Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2019 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
@Huib: deze kit is gewoon ook erg eenvoudig :D én ik had een paar dagen vrij deze week. Het zit hem niet in de beleving, de kit is gewoon wat saai. De volgende gaan we weer frustrerend en moeilijk (veel klein PE :D ) maken.

@Bert: ja, eens, deze modulatiepoging vind ik zelf ook goed gelukt, en het model leent zich er ook voor met de reservetanks achterop en relatief grote vlakken.

Vraag: weet iemand wat de standaardkleur is van de uniformen van een Russische tankcrew in jaren ‘80-‘90?
Ik kom echt van alles tegen, groen, khaki, zwart, donkerblauw ...

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2019 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
knap spuitwerk... verwering ook tot nu toe

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2019 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik vind die kleurmodulatie ook mooi gelukt!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2019 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Stalin’s Sloophamer is af. Zoals in de topic-start al vermeld, was dit een build tussendoor waarbij ik wat verder wilde gaan met de modulatie, en daar is dit een geschikt model voor. Helemaal OOB, zelfs de sleepkabel is een Tamiya-touwtje :D . Valt niet eens tegen.

De kit zelf is prima, maar niet van de huidige Tamiya kwaliteit. Andy van Andy’s Hobby Shop had hem in een middag in elkaar, ik heb er iets langer over gedaan, maar met 8-10 uur ben je wel klaar, en dat is incl. twee uur voor de tracks.

Ik wilde niet te zwaar verweren, heb hem wel stoffig gemaakt met uitgestreken pinpoints ‘Dust’ (wat in werkelijkheid iets beter te zien is dan op de foto’s.) Op de plank oogt hij wel als een krachtpatser met die grote koepel en dikke loop :D .

photo 492277

photo 492276

photo 492278

Verheug me nu op de volgende bouw, een Meng T-72B1 waarbij ik weer figuurtjes en een berg PE heb bijbesteld. Die gaat weer wat langer duren.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2019 2:53 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Heel mooi resultaat, je hebt lekker veel kleurverschil weten te creëren en de verwering is ook top.

Als dit een tussendoortje is dan heb ik alle aandacht voor je volgende project(en).



D.J.

P.S.

Foto's zijn scherp en goed belicht, maar een rustigere achtergrond zou fijn zijn en het model nog meer tot zijn recht laten komen. Gewoon ergens een groot vel (gekleurd) papier halen en die op je tafel leggen. Iets anders met een egale kleur is natuurlijk ook goed.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2019 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Heel fraai gedaan. photo 456428

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2019 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
knap gedaan, misschien nog wat roetafzetting aan de uitlaten, maar anders... knap model geworden.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2019 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
Misschien een saaie bouw, maar qua verf en verwering een topstuk! Echt heel mooi gedaan.
Ik vind overigens de foto's op de herfsttafel best sfeervol. En het licht is goed.
Een miniem aandachtspuntje: de brandstofstrepen op de externe tanks lopen allen naar de buitenzijde van het voertuig. Ik zou verwachten dat ze bij gemorste brandtof ook aan de binnenzijde zitten.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Dank allemaal!

De eindfoto’s neem ik inderdaad buiten vanwege het licht, geeft het toch iets beter weer - en de herfstsetting was nu een bonus :). De modulatie komt mooi uit, en maakt het model toch iets interessanter. Ik ga het ook nog eens proberen met een diorama, waar het licht vanuit één richting invalt. Mig Jimmenez heeft daar een mooi voorbeeld van, van een tank in een huis / ruïne, echt fraai.

We gaan nu naar de T-72 - die ga ik niet in zo’n korte tijd redden :D ... Mooi model, veel te zien!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, dit is echt een mooie bak. Op YouTube staat (stond) een bakkie van de SU-152, incl. starten etc. Echt een ding ook!
Groets,
Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement