Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 2:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 12:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Anne schreef:
Hoi, prima, ook daar inderdaad, deze divisie, op zich leuk idee ook allemaal! Wel erg groot, in vergelijking met je eerdere dio. Ik weet niet hoe lang je daar mee bezig was, maar een te groot dio, dat je toch goed wil doen, kan voor beetje wegvallen van je motivatie zorgen... Dus een carrier en dan zoiets als dit: kan ook https://www.flessinghe.nl/flak-opstelli ... t-verhaal/, een aarden wal met daarachter een verlaagd grdeelte, met klinkertjes buitenom als versteviging

Hoi, ik denk trouwens wel dat ik de dijk wat lager maak en hem wat ga inkorten. Ben van plan om Master Box 3585 British Infantry West Europe 1944-45 te bestellen.
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ben benieuwd hoe dat setje figuren is.

Heb twee setjes van MB aangeschaft, een Britse en een Amerikaanse en de poses en figuurtjes zelf zijn best aardig, maar de detaillering van de meegeleverde wapens en uitrusting vind ik tegenvallen.

Leuk dat je een stuk dijk gaat maken. Heel lang in Zeeland op vakantie geweest, dus dit heeft m'n interesse.
In een vroeg dio heb ik ook een stukje Zeeuwse dijk gemaakt, meer een stukje dijkweg:

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=51049

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2021 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hallo, ik heb het grootste gedeelte nu gespoten (tamiya ts-2). Het was voor de eerste keer dat ik met een spuitbus aan de slag gegaan ben bij modelbouw. Wel wat foutjes hier en daar, maar dat komt wel goed, ik denk dat ik daar misschien wat modder op doe. Ook wat gereedschap geverfd en de decal van het nummerbord aangebracht. Kijk en huiver... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: photo 534456
photo 534457
photo 534458
photo 534459
photo 534460
photo 534461
photo 534462
photo 534463
Groetjes Christian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 maart, 2021 11:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, Masterbox is wel verbeterd, maar ik snap wat Bas zegt, ik had een set uit 2008 ongeveer, waar de tasje te klein of juist te groot waren en de detaillering zoals op de wapens iets te grof, anders dan de afgelopen jaren, en ook is hun Britse wapen asseccoires set volgens mij ook weer een stuk beter, volgens mij, wat Bas zei. Origineel waren ze sowieso wel en de kleding was, hoewel met een wat aparte stijl, altijd ook wel mooi. Beter dan de oudere Dragon, of in ieder geval dan Miniart of Tamiya.
Mooie basislaag trouwens, inderdaad kun je nog wel een hoop rechtbreien met verweren etc. Maar een goed begin is het halve werk.
Groetjes

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 maart, 2021 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Het Britse accessoires setje van MB is inderdaad behoorlijk goed.
Dat verraste me positief.
Maar volgens mij moeten we het niet teveel over detaillering van sets hebben.
Veel belangrijker denk ik dat Chris lekker aan zijn dio kan bouwen. :)

Succes Chris!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2021 17:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Ha brouwers, ik ga over een poosje beginnen aan de figuren. Ik heb wel wat vraagjes:
-Wat wordt er bedoeld met inlijnen en hoe doe je dat?
-Welke kleur raden jullie aan voor huidskleur?
-Met wat schilderen jullie de ogen/pupillen?
-Kan ik dat infanteriesetje van MB gebruiken voor de Sloedam?
Ik heb ook nog wel wat liggen wat op struikjes lijkt, kan ik dit gebruiken?photo 534814

Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2021 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hoi, ik ben vanavond weer wat gevorderd. De tracks zitten erop/eronder. Misschien ligt het aan mij, maar ik vond ze een beetje aan de korte kant. Daarom heb ik ze met stukjes dun ijzerdraad aan elkaar 'gebonden'. Maar daar zie je later natuurlijk niks meer van door de spatborden (heten die zo?). Foto's zeggen genoeg: photo 534832
photo 534834
photo 534835
photo 534836
photo 534837
photo 534839
photo 534838
Groetjes, Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2021 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Chris,

Ik denk dat je dat MB setje gerust kunt gebruiken.
MB kennende zal het best een aardig setje zijn om te gebruiken.
Zeker leuk om het figuren schilderen te oefenen met bijvoorbeeld inlijnen waar je het over hebt.

Ik gebruik Vallejo brown sand als basis voor de huidskleur en oogwit doe ik met Vallejo highlight flesh. Pupillen zet ik met zwart, maar donkergrijs kan ook of heel donkerbruin.

Door middel van inlijnen breng je diepte aan op het figuur en haal je details naar voren.
Door bijvoorbeeld langs een zak op een jasje te schilderen met een kleur net wat donkerer dan de basiskleur creëer je diepte.
Als voorbeeld zou je naar de figuren kunnen kijken van mijn laatste afgeronde dio, The Link Up, maar misschien is het beter dat je naar de figuren van Martin Visser, Peter Stoof of Jeroen Zuiderduin kijkt.
Check ook eens het figurengedeelte van het forum.

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2021 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
ziet er qua basis prima uit.
De tracks is gewoon een eigenschap van deze oude kit net te kort en ook niet correct. Maar lekker laten en oefenen op dit model

De basis kleur is goed gekozen maar misschien wat dik aangebracht.

met modder erop zal je het waarschijnlijk minder gaan zien maar wel een leermoment voor een volgende keer.
Wat Bas al zegt. De basis van brown sand is prima voor de huidskleur.
Ik zal nog geen oog wit schilderen maar gewoon een dun streepje met zwart werkt echt al prima voor eerste figuren.

of je de struikjes wilt gebruiken is aan jou ik vind ze zelf niet verkeerd er uit zien. Met wat kruiden en lijm kan je blaadjes maken en die kan je vervolgens weer groen spuiten/schilderen.

Succes

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 maart, 2021 20:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Hoi, ik heb wat in mn winkelmandje staan, ga ik waarschijnlijk vanavond bestellen. Denken jullie dat dat zo goed is? photo 535136
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement