Kleine toevoegingen zorgen voor een update
Compressor is nu definitief met bijhorende leiding aan de ketel bevestigd. Er is wat PE op de compressor toegevoegd.
De handrail en een of andere verbinding is geplaatst. Dit zou moeten aansluiten met een handwiel. In de handleiding van de PE interior-set was het me niet heel duidelijk dat dit met elkaar verbonden kon/moest worden, enkel een vage plaatsaanduiding. Omdat dit gelijmd was met CA-lijm kreeg ik het PE-stukje nog goed los om het op de juiste plaats te zetten. Alleen is de steun niet hoog genoeg zodat die as niet mooi doorloopt. Dit valt als het dak erop ligt natuurlijk niet op, maar toch..
Verbinding tussen de 2 drukvaten, gebaseerd op de BR52 van primeportal.
In het begin van de bouw had ik de meegegoten leidingen verwijderd (ergens gelezen dat dit niet correct was/is) Nadien de bufferbalk verder opgebouwd en ook eens vergeleken met de BR52 op primeportal. Daar lopen de leidingen via de bovenkant, wat zou betekenen dat ik veel zou moeten aanpassen. Niet dus, ijzerdraadje geplooid en vastgelijmd.
Doordat de ketel nu verbonden is met de cabine heb ik ook de steunen kunnen opvullen om deze kieren weg te krijgen.
Bij een dryfit van de ketel (enkel het grote deel) lag dit mooi op de steunen, maar met het kleine gedeelte en de asbak komt dit hoger te liggen. Achteraf gezien had ik de steunen dus nog volgens het bouwplan moeten vastlijmen in het chassis. De afwijking op de steunen was ook niet aan elke kant hetzelfde. De rechtercilinder sluit mooi aan, maar de linker niet. Dit vul ik op met een stukje styreen.
Het eerste beetje verf op dit model. Ik heb de opengemaakte schoorsteen van binnen en buiten even geverfd met Revell nr 9 (antraciet als ik me niet vergis) zodat ik later niet met witte plekjes op moeilijk bereikbare plaatsen zit.
Het is ook een aanrader om de instructies van de verschillende PE-sets in de buurt te houden zodat je de plastic onderdelen al op voorhand kan aanpassen in plaats van als ze al op het model zitten. (bijvoorbeeld de steun voor de loopplanken (D46 en D16)