Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2021 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Chris (en Jeroen!), hoop ik niet dat je met ee half maantje het imiteren van een lichtreflectie in de pupil zelf bedoeld :shock: . Maar wat de plastic fabrikanten wel wat nalaten of vergeten is het aanbrengen van oogleden. Maar gemakkelijker is het om achteraf nog een lijntje “flesh” onder en boven het oog aan te brengen. Tof dat je ondanks de afstand toch met de hobby zoveel online kunt oppikken, al blijft het keuzes maken. Hoe precies en van wie en welke stijl wilt volgen.

Groetjes,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2021 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Ha Anne en iedereen, ik ben intussen een eind klaar met crewlid nr.1: de radioman. Heb geprobeerd om schaduwen te maken, ik vind het zelf redelijk goed gelukt, maar bij de volgende figuren kan ik er nog veel van leren. Als kleur voor zn pakkie heb ik vallejo 921 gebruikt. Highlights ga ik nog uitproberen. (En Anne, ik heb die halve maantjes gebruikt voor onder zijn pupillen.) Op den duur werd ik nogal chagrijnig van zn linkeroog, hij wilde maar niet lukken. Ik had hem bijna een blauw oog geslagen, maar dan had het er natuurlijk al helemaal niet uitgezien. Ik laat het maar gewoon zo, omdat je er toch weinig van ziet. Ik weet niet of je het kan zien, maar net boven zn ogen heb ik een zwart streepje geschilderd, dat moeten zn wimpers voorstellen.
photo 536827
photo 536826
photo 536825
photo 536824
Tips en kritiek zijn altijd welkom.
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 10:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Christian, goed bezig. En enthousiasme kan een hoop compenseren, zo niet alles als het toch “maar” een hobby is. Als je nog kans ziet om je figuurtje op een wijnkurk of omgekeerd oud verfpotje, blokje hout te lijmen met een drupje secondelijm of dubbelzijdig tape, blijven ze mooi tijdens je werk.
Voor staande figuren is een gaatje boren (1mm boortjes, zie ook de winkel hierboven) en dan met een ouderwetse gewone speld even vastplakken. En dan weer in een stukje zacht hout of wijnflesdop-met-kurk. Verder geen commentaar, mooi mat die verf. Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Wat ik altijd het moeilijkst vind bij figuurtjes schilderen is inderdaad de ogen. Daar zit al snel teveel wit in.
Ik forceer mezelf altijd om de pupillen extra overdreven te doen. Dan blijft er in de hoeken minder wit over en komt het beter uit -de verf-.
Maar uiteindelijk blijft het altijd gepiel op de mm.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2021 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hoi, 't is weer een poosje geleden dat ik wat in dit topic heb gepost, maar ik ben intussen weer een heel eind opgeschoten met de figuren. Foto's komen nog wel een keer. Maar nu zag ik op oorlogzeeland.nl dat door een enorme krater in de Sloedam, er geen tanks en andere voertuigen meer konden 'oversteken'.
Het lijkt me dan ook nogal onwaarschijnlijk dat er een brencarrier over de dam rijdt terwijl de infanterie aan het aanvallen is. Het lijkt me logischer als de infanterie de dam eerst zuivert van de Duitsers, en dan de dam gaat repareren. Dus als ik het goed begrijp, is de opstelling die ik in gedachten had, niet mogelijk? :o . Dat zou wel erg jammer zijn. Maar hopelijk hebben jullie nog goede ideeën!
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 mei, 2021 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Chris, volg ik je in zoverre dat er inderdaad een bom is afgegaan die 25-30 meter van 40 meter dam wegeslagen heeft en daaromheen nog kraters. Was de Duitse demolitie een succes? Denk het wel.
Maar was het onmogelijk voor elk voertuig vooral zoiets kleins en all-terreina als een Universal Carrier? Niet persé. Hebben de geallieerden geen materieel en/of niet geprobeerd om zo snel mogelijk kraters etc.te vullen? Lijkt me sterk. Was het door het terrein en soorten wapens van de Duitsers sowieso alleen geschikt voor een infanterie-aanval? Yep.

Groets en succes nog even zeg ik dan maar;-)

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2021 9:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hoi, ik ben in stilte weer een eind verder gekomen met de figuren, ben nu met het laatste koppie van de crew bezig.photo 538537

photo 538539
photo 538538
photo 538536
Ogen willen nog niet echt lukken, maar oefening baart kunst. En nog bedankt voor je reactie Anne!
Zodra de figuren klaar zijn ga ik weer verder met de carrier.
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jun, 2021 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, echt heel leuk deze figuren. Enthousiasme is belangrijker dan perfectie, maar zodra je marges in kunt bouwen qua orde en structuur zou ik dat doen. Je ziet bv nog dat je je figuurtjes (vaak) bij de beentjes vasthebt? En anders heb ik niets gezegd: Vallejo wil nog wel eens iets glanzen als je hun Matt Medium niet gebruikt? Groets, Anne
Ps: ik heb deze Tamiya kit en figurenset ook eens gebruikt voor deze figuren te maken bij dit https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=31117

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 10:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, mocht je wat ontmoedigd raken door alle opties en nadenken over eenheden en stickers, maar schilderen wel leuk vinden, dan kun je ook nog voor de 2de Candese Divisie gaan, die dus daar afgelost zijn, maar waar ik nog wel meteen decals voor heb. Waarom schilderen leuk? Canadees uniformen zijn iets groeniger van kleur, dan de Britse, dus zou je nog even een (dun) laagje over de uniformen gaan doen. Ik hoor het wel.
Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 aug, 2021 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hoi, eindelijk weer een update. Maar ik heb wel veel gedaan. Eerst de carrier in de glansvernis gedaan (mig). Daarna de decals en roest(washes). Na nog een glanzende en een matte vernislaag(ook mig) de modder gedaan. Dat is bijna klaar. Nu alleen nog wat accessoires, infanterie en het dio.
photo 542894

photo 542893

photo 542892

photo 542891

photo 542888

Groetjes Christian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement