Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 jul, 2020 2:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Voor dat doeleind worden er ovenreiniger of oude remolie gebruikt. Voorzichtig in een plastic zak gieten en de te strippen onderdelen daarbij doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 12:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jun, 2020 13:25 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Beek
Ik heb de onderdelen niet meer uit elkaar gehaald. Ik ben bang dat er iets afbreekt. Nu heb ik in ieder geval nog iets er van over.

Ik heb maar wat geëxperimenteerd en de truck is af. (voor zover je dat zo kunt noemen)

Afbeelding

Voor de bak achterin heb ik wat geprobeerd met krijt. Vandaar ook de kleur. Ik had het liever wat bruiner gezien.
Afbeelding

Bedankt iedereen voor de hulp bij deze. Hopelijk lukt het andere voertuig wat beter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 23:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
StevenVD schreef:
Voor dat doeleind worden er ovenreiniger of oude remolie gebruikt. Voorzichtig in een plastic zak gieten en de te strippen onderdelen daarbij doen.


Heb dat bij een Tamiya kit een keer gedaan en het plastic werd er broos van (de ovenreiniger). Vond het niet top. Ik reinig er tegenwoordig oven’s mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2020 1:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Toen ik het gebruikte, gebeurde er zelfs helemaal niets. Maar dat was met een kitje dat al twintig jaar eerder geschilderd was. Nu zou ik het misschien proberen met nagellakreiniger, maar dan zonder clearparts want dat wordt meteen ondoorzichtig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 aug, 2020 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jun, 2020 13:25 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Beek
Ik heb ook nog het "offroad vehicle" afgemaakt. Mede met hulp van de tips van @No Leaf Clover. Bedankt daarvoor. Ook de andere forumleden bedankt voor de feedback. Ik merk toch dat het lastig is om de juiste kleuren te vinden als je kleurenblind bent. Zo heb ik deze voertuigen de kleur gegeven zoals in de beschrijving en die blijkt niet helemaal te kloppen. Ook lastig om de goede kleur voor de verwering te vinden. Maar zelf ben ik toch redelijk tevreden over het resultaat en heb ik goed kunnen oefenen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement