Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
hobbyplakker schreef:
...
@ ejk
... Maar dan is het stukje in de ipms over de PRTL van jou? ...


Inderdaad. Het originele artikel stond ooit in de Modelbouw In Plastic (MIP) 1997-1 en 1997-2. IPMS Stockholm had een ingekorte vertaalde versie op internet gezet.

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2021 17:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 sep, 2019 14:13 pm
Berichten: 6
Edwin,
ik heb ondertussen contact gelegd met de maker van de conversieset. Bedankt voor je hulp!!
Ik ga een set voor de Cheetah bestellen, dat is geloof ik met de aanbouw aan de achterzijde van de toren. De conversieset is bijna net zo duur als de kit, maar ja, het is wel de kers op de taart. Ik zag dat jij de Duitse (gladde) tracks van Friulmodel hebt besteld. Ik kan op het internet echter alleen maar PRTLs en Cheetahs met de chevron-type tracks vinden? Die worden ook door Friulmodel gemaakt.
Gert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: zo 28 maart, 2021 11:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
@Gert
Klopt ik heb de gladde besteld omdat de tracks bij de Meng kit door mijn eigen schuld niet te redden was (iets met verkeerde lijm en soms teveel lijm) Ik zag dat ze er voor de Gepard waren en heb niet verder gezocht. Nu hoeft het voor mij ook niet 100% echt te zijn dus ik ben er meer dan tevreden mee.

We zijn weer een stukje verder, zover dat de romp in elkaar zit.
Hier was ik niet echt tevreden over.

photo 534956

Een gat tussen de romp en de opbergkist, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Dus maar een plaatje styreen besteld van 0,5 mm dik zodat ik de achterkant dicht kon maken. De kist erlangs had hetzelfde probleem dus die moest uiteraard ook dicht.

photo 534960

De rest past perfect dus die zijkant was vlug klaar.

photo 534962

Zoals te zien ook wat met PE lopen stoeien, blijft toch leuk om te doen. Althans de simpele dingen want als ik zie wat sommigen hier voor elkaar krijgen zakt me de moed soms in mijn schoenen.
De voorkant voorzien van de broodnodige lampjes en andere toebehoren.

photo 534961

Ook zit het eerste onderdeel van de set erop wat speciaal gemaakt is om van een Gepard een PRTL te maken. De kist aan de linkerkant voor de uitlaat.

photo 534957

En de achterkant.

photo 534959

Maar na wat foto's bekeken te hebben zag ik dat het niet helemaal juist was. Dus de snijbrander er maar bij gepakt en (weer) wat onderdelen verwijdert.

photo 534965

De lampen moesten er weer af en van de spatborden moest er ook iets af, kleine moeite en was zo gedaan. Tevens de twee kisten gemonteerd die er bij de PRTL wel onder hangen.
De kraag ligt er nog los op. Die zet ik pas vast als alles gespoten is want anders krijg ik dat nooit goed in kleur.

photo 534963

En nog een foto met de sideskirt.

photo 534958

Dat kijkt gelijk anders. Ook deze zit nog los en komt er pas op als alles in kleur zit en de tracks gemonteerd zijn.
Ik hoef alleen de kabels achter nog te doen en dan gaan we met de turret beginnen.

Ik heb besloten om de kist die achterop komt te staan niet te bevestigen omdat ik dat geen gezicht vind. Het opbergrek wat achterop komt te hangen plak ik er wel aan.

Groetjes Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2021 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
De afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest met de toren, en vooral uitpluizen hoe ik de zoekradar moet doen. Het in elkaar zetten van deze onderdelen was het probleem niet maar het monteren op de juiste plek en de juiste manier bezorgd mij enige hoofdbrekens. Ik heb nog even de tijd want de tracks en de twee proppenschieters moeten ook nog gedaan worden, in de tussentijd kan ik er over nadenken.

photo 535504
photo 535503

Ik zie nu dat ik ben vergeten om foto's te maken van de radar, dat schiet niet op. Mocht ik er nog niet uit zijn als de tracks klaar zijn zet ik hem even opzij want het volgend project komt morgen binnen (Trumpeter Bismarck 1/350) In de tussentijd kan ik rustig nadenken hoe het op te lossen.

Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: wo 07 apr, 2021 10:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Niet echt mijn genre maar de kit zelf ziet er goed uit. De friultracks zijn uitstekend maar best veel werk. Mocht je toch iets willen doen met verwering, de referentiefoto aan het begin van je post is een goed voorbeeld. Dus een washje en een beetje pigment doet wonderen.

Succes verder.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: do 08 apr, 2021 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
De kit bouwt echt fantastisch weg. Ik lees wel eens op dit forum dat als je een tube lijm in de doos gooit en er flink mee schud dat hij vanzelf in elkaar valt, dat is bij deze zeker het geval. Die tracks heb ik (ook) nog geen ervaring mee en dat er veel werk in zit had ik al begrepen van andere verslagen. Als afleiding kan ik altijd even iets anders gaan doen.
Dat moderne is ook niet echt mijn ding hoor, maar deze zou en moest ik gewoon hebben. Mijn volgende project is oud en ligt alweer 80 jaar ofzo op de rand van een vulkaan. Volgens wiki op zo'n 4700 meter diepte en ongeveer 650 km ten westen van Brest. Maar eerst deze eens afmaken.

Soms kan het allemaal zo simpel zijn. Als ik iets beter mijn oogjes gebruikt had, had ik niet dagenlang mijn hersens hoeven te pijnigen.
Op de Gepard komt de zoekradar zo te zitten.

photo 535684

Ik ging er gemakshalve vanuit dat ik daar een gedeelte van nodig had. Dat was dus niet het geval, sterker nog ik heb er helemaal niets van nodig.
Ik moet deze onderdelen hebben.

photo 535685

Maar hoe ga ik dit toch bevestigen aan de achterkant van de toren.

photo 535686

Dat gaat dus niet passen. Helemaal niet als je (dagenlang) een onderdeel over het hoofd ziet :oops: :oops: Namelijk dit dingetje.

photo 535683

En dan valt alles ineens als een puzzel in elkaar.

photo 535682

Hoe simpel kan het zijn. En zo komt hij er dan op te zitten.

photo 535688
photo 535689

Uiteraard moet alles nog wel netjes bijgewerkt worden maar ik ben al blij dat het gelukt is.

Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: PRTL Cheeta
BerichtGeplaatst: vr 09 apr, 2021 2:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 nov, 2006 2:09 am
Berichten: 552
Woonplaats: eindhoven
Het spijt me dat ik je teleur moet stellen maar zo te zien zit het "dingetje" 90 graden verkeerd. Het moet waarschijnlijk horizontaal. Nu zit het vertikaal en zit het scharnier te laag en te ver naar achteren. Het "dingetje" moet ongeveer tot de lasnaad tussen de twee vierkante platen lopen. Dan zit de radar ook meteen op de goede hoogte want die zit nu duidelijk te laag.
:oops:
E

_________________
Fennek 1:35
Boxer 1:35
Le Mans 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement