Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 aug, 2021 13:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2503
Woonplaats: Den-Haag
Ja, vind ik ook David.

Leuk zo met die letters die er een beetje uitspringen.
Weer eens wat anders dan een standaard ondergrond.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2021 0:35 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de appreciatie. Normaal gezien had ik nu een groot probleem dat me een paar weken kon kosten. Ik heb de decals voor de figurenset niet teruggevonden. Ik besloot dat een snelle oplossing bestond uit het opnieuw bestellen van deze figurenkit, die is toch makkelijk een tweede keer bruikbaar en ooit vind ik hopelijk het decalvel nog terug. Praktisch om de hoek is de winkel waar ik de eerste set gekocht had en die haalt geregeld wat Tamiya binnen. Maar er komt geen oponthoud in het topic, want ze hadden net vorige week de set terug in stock en ze ligt dus meteen klaar op de tafel.

photo 542595

De figuren kregen nu alle zes de kleurige badge van het tankbataljon en twee man kregen ook chevrons. Ik ga nog wel wat lijnen toevoegen en de gezichten afwerken.

photo 542596

photo 542597

De munitiekisten hebben elk drie tot vier decals gekregen.

photo 542594

Ook binnengekregen vorige week: een mooi boek over tanks. Ik raad het iedereen aan, er staan honderden erg gedetailleerde kleurenfoto's in en zelfs de T28 komt aan bod.

photo 542598


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2021 19:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik verklaar de Superheavy Tank voor afgewerkt. Ik heb nog met een product van AK stuifzand aangebracht.

photo 543558

photo 543557

Ik wilde dat de overgang naar de ondergrond niet overal hard was, dus heb ik met de airbrush dit ingeblend. Daardoor moest ik achteraf ook alles nog eens mat lakken. De figuren kregen hun stofbril op en er werd wat verdroogde begroeiing geplant. Zonet heb ik de eindfoto's gemaakt.

photo 543538

photo 543539

photo 543540

photo 543541

photo 543542

photo 543543

photo 543544

photo 543545

photo 543546

photo 543547

photo 543559

photo 543548

photo 543549

photo 543550

photo 543551

photo 543552

photo 543553

photo 543554

photo 543555

photo 543556


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2021 22:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nog een nawoordje over het model: als je deze tank uit de doos bouwt, dan zal ze waarschijnlijk makkelijk in elkaar vallen en ze zal mits wat voorzorg ook goed opgesteld kunnen worden op haar tracks. Door de aanpassingen die hier gebeurd zijn werd dit nogal een moeilijke zaak waar ik nu nog altijd niet helemaal tevreden van ben - maar ik laat het nu zo. Hopelijk houden de tracks het uit zoals ze nu op de tank gemonteerd zitten en blijft de toplaag van mijn ondergrond zitten. De Voyager set valt wel aan te raden, al is de resin mantlet volgens mij wat overkill en hadden ze beter de takeltjes of de montageprofielen daarvoor in resin meegegeven. De tank kan niet helemaal accuraat uitgebouwd worden zonder de hele hull, de rupsbanden en alle bogies te vervangen. Het gedraaide kanon maakt veel goed, al moet je het zelf uitbalanceren. Ik raad af om de tank in gedemonteerde vorm uit te beelden, want dan moet je de ophanging van de tracks zichtbaar maken en deze is ook niet helemaal goed uitgevoerd, met PE dat lastig te bevestigen is en niet erg lijkt op foto's genomen van de echte tracks.

De bemanning van Tamiya is een mooie toevoeging voor elk tankdiorama in rust met evenveel detail en scherpte als een resinkit en met de decals uit 1 doos kan je zeker meerdere figurenkits voorzien (als je ze voorzichtig opbergt toch). Figuren zijn wel moeilijk te modificeren omdat ze niet per ledemaat maar in 2 helften samengesteld worden. De crackle paint en de zandverf die gebruikt zijn, kosten weinig moeite om aan te brengen en een verrassend effect te creëren. De Faller imitatiewandpanelen leveren een mooi patroon op maar zijn kwetsbaar bij afplakken.
Het is nog even koffiedikkijken welk mijn volgende landproject wordt, sommige ideeën beginnen zich al wel te vormen. Laat ik eerst maar eens met mijn scheepsdio beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 feb, 2022 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Supermooi Steven, was ik 'em even uit het oog verloren, maar de noemer mastodont is hier zeker op zijn plaats. Mooi ook die ondergrond. Heel passend. Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op vr 04 feb, 2022 20:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 feb, 2022 23:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt om nog te reageren, Anne. De tank heeft ook in Affligem gestaan, goed dat we dat nog gehad hebben...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement