Dank jullie wel Ferry en Bert, voor het trouwe volgen en jullie commentaren.
316. Er zullen twee plaatjes worden geëtst (beide links), die op de radiator zullen worden bevestigd. Messing onderdeel is hier klaar:
317. Na reset van mijn gedachten door Bert Takken, besloot ik zijn advies op te volgen en het onderdeeltje uit Evergreen card te maken, nadat bleek dat het messing onderdeel niet de juiste maten had (ten gevolge van een kapot onderdeeltje van de frees... is besteld maar komt pas in januari binnen).
Dikste Evergreen die ik heb liggen is 1mm. Omdat we een 1,27mm. dikke radiateur moeten hebben, is het een kwestie van twee stukjes (1mm. en 0,30mm.) tegen elkaar te lijmen. Deze techniek heet lamineren.
324. Na meten, markeren, passen, snijden, vijlen en schuren (ik bespaar jullie de details) ziet het er dan zo uit.
325. Stukje bij beetje schuren zorgt ervoor dat ook op deze manier een nauwkeurige maatvoering kan worden nagestreefd. Wel is Evergreen veel lastiger te schuren dan bijvoorbeeld messing.
326. Hier zie je het verschil tussen de werkelijke grootte van de radiator op schaal 1/72, en het resin exemplaar. Net als de wielen, is de radiator van het kitonderdeel veel te groot.