Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: T-72B1 1/35 Meng
BerichtGeplaatst: do 19 dec, 2019 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooi Ruud. Het ziet er altijd ruig uit met die ERA blokken.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: T-72B1 1/35 Meng
BerichtGeplaatst: za 21 dec, 2019 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
De tracks ... het Meng systeem (met slechts één pin, die maar 1-2 mm ‘vlees’ heeft) is echt hopeloos. Er is geen mogelijkheid om een pin in de andere kant te krijgen, en de boel valt gewoon uit elkaar. Vastlijmen wilde ook niet echt, dus ik heb maar een Fruil setje metalen tracks besteld. Helaas was de levertijd onbekend maar lang, dus in overleg is het een set workable tracks van Trumpeter geworden.

Dat heeft me de hele zaterdag gekost :) ... ieder trackdeel heeft 4 sprue aanhechtingspunten, dus 192 schakels losknippen en opschonen. Goed te zien op de foto, denk ik. Geestdodend werk, maar de Top 4000 is an de gang op Radio 10 :)

photo 493538

Op zich valt de boel zonder lijm daarna goed in elkaar, zonder pinnetjes, gewoon een klik-systeem. Meng, doe een Chinees spionage/namaaktrucje?

Trumpeter geeft 94 schakels aan, de Meng tracks hebben er 96 ... dus voor de zekerheid gaan er twee keer 95 schakels de spuiterij in. Ze passen wel perfect over het loopwiel, dus ik maak me nog geen zorgen.
Ze zijn links / rechts gemarkeerd, heel eerlijk gezegd heb ik tijdens de uren van knippen, vijlen en schuren werkelijk geen enkel verschil kunnen constateren ...

photo 493539

Snel nog een primerlaagje gegeven, dan kan ik morgen de MIG Dark Tracks er op spuiten.

Edit the day after :) ... klaar om de tracks er omheen te leggen. Dan wordt het een tank :)

photo 493576

94 schakels was toch genoeg :) ... bij het samenbrengen schoten er toch wat schakels los, ze zitten behalve het ‘klikje’ ook helemaal niet vast. Één zwak schakeltje heb ik uiteindelijk maar een drupje CA lijm gegeven.

photo 493577

Vanaf hier gaat het hard meestal. De zijkanten, ook met ERA blokken moeten er nog op, maar eerst wil ik met warm water proberen in het achterste deel van de rechterkant (een soort rubber flap) daar wat golfing in te brengen zodat het duidelijker een rubber flap is. Ik weet het ... ik sla door :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Al weer even in de Kerstvakantie ... dan kun je meters maken :). De T-72B1 is af. Helaas kon ik van de 3 figuurtjes, waar ik zó mijn best op had gedaan :shock: , er maar één kwijt ... met de loop over het midden stoot de bestuurder zijn hoofd, en het ‘halve luikje’ in de rechterkoepel liet het figuurtje niet toe - gewoon te krap. Is de tank te klein of de figuurtjes te groot?

Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat de verwering ergens op begint te lijken, het er uit komt te zien zoals ik het in mijn hoofd heb. Steile leercurve :D . Zelf ben ik zeer content met dit model, van zowel de bouw als het schilderwerk heb ik genoten.

photo 493740

photo 493738

photo 493739

photo 493741

photo 493743

photo 493742

photo 493744

Nu verder met de Merkava III :)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2019 16:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind hem wel mooi, eigenlijk, of hhet klopt weet ik niet, maar ik zie wel een acctractief model op mijn scherm

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2019 13:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Mooi hoor!

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2019 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat ziet er goed uit. Dat zand komt ook echt goed over en de chipping is precies goed, mooi figuurtje. :brouw:

@Bert Je ziet het goed 8)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jan, 2020 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, echt wel mooi deze ook, qua ontwerp, uitvoering (reactive armour) ik weet niet of je 'em in een beetje urban setting plant maar dan zouden de kleuren mooi uitkomen. Diodump heeft nog wel zoiets van een modern stukje straat dacht ik.
https://m.ebay.nl/itm/DioDump-DD025-B-Asphalt-street-small-1-35-scale-resin-modern-war-diorama-base-/331927772859?_mwBanner=1&_rdt=1
En Miniart heeft nog zo'n schattig terrasje met plastic stoelen trouwens.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 1:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Anne schreef:


Deze is iets te klein, denk ik, maar ze hebben ook een grotere variant. Ik heb nog geen plannen voor een diorama, heb nog een paar base-plaatjes liggen :D

De volgende wil ik wel in een stukje zand zetten.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, top van je snelle reactie.
Heb zelf nu een stukje straat waar de voertuigen etc. gedeeltelijk over de rand moeten gaan uitsteken. Geen probleem als het maar een soort van logisch is hoe het verder loopt, die ondergrond dus.

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jan, 2020 1:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 dec, 2019 17:35 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Wormer
Silmaril,

De tank bestuurder kan je gewoon erin zetten. De "standaard" stand van de loop (en toren) is kloksgewijs 01:00 uur. Dat is voor het vrije zicht en toegang van de bestuurder. Toren iets naar rechts draaien, luik bestuurder naar rechts opendraaien en het hoofd van de bestuurder door het luik doen.

Groetjes Remco

_________________
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.” Sum Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement