze was wit en liep over de breedte van het voertuig of net als op de foto hieronder op de motor luiken. (wordt weer spelen met chipping fluid)
Nu tijd voor de kit, deze kit van Tamiya is uit 2008 en ziet er prima uit. In een ver verleden heb ik een panzer 2 gebouwd van Dragon. Had ik beter op de doos gekeken dan had ik gezien dat deze van Alan was.....wat een drama was dat
Van deze verwacht ik meer.....we zullen zien.
Het plastic (met wat PE voor de engine cover)
Duidelijke bouwtekening met decals voor 4 versies (ga ik toch niet gebruiken)
Ik zal proberen om de volgorde van de tekening te volgen......doe mijn best
Als eerste de loopwielen idler en sprocket wheel (erg als je het niet meer weet in Nederlands). alles past goed in elkaar en zijn voorzien van een rubber ring, makkelijk tijdens brushen.
Allemaal gelijmd en geschuurd.....
Tijd voor het onderstel, geen problemen ondervonden....past prima
Alles gelijmd....kon me niet meer inhouden.
Wat zal ik zeggen, deze kit bouwt zoals verwacht lekker weg. Nu koffie....
Tot de volgende
Groetjes Ronald