Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 16:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dus, in een verdere poging om geen kattenkwaad uit te halen heb ik me bezig gehouden met de bovenkant van de tank. Het aanbrengen van de zimmerit is redelijk bewerkelijk. Deze resin zimmerit is niet bedoeld voor de Meng kit en dat betekent dat ik hier en daar moet bijsnijden om het goed passen te maken maar op zich is dat niet moeilijk. Het laat zich ook goed lijmen dus dat maakt het ook gemakkelijk. Het resultaat mag en nu al zijn.
Verder was het gewoon een hoop onderdeeltjes plakken.
Ik wil deze keer chipping vloeistof gaan proberen en omdat verf die van zimmerit afbladdert een andere kleur zal laten zien dan de metalen ondergrond van bijvoorbeeld de bovenkant van de Panther zal ik de zimmerit in een grijstint moeten spuiten. Gewoon de resin als basis kleur gebruiken lijkt me niet verstandig en ik weet ook niet of de chipping vloeistof dan werkt. Wordt weer spannend dus. :)

Een paar fotootjes,
Zimmerit
photo 494827
photo 494828
Bevestigingshaken voor de skirts.
photo 494829

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jan, 2020 0:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bijna alle onderdelen al gebruikt en nog geen druppel verf. Das ook voor het eerst. De zimmerit zit er helemaal op en de metalen loop past als gegoten. Ik zal de loop constructie in combinatie met de zimmerit front plaat van de koepel bewegingsloos moeten vastlijmen omdat het niet echt bewegend kan worden gemonteerd aan het mechanisme aan de binnenkant van de koepel. Nou ja, ik ga toch geen tankje spelen dus eigenlijk maakt dat niks uit :lol:
Vanaf nu is het vooral verf dat de klok gaat slaan. En oh ja, er komen nog covers over de luchtinlaten van de motor natuurlijk.

Plaatjens
photo 495328
photo 495329
photo 495330
photo 495331

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 0:27 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het zimmerit lijkt er toch netjes op te zitten, ik ben benieuwd hoe het straks lijkt als je het gaat verven.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 14:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Keurig, ik ben benieuwd naar de paintjob.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2020 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt voor de aanmoediging heren.
Ik heb het zimmerit eerst met een lichte kleur gespoten waarna ik het afgetaped heb om het roestbruin te spuiten. Ik vond het rood van het plastic net iets te rood om overtuigend te zijn, vandaar.
Daarna heb ik het bedekt met een laagje floorpolish van HG voor het volgende stadium. Ik gebruik hierbij voor het eerst chipping vloeistof, in dit geval van Mig-Ammo. Het is een verbetering van de "hairspray" methode die een oplosbare laag tussen de ondergrond en de basis kleuren legt, die, kort na het aanbrengen, kan worden weggepoetst met een bevochtigde kwast of andere tools.
Dus, aan de slag. Na de Floorpolish heb ik de chipping vloeistof aangebracht in twee lichte lagen snel na elkaar. Toen dat droog was meteen de basis kleur van de onderkant aangebracht. (ik doe eerst maar de onderkant en de zijkanten die toch grotendeels zullen worden verhult door de tracks). En toen dat droog achtig was met de natte kwast aan het pellen geslagen en ik vind dit echt een geweldige methode. Ziet er meteen overtuigend uit. Ik kon onderop natuurlijk mooi uitproberen hoe veel druk ik moet zetten en heb het een en ander uitgeprobeerd. Ik kan dit, ook al na de eerste poging, aan iedereen aanraden die wil chippen. :)

Ten slotte ben ik begonnen aan de figuurtjes van MiniArt voor het diorama. Ze hebben redelijk wat braam op de gietnaden maar het plastic is echt super gemakkelijk te bewerken dus geen problemen daar. Het enige dat tegenvalt is dat een arm niet echt past. Lang leven de filler :lol:

In de grondkleuren.
photo 496042
photo 496043
Chipping vloeistof
photo 496044
Basis kleur.
photo 496045
photo 496046
En na het chippen
photo 496047
photo 496048
photo 496049
Vier van de figuurtjes. De filler droogt nog.
photo 496050

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jan, 2020 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
ik heb ook chipping vloeistof en ik weet het nog steeds niet . Ja en Nee. Less is more and more is less. Krijg toch de meeste voldoening in Chipping met de penseel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2020 1:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@Tony Ik ben best tevreden over het resultaat maar iedereen mag natuurlijk bouwen zoals ie dat het beste vindt. Heb je het ook toegepast of twijfel je om het te proberen?

Bovenkant gespoten. Omdat het nu een camopatroon is kan ik niet stoppen tot het klaar is. En het kan ook niet te lang duren want dan verliest de chipping vloeistof zijn magie. Maar het gaat prima zo.
Nu de rest van de tank waaronder ook de wielen. Dat gaat nog een karwei worden. cool. :)

photo 496095
photo 496096
photo 496097
gechipped.
photo 496098
photo 496099

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 0:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Laatste updateje van het weekend. De camo zit erop. De spatschermen staan ook in de verf maar ik ga daar nog een keer overheen omdat het chippen daar niet helemaal gegaan is zoals ik wil. Learning on the job.
Verder de wielen in de verf gezet en gechipped. Daarna de rubberen "banden" zwart geschilderd. Een hoop werk maar meditatief. Al doet mijn pols nu weer pijn. :lol:
Ten slotte ook begonnen aan het gereedschap dat aan de tank komt te hangen. Maar, natuurlijk word een deel daarvan straks in het diorama gebruikt door de bemanning die met de track bezig is. Die hoeven er dus niet op.

Camo
photo 496203
photo 496204
Wielen etc
photo 496202
photo 496205
photo 496206

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 2:45 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Keurig camopatroon zo, lekker kleurrijk! ( ik ben de wat saaiere moderne eentonige desert kleurstellingen gewend haha. )


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 8:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je chipping ziet er wel goed uit Klaas. Het valt mij alleen op dat de onderkleur nogal eentonig is. Ga je daar nog iets aan doen? bv ook iets van metaalkleur in de gechipte plekken? Of misschien een tweede kleur bruin in de gechipte plekken?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement