Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 0:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Het aantal reacties loopt inderdaad voor mijn gevoel nogal sterk terug de afgelopen tijd, een slechte zaak. :?

Je diorama is mooi geworden! Wat mij opvalt is dat al het schilderwerk echt knap gedaan is. Details als de patronen op de kleding van de 2 vrouwen, maar ook de subtiele verwering op de tank is echt goed geschilderd. De compositie van je diorama is ook top. :)

Om nog wat feedback te geven: Ik vind de compositie van het diorama ondanks dat hij mooi is wel ietsje onrealistisch. In een situatie als deze zou er toch op zijn minst 1 militair de wacht moeten houden terwijl de anderen aan de tank werken. Maar misschien staat die militair wel net ergens buiten je diorama, dat weet ik natuurlijk niet. :wink:

Verders valt het mij op dat je Panther wat te veel boven de grond zweeft. Een tank op een iets wat modderige en onverharde weg zal altijd iets weg zakken. Op een ondergrond als deze wellicht niet heel diep maar het profiel van de track zal op zijn minst de grond in drukken. Een volgende keer kan je beter de tank eerst aan de ondergrond vastmaken op de juiste hoogte en vervolgens het gips/klei/zand aanbrengen.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 1:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Haha scherpe opmerking Klaas! Kan me wel vinden in de opmerkingen van De.J. maar als totaalplaatje is dit wel een origineel dio geworden. Schilderwerk is heel goed, ook de kleding van de dames!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Mooie Panther met die modderspetters. :D

Vrouwenkleding is ook goed gelukt.

Ondergrond is ook goed gelukt, al had ik persoonlijk op de zandweg wat meer voertuigsporen in het zand aangebracht.

Ik sluit me aan bij de opmerking dat de Panther wel wat lijkt te zweven inderdaad.

Wat ik me afvraag als ik naar je figuren kijk, zeker de tank crewleden: heb je bij de figuren de plooien geschilderd en heb je highlights aangebracht?
Ik vind de figuurtjes nu wat vlak ogen.

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 9:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dit geheel verdient inderdaad wel wat meer feedback :D

Ik vind alles erg mooi en overtuigend geverfd, en ook de opstelling is interessant om naar te kijken. Een leuke compositie waar er in elke hoek wel iets gebeurd, waardoor je het gevoel hebt er uren naar te kunnen kijken. De ondergrond ziet er erg realistisch uit ook.

Het enige wat ik aan te merken heb, is dat de verbondenheid van de objecten met de ondergrond misschien wat beter zou kunnen. Zoals hierboven opgemerkt wordt, de tracks in de modder gezakt, maar ook de voeten van de meiden bijvoorbeeld. Een klimopje vanuit de grond langs het hekje omhoog, een plasje water onder de waterpomp, dingen waardoor de elementen "versmelten" met de ondergrond.

Maar goed, ik doe het je niet na, uiteindelijk een prachtig resultaat wat je hebt neergezet! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
ik vind het een meer dan geslaagd geheel geworden. Het figuur schilderen vind ik nog steeds een aparte tak van sport waar veel geduld bij moet komen zeker als er zoveel figuren in een dio komen.

gr
Tony(sherman)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Een mooi eindresultaat, de Panther zelf is zeer goed gelukt. Mooie, subtiele verwering, goed spuitwerk, maar persoonlijk had ik hem iets "gebruikter" gemaakt (stof en opgedroogde modder hier en daar).
Het dio zelf is ook goed gelukt, zoals anderen voor mij ook al aangaven gebeurt er genoeg. Ik vind de figuren van de boeren/boerinnen wel nog iets te schoon. Zeker vanwege het feit dat er een paar op blote voeten rondlopen zou ik ze zelf iets "vuiler' gemaakt hebben.
Voor de rest is het een erg geslaagd dio geworden, eenvoudig maar toch erg effectief!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Mijn vraag is ook zeker geen negatieve kritiek.

Want door figuurtjes in een dio te plaatsen, gaat het leven.
Je ziet het verhaal van dit dio echt voor je, het leeft echt.
Ik hoor bijvoorbeeld bijna wat die vrouwen tegen elkaar zeggen en wat de andere figuurtjes denken.

Ik merk zelf nu ik bij m'n drie laatste dio's veel met m'n figuurtjes bezig ben dat shading en highlights veel met figuurtjes doen.
Ze worden er een stuk echter van en het verhaal gaat mijn inziens dan nog meer leven dan het al doet.
Als ik nu de figuurtjes van mijn eerste projecten zie, vind ik ze bijna saai.
Toen was ik zelf al blij dat ik alles netjes in de juiste kleuren geschilderd kreeg.
En je hebt gelijk als je zegt dat dat een aparte tak van sport is en dat het veel tijd kost.
Maar als je die tijd erin steekt, levert het ook echt een zichtbaar resultaat op.

Ikzelf heb op alle fronten nog veel te leren: spuitwerk, verwering, figuurtjes dus daar zou ik deze Panther goed bij kunnen gebruiken.
Maar mocht Klaas weer een dio gaan maken, zou die kunnen proberen om meer met de figuurtjes te doen mocht hij dat willen uiteraard. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 11:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi levendig dio met naast een knappe tank ook zeker mooie figuren, al zou ik de voeten cq schoenen nog wel wat verweerd, vervuild hebben

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank allemaal voor de mooie reacties en de goede kritieken :)

Ik vond bij het bekijken van de foto's ook wel dat de tank niet mooi weggezakt leek. Of dat gaat door de ondergrond erin te gieten als de tank erop staat weet ik niet maar die baksteentjes bij de pomp heb ik er ingedrukt toen het gips nog zacht was maar wel duidelijk onderweg was om te drogen. Ik denk dat dat een kwestie van goede timing van mij had moeten zijn. Dus een mooi puntje om van te leren :)

De voeten hadden inderdaad wel wat viezer gemogen. Ik heb wel shading gebruikt bij alle figuurtjes en ben misschien iets te subtiel geweest want als jullie het niet kunnen zien, dan heeft het zijn doel niet bereikt. Ik voel me nog steeds lerende in dit vak en dat maakt het ook alleen maar leuk. Als ik deze figuurtjes vergelijk met mijn voorgaanden dan zie ik een opgaande lijn.

Top, zoveel reacties. Ik ben nu weer helemaal gemotiveerd om een volgend diorama te bouwen. (al heb ik nog een aardig stapeltje staan waar ik eerst doorheen moet haha). Nogmaals bedankt allemaal. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2020 2:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 mei, 2013 19:16 pm
Berichten: 109
Mooi levendige dio. Alleen een ding klopt niet. Als de mannekes nu de tracks erop willen krijgen moeten ze de hele tank naar voren trekken... Had je de track op het tandrad wiel gelegd dan de motor het werk kunnen doen. :mrgreen:

Reimer

_________________
W.I.P.
Grumman F-14A Tomcat (Tamiya 1/32)
Stug III Ausf F (Dragon 1/72)
Star Wars AT-ST (Bandai 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement