@ Gert Mons
Je hebt een pb. De Meng kit ziet er naar mijn bescheiden mening goed uit. Ik had alleen moeite met de tracks, maar dat kan ook komen omdat ik misschien de verkeerde lijm gebruikte (Tamiya extra thin). Dat loopt letterlijk overal tussen.
@ ejk
Groene overal wel maar een collega vond de wapens veel leuker dus dat lieten we aan hem over. Maar dan is het stukje in de ipms over de PRTL van jou?
Zoals beloofd een close up foto. Ze zijn nog niet erg duidelijk maar zonder zonlicht is het vrij donker en met een lamp heb je weer een hoop schaduw.
De tracks zijn afgelopen vrijdag ook binnen gekomen en dat is voor mij de eerste keer maar lees op dit forum alleen maar positieve verhalen.
En we zijn weer een heel klein beetje opgeschoten met het plakwerk. De assen zitten er aan één kant onder. Hier is duidelijk het verschil te zien tussen de Leopard en PRTL romp. Bij de PRTL zit er tussen de derde en vierde as meer ruimte.
Onderstaande heb ik van internet af en komt volgens mij van forumlid ejk (Erik) af.
Mocht hij hier problemen mee hebben haal ik het wel weg.
In de eerste plaats zijn de accu's verplaatst naar de achterkant van het onderstel, waardoor dit een
heel eind langer is geworden. De accu's zijn te bereiken door twee luiken op het achterdek.
Daaronder bevinden zich twee bergruimtes, voor gereedschap en uitrusting.In de
tweede plaats is het gehele onderstel van de Gepard/PRTL acht centimeter langer. Dit is
duidelijk te zien aan de extra ruimte tussen het derde en vierde loopwiel. De loopwielen zijn
voorzien van speciale schokdempers om bewegingen tijdens het vuren op te vangen.
Ten derde is de Gepard/PRTL voorzien van een hulpmotor voor stroomvoorziening. Deze motor
is links vóór in de romp geplaatst, en deze is te bereiken via een luik boven op het voordek. De
luchtinlaat van de hulpmotor zit linksvoor op de boeg. Bij de prototypes zat de uitlaat van de
hulpmotor linksvoor aan de zijkant van het onderstel. Bij de seriemodellen loopt deze over de
linkerbovenkant van het dek naar achteren, en mondt uit in de linker hoofdmotor-uitlaat.
Tenslotte zijn nog een aantal componenten aan het onderstel veranderd, zoals de vorm van de
boegplaat, vijf extra gereedschapkisten (vier rechts en één links), een kraag rond de toren om het
klem komen te zitten van uitgestoten hulzen te voorkomen, en een draaibaar rooster ter
bescherming van de bestuurder bij het draaien van de toren met geopend bestuurdersluik.
Edwin.